{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.368 visninger | Oprettet:

Nabo mishandler sin hund, hvad skal jeg gør? {{forumTopicSubject}}

Denne nabo er en alkoholiker og ifølge mig en dyremishandler. Hun går aldrig tur med sin hund, lader aldrig hunden hilse på andre hunde og opfylder ikke hundens behov. Om morgen har jeg set hende stille hunden ved en busk og så råber hun og skriger "TIS TIS TIS" og hvis ikke hunden gør det så er det "to bad" og den er lukket inde i lejligheden igen. Jeg ser den blive trukket op og ned af gaden imens hun er beruset og hunden er bundet ude foran en bodega selv efter midnat. Hun har nu 2 hunde som står i vinduet og gøer. De har gøet siden imorges med 2-5 min pauser i mellem. Det er ikke så meget at det er irriterende at høre på men det skærer i mit hjerte at hundene har det så skidt. Jeg tror ikke at ejeren har været ude med dem i 2 døgn nu. Hvad skal jeg gør? skal jeg kontakte politiet? kan jeg være anonym? og kan de hjælpe? For desværre har dyreværnet har lukket nu. Men de 2 hunde kan altså heller ikke gø natten lang ...
Vil meget gerne have Jeres hjælp.
På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nabo mishandler sin hund, hvad skal jeg gør?
  • #1   30. apr 2016 Hun går aldrig tur med sin hund ?...... men du har alligevel set , den bliver trukket ned ad gaden ... ?? ...
    Der er noget , jeg ikke kan få til at passe sammen ... smiley


  • #4   30. apr 2016 #1 - er det at gå TUR MED SIN HUND når den stakkels lille hund bliver hævet og trukket til og fra en bodega!!??? Er det sådan du går tur med DIN egen HUND?

    JEG spurgte om hjælp herinde og så kom du med noget så latterligt!!!

    " Jeg ser den blive trukket op og ned af gaden imens hun er beruset og hunden er bundet ude foran en bodega selv efter midnat." ER DET EN ANSVARLIG HUNDEEJER DER LUFTER SIN HUND??


  • #5   30. apr 2016 Jeg har prøvet mange gange, hun er altid beruset. hun går ned på tanken og køber øl kl 4.30 HVER DAG! Hun er ikke en JEG kan tale med. Er det politiet eller dyreværnet ?


  • #7   30. apr 2016 Hvorfor mener du det er mishandling den ikke skal hilse? Det er ikke alle der er hilsetosse

  • #8   30. apr 2016 Hvis hundene har været alene hjemme i to dage nu så synes jeg du skal handle på det med det samme!

  • #9   30. apr 2016 Hvis jeg mente at en hund blev mishandlet så ville jeg ringe til Dyrenes Beskyttelses vagtcentral og fortælle dem om situationen. De rykker også ud til misrøgtsager.

  • #11   30. apr 2016 Minion DB sender ofte en medarbejder ud til resourcesvage dyreejere for at hjælpe dem med at passe dem bedre, eller måske overdrage dem til DB. Så det behøves ikke altid være hunde der er ved at dø før f eks DB gør noget.

  • #13   30. apr 2016 Jeg kender den tidligere kredsformand for Storkøbenhavn og det var en af de ting hun brugte allermest tid på, så jo det gør de.

  • #14   30. apr 2016 Jeg prøvede at få besøg af DB da jeg havde amstaff, fordi jeg gik ture med den på andre tidspunkter end andre hundeejere i området (mest nat, da der så var stille) og folk derfor troede jeg aldrig gik tur smiley

    DB-manden kunne med det samme se der ikke var noget at komme efter smiley


  • #18   30. apr 2016 Tak for Jeres gode råd. Jeg har kontaktet DB.

  • #19   30. apr 2016 Jeg har holdt øje med hende i 3 år, hver gang jeg har set hende har jeg prøvet at starte en samtale. At ringe til DB hvor de er professionelle er absolut det bedste! Tusind tak for Jeres gode respons.

  • #21   30. apr 2016 Til MINION: Hvis du ikke har noget godt at sige skal du lade være med at sprede dårlig energi på HG !!! Jeg er så træt af folk som dig! Tag ansvar for dine handlinger og ting du skriver til mig! Når Du IKKE KENDER TIL HELE SITUATIONEN SKAL DU SLET IKKE UDTALE DIG OM AT DET "HAR TAGET MIG 3 ÅR OG 20 MIN!" Det er ikke kun mig der boer i opgangen men alligevel gør JEG noget ved situation da hun nu har 2 hunde der gøer.

