1.168 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Foder til schæferhvalp? *er et stort spørgsmålstegn* Foder til schæferhvalp? *er et stort spørgsmålstegn*

Hej alle sammen.
Jeg står jo og får min lille schæferhvalp hjem om 2 uger.
Men ang foder er jeg helt i vildrede. unsure-humørikon
Jeg har læst at nogle mener at en schæfer slet ikke skal have hvalpefoder, da det gør at de vokser for stærkt, og det ikke er godt for deres led.
så har jeg læst at foder uden korn heller ikke er godt for dem og samtidig med det har jeg fået det modsatte at vide..

Jeg har snakket med opdrætter og hun får Orijen pt.
eller det vil sige at opdrætter ikke kunne få fat I Orijen så hun købte royal canin.
Jeg vil gerne give hende det bedste foder.
Ved godt at der nok er delte meninger. men tænker at der helt sikkert er nogle herinde som kan be/afkræfte det med hvalpefpder og korn/protein.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte stikkontakt 1.550 kr.
  • Vandhane skal strammes fast 650 kr.
  • Udskifte en wifi-stik som er gået i stykker. Har købt det nye som skal sættes i. 700 kr.
  • Stoppet toilet 1.700 kr.
  • Sætte lamper op. 700 kr.
  • Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder til schæferhvalp? *er et stort spørgsmålstegn*
  • #2   22. apr 2016 Jamen, som jeg skriver så anbefalede hun Orijen. Men nu får hvalpen så royal canin, da hun ikke kunne få fat I Orijen.

• #3   22. apr 2016 Haha, hun får Orijen pt. men det gør hun så ikke alligevel for opdrætter valgte at købe Royal Canin?? For mig er det næsten i hver sin ende af skalaen smiley Nå, men jeg tænker også som Isabelle - anbefaler opdrætter Orijen? Nogle hunde fungerer bedst med korn, andre bedst uden. Jeg ville ganske enkelt prøve mig frem til det foder, hunden fungerer bedst på, og det kan også sagtens være den fungerer godt på flere forskellige mærker. Jeg bruger Essentials og det fungerer min hund godt på, og jeg ved at andre også har gode erfaringer med det, men igen så kommer det bare helt an på hunden smiley

• #4   22. apr 2016 Hov sorry Mie, jeg skrev min kommentar imens du skrev din smiley

• #9   22. apr 2016 Ligegyldig om opdrætter fodre med et mærke du ikke vil fortsætte med, så ville jeg lade hvalpen komme hjem og falde til og blive tryg, inden jeg begyndte at skifte foder. En hvalp der flytter hjemmefra kan i forvejen godt have lidt sart mave grundet alle omvæltningerne og der er ingen grund til at tricke det med foderskift.

Er din opdrætter erfaren ? I så fald plejer en opdrætter at vide en masse guldkorn omkring fodring af racen.

• #12   22. apr 2016 Jeg vil selfølgelig ikke skifte foder med det samme. Det kunne jeg aldrig finde på.

• #14   22. apr 2016 Jeg står og skal til at fodre en ny hvalp her fra om ca 14 dage og jeg har valgt at fodre med mere end én type foder denne her gang.
    Jeg ved ikke om det virker, men efter samtale med en biolog - og et liv med en hund med så kraftig allergi så det endte med aflivning - så giver det faktisk ret god mening.

Husk på TS - at schæferhunden døjer med allergi- og hudproblemer. Jeg tror altså nok jeg ville hoppe ud i noget uden korn ...

• #18   22. apr 2016 Også maveproblemer - min hund har stort set ALDRIG dårlig mave. Men han får så også, og har fået i et stykke tid, både RC, Olivers, HIKE og råt ..

Den nye starter op på RC og Essentials .. og jeg har stadig råt liggende i fryseren efter Iroc - så det skal den da bestemt også få lov til at smage smiley

• #20   22. apr 2016 Jeg er enig med de andre, der er godt nok langt fra Royal Canin og til Orijen.
    Jeg ville give hvalpefoder.
    Om hvad der anbefales så er det jo lidt en jungle, så jeg tænker det er at prøve sig frem.
    Om hvorvidt det skal være med eller uden korn, det er jo noget man selv bestemmer og så prøver sig frem.

• #21   22. apr 2016 Martine, det lyder som en rigtig god idé at variere smiley
    Det gør jeg selv og efter selv at være begyndt på det, så er mine hundes maver ikke sarte.
    De får alt fra forskellig tørfoder, vådfoder, råt, rester osv. Og de elsker det smiley

• #22   22. apr 2016 Isabelle - hvad fodrer du med nu ?

Janni - ja, jeg må jo se hvordan det hele spænder af. Jeg er bare blevet enormt bange for allergi for det er da værre end alt andet smiley

• #23   22. apr 2016 DET forstår jeg virkelig godt Martine.
    Er det noget racen normalt døjer med?

• #24   22. apr 2016 Nej overhovedet ikke - de 6 andre vi har / har haft, har heller ikke haft de problemer heldigvis.

• #25   22. apr 2016 Det er da en god trøst så smiley

• #27   22. apr 2016 .... og du er tilfreds med Essentials ?

• #29   22. apr 2016 Super - jeg er lidt spændt på det, for hver gang jeg har fodret kornfrit har min hund tabt sig og mistet energi.
    Derfor har jeg besluttet mig til at blande det med "med-korn" - tiden må vise om det var klogt smiley

• #31   22. apr 2016 Jeg ville gerne fodre kornfrit. Men blev i tvivl pga alt det jeg fik at vide med protein osv.
    Vil self vænne hende langsomt til det.
    Men så køber jeg noget Royal Canin og noget Orijen. Vænner hende så langsomt til Orijen ved at blande lidt af gangen i Royal Canin fodret.

• #34   22. apr 2016 Tak for rådet, Emma smiley

Kommentér på:
Foder til schæferhvalp? *er et stort spørgsmålstegn*

Annonce