{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
837 visninger | Oprettet:

Diarré og lejlighed {{forumTopicSubject}}

Ja, Coco har haft ræsermave siden vi hentede hende og Bibber i pensionen mandag aften...
Men så her idag da vi var ude og gå (igen igen igen smiley ) kom jeg til at tænke på, hvor går folk, som ikke har have, hen med vuf, når der står brune stråler ud af nummi? Man kan jo ikke just samle op, så jeg følte mig lidt hæmmet ift mulige ruter..

Jeg gik jo netop ikke i hundeskoven pga smitte, jeg gik ikke i parken aht børn, jeg gik ikke på boldbanen aht bolde og børn, jeg gik ikke ud på lystbådhavnen og stranden, da der kun er fliser hene vejen frem og tilbage (og det er i min verden noget klammere på flise end i græs), af samme grund gik vi ikke rundt i kvarteret heller.

Vi gik ned bagved, hvor der ligger en gammel forladt fabriksgrund, åbenbart der alle listehundene kommer smiley Men der var græs og ikke (ret mange) hunde, ingen børn og ingen legetøj, så det fungerede for os smiley

Men tænker ikke alle har en forladt fabriksgrund på den anden side af gaden smiley
Hvad gør I andre, som ikke har have, i sådanne situationer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diarré og lejlighed
  • #1   18. maj 2016 Altså det må da være værre for Fido at skulle holde sig mens ejeren panisk trækker den i alle retninger smiley

  • #3   18. maj 2016 Det forstår jeg ik lige, Nu som?

  • #4   18. maj 2016 Hun har ikke skidt indenfor? Hun holder sig til vi går ud.

    Det var sådan set også overstået igår aftes og morges, men på middagsturen kom det igen.

    Men tak for de super relevante svar! smiley


  • #5   18. maj 2016 Hov, sorry, DKK, mener du, at du har wc papir med ud på tur og tørrer fortovet af efter hunden?

  • #6   18. maj 2016 Åh jeg har undret mig over præcis det samme! Og tænkte faktisk også hvad folk GØR når det er sådan en tynd omgang man skal stå og samle op i græsset - hiver folk noget græs med og prøver at samle op? Freja havde engang tynd mave på et græsstykke (hvor ingen heldigvis går) foran et boligkompleks, men det var SÅ pinligt for jeg kunne jo ikke ligesom ikke samle det op....

  • #8   18. maj 2016 Jeg har kun to gange haft en hund med lidt tynd mave, og begge gange har de lavet i en indkørsel med grus!! AK gru...
    Hjem efter en skovl og så op med det halve af indkørslen i posen smiley


  • #9   18. maj 2016 Da Cubone havde det, bar vi ham ned på græsset lige bagved lejlighederne. Han skulle ud hver halve time, og den ene gang holdte han sig kun til at vi kom ud i opgangen, derfor blev han båret.
    Der kommer også andre hunde forbi det område, men alternative er legepladsen, og det vil jeg ikke byde børnene. Og så prøver vi selvfølgelig at få så meget af det op som muligt, selvom det føltes pænt klamt smiley


  • #10   18. maj 2016 Funke: det er nemlig ret pinligt at stå der og ikke rigtig kunne gøre det store.. Så tænkte jeg ville høre hvad andre ville gøre smiley

  • #11   18. maj 2016 Det sker nogle gange at min den ene får stressmave, hvis vi er et sted der virkelig er spændende - og jeg samler altså ikke ting op, jeg ganske enkelt ikke kan samle op.. Er ellers totalt hys med at konsekvent altid at samle op efter dem, men når det ikke kan lade sig gøre, er der altså ikke noget at gøre ved det.


  • #12   18. maj 2016 Og ja, hvis det er muligt, så tager vi også gerne græs eller andet underlag med, for at få det op.

  • #14   18. maj 2016 Vi går ikke på græs...det er for svært at fjerne alt og her er mange hunde, vi går ud på blågårdsplads der har sand/småsten så det er nemt at samle op selvom det er flydende..

  • #15   18. maj 2016 Har det på helt samme måde som Line. Kan det ikke samles op, ja så kan det altså ikke samles op. Samler altid op, med mindre det er så tyndt at det ganske enkelt ikke er muligt.

    Mine hunde laver ikke noget på asfalt, fortorv osv, så det er altid i græs, eller halvt inde i et krat.

    Vi har godt nok en have, men det er kun et frimærke, og Ozzy laver intet derude, Mailo tisser lidt om aftenen efter aftenturen derude. Men de skal altså stadig luftes ligeså meget, som da vi boede i lejlighed smiley


  • #16   18. maj 2016 Tag en lille haveskovl med hver gang i går ud ... når hunden har tyndskid.... så er det nemt at grave en lille tot op ( altså hvis det er på græsset .. grus ...eller i jord ) ... og komme det i en pose. smiley

  • #17   18. maj 2016 Åh den har jeg også lavet Indica - var alene med hunden der i forvejen havde rigtig dårlig mave, som så vækker mig kl. 3 om natten; halvsovende ud i MEGA mørke mens hun (på vores fællesareal) laver noget jeg umuligt kan samle op, ind med hunden igen og ud med mobilens lommelygte og et glas vand samtlige gange på det sted jeg vurderede hun lavede det....