    Til din KOMMENTAR: "Og det tog dig 3 år, og 20 min. på HG??? Flot! "
    Hvad skulle det hjælpe med? Hvad godt gør det?
    Jeg kan ikke bruge det til noget. Det gavner ingen af os.


  • #25   1. maj 2016 Fint at du har ringet til DB, så må de tage en snak med damen og vurdere om de kan hjælpe hende.

  • #26   1. maj 2016 Anne-Marie - Rooooolig nu, ikke?
    Helt ærligt, så tror jeg faktisk ikke folk gider hjælpe dig, hvis det er sådan du tiltaler dem. Fald nu lige lidt ned, og skriv pænt til dem, også selvom deres svar ikke lige passer dig.

    Det er DIG der beder om hjælp her, i et offentligt forum. Så må du også affinde dig med, at folk kan svare tilbage hvad de vil. De giver jo bare deres mening til kende - egentlig i et (nogenlunde) ok tonefald. Det giver ikke dig ret til at skrive så grimt tilbage. Og du kan da slet ikke tillade dig at blive sur, fordi Minion svarer ud fra de oplysninger du giver, og ikke ud fra dem du ikke giver smiley ("Når Du IKKE KENDER TIL HELE SITUATIONEN SKAL DU SLET IKKE UDTALE DIG OM AT DET "HAR TAGET MIG 3 ÅR OG 20 MIN!"")

    Det ER da lidt pudsigt, at du skriver, at hun aldrig går tur med sin hund - men samtidig ser du hende om morgenen med hunden og du ser hende også gå op og ned ad gaden med den. Det kan godt være, at det ikke er en ansvarlig måde at gøre det på, men det ændrer vel ikke på, at hun i princippet HAR hunden ude, og til syneladende også går EN SLAGS tur med den. Hvor ansvarligt det foregår, er umiddelbart ikke afgørende for, om hun går tur med den/har den ude eller ej. Måske kunne det faktisk også tænkes, at du har et studie eller et job, eller i det mindste nogle aftaler udenfor din bolig, engang imellem? Måske du heller ikke altid kan holde øje med, om hun går med den eller ej? Så MÅSKE hun faktisk har den ude på tidspunkter, hvor du ikke bemærker det.

    Det ér da også lidt pudsigt, at du tilsyneladende har holdt øje med hende i 3 år, men det først er nu, du begynder at gøre noget ved det? HVIS du har forsøgt noget tidligere, kunne det da have været relevant nok at nævne i dit indlæg, så man kunne tage højde for det. Men har du det? Gjort noget ved det, i løbet af de 3 år? Eller har andre i opgangen?

    Det er også fair nok, at du ikke kan snakke med hende om det. Men det handler også lidt om, hvordan man gør det. Hvis din indgangsvinkel er den samme som her, så forstår jeg egentlig godt, hvis du ikke får noget ud af det. Bemærk at jeg skrev HVIS.

    Og nå ja. "Tag ansvar for dine handlinger og ting du skriver til mig!" - "kan jeg være anonym?" smiley


  • #27   1. maj 2016 Godt du fik ringet! smiley hellere end gang for meget end en for lidt

  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 443
    #28   1. maj 2016 Godt at du fik ringet til DB.
    Så må vi håbe at de kan motivere damen til at passe bedre på sine hunde.


  • #29   1. maj 2016 Hvad er hele situationen så?
    Hvilke informationer mangler vi i tråden for at netop kunne drage den korrekte (eller ønskede?) konklusion?


  • #31   1. maj 2016 Udfra det skrevne er jeg bare langt fra sikker på at dB eller høkerne kan gøre noget. Det lyder ikke grelt nok, i mangel af bedre udtryk.
    Det ku måske virke bedre med boligselskab, idet hundene gør og derfor er til gene for naboerne.


  • #33   1. maj 2016 Dyrenes Beskyttelse er faktisk begyndt at samarbejde med kommunerne, fordi vanrøgt af dyr ganske ofte skyldes at menneskene bag selv har store problemer. Så på den måde kan man komme i kontakt med nogle mennesker, som har brug for hjælp mens man samtidig hjælper dyrene.

