{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
497 visninger | Oprettet:

Mental beskrivelse, dagens forløb. {{forumTopicSubject}}

Nogle der har været til mental beskrivelse, der kan hjælpe mig med lidt input om dagens forløb?

Jeg har fået plads hos islænder klubben og fik at vide at vi som fører skal blive hele dagen (formiddag eller eftermiddag) for at deltage i de andres beskrivelse som publikum.
Hunden skal så være i bilen imens, jeg tænker så på om det betyder at hunden skal ligge i bilen i flere timer i træk, jeg synes det virker lidt voldsomt samtidig med at det jo kan blive ret varmt (beskrivelsen er sidst i maj)

Nogle der har erfaringer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mental beskrivelse, dagens forløb.
  • #2   16. maj 2016 Jeg tænker at du vel kan parkere i nærheden og så have åbnet bilen i det omfang det er nødvendigt for at holde god ventilation derinde?
    Vi er ofte afsted hele dage også om sommeren og det løser sig rimeligt enkelt, synes jeg.

    Det er vigtigt at man bliver hele dagen, for der skal bruges mennesker til at danne gruppe for alle hundene. Det er en smule usolidarisk at smutte så de sidste ikke har hjælperen nok.

    Der er rigelig tid til at du kan lufte ind i mellem. Man behøver ikke at deltage HELE tiden, men det er pænt at gøre det det meste af tiden.


  • #3   16. maj 2016 Disse kan anbefales. Dem har vi i rå mængder og vælter ruderne ind i dem, når der er meget sol og det er umuligt at sikre skyggen helt.

    http://www.hoyer-autodele.dk/bil/autoudstyr/indvendigt-udstyr/solafskaermning/alu-forrude-cover-60x130cm/n1199145602/pn1222852248/


  • #4   16. maj 2016 Tak for jeres svar, vil rigtig gerne blive hele dagen, det er både spændende og solidarisk at deltage ved de andre.
    Jeg har ikke selv bil og er derfor uvant med at bruge bilen som opholds sted og derud over har jeg ikke nogle fornemmelse af hvor hurtigt hunden kommer på efter hinanden, og om der var tid til at lufte hunden i bilen en gang imellem, eller bare være hos den løbende.


  • #5   17. maj 2016 Hvis du ikke har egen bil, og din hund ikke er vant til at efterlades i en bil, skal det måske trænes lidt inden.
    Og så snak med vedkommende, der stiller bil til rådighed, hvilke muligheder der er i deres bil i forhold til at holde den afkølet. Er der f.eks. bur i bilen, så der kan stå åbent, når I ikke er der ?
    Ikke alle steder har lige gode muligheder for at parkere i skygge, og det kan hurtigt blive varmt selv med blændede ruder.


  • #6   17. maj 2016 Der er kun mulighed for lidt nedrullet vinduer, ingen bur.
    Har desværre ikke mulighed for at træne inden, da jeg ikke har mulighed for lån af bil.
    Min hund er heldigvis glad for at kører og har også siddet i bil alene i kort tidsrum.
    Havde bare slet ikke overvejet at bil var nødvendigt, og egentlig planlagt at skulle med bus, men det er jo ikke en mulighed.

    Det er sku ikke nemt at være hundeejer uden bil, både ang. sådanne arrangementer men også alm. træning.
    Det er lidt frustrerende.



  • #7   17. maj 2016 Ja det ville jeg så ikke have gjort med mine hunde på en varm sommerdag, men endnu er der jo ikke nogen af os, der ved hvordan vejret vil blive den dag, og det er da også muligt at der er gode skyggemuligheder.
    Min erfaring er bare, at selv med delvis nedrullede vinduer og blændede ruder, bliver bilen hurtigt ubehageligt varm.

    Ja, det er bøvl at være uden bil som aktiv hundeejer. Jeg har også prøvet det i en periode og mange ting foregår steder, der er svære at komme til uden bil eller også mangler man et sted at have hunden.


  • #8   17. maj 2016 Det er også det jeg tænker, havde bare glædet mig helt vildt, men jeg vil ikke at min hund skal sidde så længe i en bil slet ikke i en varm bil.

  • #9   17. maj 2016 Jeg synes, du skal prøve at kontakte arrangørerne for at høre hvilke muligheder, der er. Forklar situationen som den er, og så tag den derfra.

  • #10   17. maj 2016 Lene: tak det prøver jeg.

Kommentér på:
Mental beskrivelse, dagens forløb.

Annonce