    Jeg håber det giver pote! Jeg har selv haft rigtig god erfaring med hjælp fra DB, men jeg kan forstå at der er forskel på de forskellige kredse og det er vel forståeligt når det er frivilligt arbejde.


  • #35   1. maj 2016 Undskyld men jeg har spurgt pænt og roligt efter de efter sigende manglende informationer, så hvor er det lige du vil hen med dit indlæg?


  • #37   1. maj 2016 Slap dog af og SNAK PÆNT TIL FOLK tror det er DIG Anne-Marie der spreder negativ energi på Hg lige nu smiley

  • #39   2. maj 2016 Birgitte spliden fortætter smiley jamen man tør jo dårligt komme med råd når man får tilbage i den tone smiley

  • #40   2. maj 2016 Birgitta - Jeg tror vi ALLE synes det er godt, at hun handler. UDEN tvivl.

    Men det gør det stadig ikke ok, at tiltale andre på den måde. Man kan ikke bare gøre som man vil.

    OG jeg håber selvfølgelig også det bedste for dig og hundene, Anne-Marie. Selvfølgelig gør jeg det, Men man skal stadig skrive ordentligt til folk. :o)


  • #42   3. maj 2016 Jeg oprettede denne tråd efter jeg havde ringet til dyerværnet men desværre havde de lukket. Jeg var meget bekymret for hundene i lejligheden, jeg prøvede at finde ejerens tlf men det lykkedes mig heller ikke. Jeg var rigtig bekymrede og var virkelig tæt på at ringe 112 (lad vær med at dømme mig). Grunden til at jeg ville gør noget ved situationen var så fordi der nu var 2 hunde i lejligheden der stod i vinduet og gøede non-stop. Jeg synes at det er meget synd for dem. Jeg synes ikke at det er "okay" at stille mad/drikke og sige det er nok. Jeg vurderede det til at være uansvarligt.

    Som Birgitta skriver så blev jeg mødt med kritik og mistro som det første.

    Jeg spurgte Hvad skal jeg gør? skal jeg kontakte politiet? kan jeg være anonym? og kan de hjælpe? For desværre har dyreværnet har lukket nu. Men de 2 hunde kan altså heller ikke gø natten lang ...
    Vil meget gerne have Jeres hjælp.
    På forhånd tak

    Her var Jeres UBRUGELIGE RESPONS hvilket overhovedet ikke hjalp mig i min situation:

    Hun går aldrig tur med sin hund ?...... men du har alligevel set , den bliver trukket ned ad gaden ... ?? ...
    Der er noget , jeg ikke kan få til at passe sammen ...

    Det er ikke dyremishandling at en hund ikke får lov at hilse på andre hunde

    MINION: Og det tog dig 3 år, og 20 min. på HG??? Flot!

    "Jeg har holdt øje med hende i 3 år" Siger bare at du er lidt sløv i optrækket
    det kan jeg sagtens stå ved...

    Gucci&kikismor: Slap dog af og SNAK PÆNT TIL FOLK tror det er DIG Anne-Marie der spreder negativ energi på Hg lige nu

    - Nå er det mig? Startede jeg en tråd for at sprede negativitet? Nej jeg ville vide hvem jeg skulle kontakte. Da MINION skrev
    "Og det tog dig 3 år, og 20 min. på HG??? Flot!
    "Jeg har holdt øje med hende i 3 år" Siger bare at du er lidt sløv i optrækket
    det kan jeg sagtens stå ved... "

    SÅ SKREV JEG TILBAGE Til MINION: Hvis du ikke har noget godt at sige skal du lade være med at sprede dårlig energi på HG !!! Jeg er så træt af folk som dig! Tag ansvar for dine handlinger og ting du skriver til mig! Når Du IKKE KENDER TIL HELE SITUATIONEN SKAL DU SLET IKKE UDTALE DIG OM AT DET "HAR TAGET MIG 3 ÅR OG 20 MIN!" Det er ikke kun mig der boer i opgangen men alligevel gør JEG noget ved situation da hun nu har 2 hunde der gøer.
    Til din KOMMENTAR: "Og det tog dig 3 år, og 20 min. på HG??? Flot! "
    Hvad skulle det hjælpe med? Hvad godt gør det?
    Jeg kan ikke bruge det til noget. Det gavner ingen af os.

    Jeg synes ikke jeg er negativ på HG. At bruge Caps locks er ikke at "råbe" men det er at understrege min pointe. Verden skal ikke bestå af folk der kun kritisere andre. Selv om jeg stod og ville gør noget ved situation fik jeg så meget KRITIK.
    Fortæl mig hvordan det kunne hjælpe mig det som minion som 1. indlæg?
    Fortæl mig hvordan det kunne hjælpe hundene med det som minion skrev?
    Fortæl mig hvordan det kunne hjælpe andre som evt. står i samme situation med det som minion skrev?

    Det bidrager ikke til andet end dårlig energi og har man intet positivt at skrive som kan hjælpe de stakkels hunde bør man ikke skrive noget.

    Nu er FOKUS fjernet fra at hjælpe de stakkels hunde til en omgang mudderkasteri. Blot fordi nogle mennesker ikke kan styrer sig og bidrage konstruktivt til et almindeligt og vigtigt spørgsmål.
    Jeg spurgte om hvem jeg skulle kontakte og I svarede tilbage med :

    Hun går aldrig tur med sin hund ?...... men du har alligevel set , den bliver trukket ned ad gaden ... ?? ...
    Der er noget , jeg ikke kan få til at passe sammen ...
    Det er ikke dyremishandling at en hund ikke får lov at hilse på andre hunde.
    MINION: Og det tog dig 3 år, og 20 min. på HG??? Flot!
    "Jeg har holdt øje med hende i 3 år" Siger bare at du er lidt sløv i optrækket
    det kan jeg sagtens stå ved...


  • #44   3. maj 2016 Tak Birgitta. Som sagt ringede jeg til DB den aften.
    Dagen efter blev jeg ringet op af en frivillig og så fortalt jeg om situationen og så kom en dame ud til adressen og bankede på naboens dør og ingen åbnede og hun kunne se alvoren i at, det nu var ca 3,5 dage ingen har været hjemme og der er flere hunde - måske andre dyr derinde også. De andre nabo'er bidrog med at fortælle at de ikke orkede naboen fordi hun altid er så sur og fjern og at, ja de havde også set hende slæbe hunden ned af gaden hvor hunden blev hevet på siden af kroppen, baglæns, rullede rundt og kunne ikke nå at, rejse sig op hurtigt nok for at kunne gå rigtigt i ejerens tempo og at ejeren ikke lukkede hunden ud eller gik ud med den i 8 måneder fordi hun var sur på den fordi hunden er irriterende ifølge ejeren. Damen fra DB ville tage kontakt til politiet for det er åbenbart kun politiet der må få sådan en tilladelse for at gå ind i lejligheden.
    Vi kan desværre ikke vide om der overhovedet er mad og vand derinde?
    Det er så langt vi er kommet af hvad jeg ved.. smiley


  • #45   3. maj 2016 Åhhh mit hjerte bløder for de stakkels snuder smiley Men rart at DB har taget over.

  • #46   4. maj 2016 Dejligt at du fik kontakt til DB. Så må vi håbe på at de kan gøre noget ! Stor respekt her fra, for at du gør noget ! smiley

    kan godt forstå at du følte dig trådt på, af visse negative kommentarer. Det sker desværre af og til her på HG at tingene løber løbsk, med dumme kommentarer, og folk mister fokus på hvad sagen drejer sig om. I sidste ende må det vigtigste være, at du har observeret et par hunde som har det skidt, og at du handler på det.


  • #49   4. maj 2016 Jamen det ER ikke mishandling ikke at lade sin hund hilse.

    Det lyder det somom du syntes i dit indlæg.


  • #50   4. maj 2016 Beltane det var nu ikke lige det med at hilse jeg læste som den mest væsentlige bekymring i TS indlæg. Nogle gange skal man vist også passe på hvordan man læser ting !

    En borger (TS) er bekymret for nogle hundes trivsel. Det er da super godt at hun reagerer på det og kontakter DB som så kan tage over og komme til bunds i historien. Er det ikke tale om misrøgt er det da bare lykkeligt for alle parter.
    Det er i mine øjne i hvert fald ikke værd at lave ordkløveri på !


  • #51   4. maj 2016 Har jeg sagt det er dårligt hun reagere? Nej!

  • #53   5. maj 2016 Anne-Marie - Jeg kan sagtens forstå din frustration over den måde, folk stiller sig kritiske overfor det du skriver. Det kan jeg virkelig godt!

    Men du er også nødt til at forstå, at når du svarer tilbage på den måde som du gør, så er du selv med til at sprede den negativitet og kritik, som du ikke ønsker fra andre. Hvis du ønsker, at folk skal skrive pænt og ordentligt til dig, så er du også nødt til at skrive sådan til dem. Og du må også forstå, at når du skriver med caps lock, så ser folk det lidt som om, at du råber. Man (eller jeg, ihvertfald) får ikke lyst til at hjælpe, når du svarer sådan tilbage.
    Dine første svar er måske heller ikke ligefrem udtryk for, at du "styrer dig" eller er konstruktiv.

    Grunden til at JEG (skal ikke kunne svare for andre) stiller mig en smule kritisk overfor det du skriver, er fordi man godt nogle gange, kan få sig selv kørt så langt ud, at man ikke længere kan skelne mellem rigtigt og forkert. Man kan hurtigt komme til at melde nogen, der ikke skulle være meldt, fordi man har set sig lidt sort på det. Selvfølgelig er det bedre at melde en gang for meget end en gang for lidt - men tænk over, hvordan man selv ville have det, hvis man blev meldt for noget, som nogen tilfældige mener de har set, og det så ikke passer? Jeg ville ihvertfald have det rigtig skidt med det. Dermed ikke sagt, at der ikke er noget i det du nævner, for det er der jo nok - men nogen gange er det bare godt lige at stoppe op, og tænke det igennem igen, inden man melder til højre og venstre. Når du så skriver modstridende ting, får det bare mig til at tænke over, hvor slemt det mon egentlig er, eller om du "bare" har set dig lidt sort på det. Derfor stillede jeg mig lidt kritisk overfor det, indtil der kom en nærmere uddybning. Så måske VAR der faktisk noget konstruktivt gemt i de kommentarer. Nogle gange kommer det bare først frem, hvis man svarer folk pænt og ordentligt tilbage, og beder dem forklare eller svarer på deres spørgsmål.

    Og GODT at I gør noget for hundene. Helt sikkert. :o)


  • #55   5. maj 2016 Fantastisk at du reagerede. Håber på det bedste for de hunde!!

  • #56   5. maj 2016 Mærkelig kommentar Birgitta hvor læser du at CTS har behov for at pudse sit ego ?

  • #57   5. maj 2016 Eller hov flashe sit ego ??

  • #66   7. maj 2016 Kan godt huske den sag med de 2 hunde i Jylland smiley Er der ikke noget med at man har pligt til at se til sine dyr 1 gang i døgnet ? Så kunne man måske ramme ejer med den regel, hvis han kun kommer forbi 2-3 gange om ugen er det jo ikke godt nok smiley Hvor pisser og skider de ?
    Tænker om man skulle prøve Dyreværnet i stedet for DB ? Måske de vil/kan gøre noget ?


  • #69   7. maj 2016 Stakkels hunde smiley
    Har I overvejet at kontakte Dyreværnet, i stedet for DB. ? Måske de kan gøre noget ? Har indtryk af at de er ret gode til at snakke fornuft med ejer.


  • #72   13. maj 2016 Birgitta - Hehe ja, dobbelt morale er den bedste morale, ikke? smiley

    Og vi ved jo alle, at reglerne gælder for OS, men ikke for dig. Åbenbart. Hvis DU går udenfor emnet, er det helt ok. Åbenbart. Eller hvad? Hvornår er det ok?
    Flashe mit ego? Ja, det er præcis derfor, hvor ER du kvik. :o)

    Men hvor er det da heldigt, at DU da ihvertfald har styr på hvad der er rigtigt og forkert. Det er jo egentlig meget simpelt, ikke? Det du gør er rigtigt - det andre gør er forkert. Selvom det er stort set det samme smiley


  • #74   13. maj 2016 Isabelle: Har I prøvet at kontakte Dyreværnet ?

Kommentér på:
Nabo mishandler sin hund, hvad skal jeg gør?

Annonce