  • #19   18. maj 2016 Så stop skovlen ( i forvejen ) ned i den pose ... du alligevel skal have med .. så glemmer du den ikke ... smiley

  • #22   18. maj 2016 Jeg tænker man kunne have en rulle køkkerulle med. Smide nogle stykker over klatten og lade det suge og så med posen samle så meget op som muligt og tørre efter?

  • #23   18. maj 2016 Nejjj jeg er næsten ved at brække mig af det billede i hovedet M.I smiley

  • #24   18. maj 2016 Det kan heldigvis tælles på en hånd, hvor mange gange jeg ikke har kunne samle op, i de 7 år vi har haft hund. Og "alle" gangene har det stort set været halvt inde i et krat oppe ved marken, så er ret sikker på at det nok skal gå.

    Folk må kalde mig doven osv, men jeg gider altså ikke rende rundt med taske på lufteture, for at have plads til skovl, køkkenrulle, flaske med vand , gulvskrubbe og hvad man nu ellers kunne få brug for.

    Selvom de har tynd mave lykkes det at samle op, det er kun de gange hvor det har været som vand, at det simpelthen ikke har været muligt. Og er ret sikker på varmemesteren og grundejerforeningen ville blive pænt negativ, hvis alle os med hunde begynde at grave huller i plænerne hist og her smiley

    Jeg har en eller to gange set en klat dårlig mave ligge græsset her i byen, ellers er det de almindelig lorte der fylder landskabet.


  • #25   18. maj 2016 LOL... Fünke, undskyld! Selvom jeg da er glad for at beskrivelsen var så god at du kunne leve dig så meget ind i det. smiley

  • #26   19. maj 2016 M.I. Det er faktisk ikke nogen dårlig ide! Jo, lidt ulæks da, men ikke så klamt som at lade den ligge, hvad nu hvis nogen alligevel kommer forbi og ikke ser klamheden? Føj! smiley (jeg trådte engang selv i en lort så stor, at min fod/sko nærmest forsvandt ned i den! Jeg ønsker ikke andre den grumme oplevelse af lort op og ned ad skoen!)

    Det er første gang i Cocos 3årige liv, at hun har haft så meget tynd mave, ellers har jeg sagtens kunnet samle op. Så umiddelbart tænker jeg ikke, det bliver vores største problem smiley


  • #27   19. maj 2016 Godt nok bor vi halvvejs på landet og har have osv. Meeeen herude samler vi nu altså også op efter vores hunde, hvis de fx sætter sig på på boldbanen, fortorvet eller andre steder hvor folk går eller i rabatter som folk holder med deres plæneklipper. For en månedstid siden havde Perle så en gevaldig gang dårlig mave (som krævede dr. Dyrs indgriben smiley ). Den første dag var hun så slukøret at hun ikke rigtig havde lyst til gåtur, så her var den nemme løsning haven. Meeen jeg synes altså ikke om at have tyndsk*** liggende rundt omkring på min græsplæne, hvor jeg ofte færdes på bare tæer, så jeg samlede op. OG JA, det krævede en del poser pr klat smiley
    De næste dage på gåturene krævede det en del poser pr klat at få dem samlet op. Heldigvis har Perle kun yderst sjældent dårlig mave.
    Jeg har nok en vis øvelse i at samle 'tyndere' op smiley da en af mine gamle hunde havde 'stressmave' dvs. hvis han gearede lidt op så gik det øjeblikketligt i peristaltiken på ham smiley Og han gearede altid 'lidt' op når vi gik tur smiley Jeg bruger bare et par poser; en til at tage det værste med og så et par stykker til at 'tørre efter' med.


  • #29   20. maj 2016 Birgitta: Jeg har ikke en have, så jeg gør vel intet? smiley

    Sidst hun havde diarré, var vi i sommerhus med dertilhørende kæmpehave, så der gjorde jeg intet (der kom meget lidt, og de regnede en del, så det var ikke noget større problem), men dengang havde hun tyktarmsbetændelse, så hun var jo super skidt på samme tid.

    Ift. at stoppe det, så var det jo ikke det tråden her handlede om smiley
    Men jeg indvilliger gerne i at uddybe om min hunds skidemønster de sidste par dage smiley
    Hun kastede op natten til tirsdag og havde tyndskid (udenfor), om morgenen var hun frisk og helt normal, hun blev fastet, og dermed kom der hverken opkast eller afføring, om aftenen fik en halv dåse tun og sked helt normalt på aftenturen. Super, tænkte jeg, og hun fik så almindelig tørfoder til morgenmad onsdag, men om eftermiddagen kom diarréen igen. Så gik vi over på dåsemad og zoolac. Og hun havde så ingen afføring torsdag morgen, om eftermiddagen kom en slimet semi-stabil lort, aftenturen bød ikke på noget. Her til morgen kom der heller ingenting afføringsmæssigt, og hun var (selvfølgelig) ikke særlig sulten.

    Hun er fuldstændig normal frisk og velfungerende, ikke utæt - holder sig fint, så jeg er ikke bekymret. Man kender det vel fra sig selv, at systemet skifter mellem lidt for tynd og lidt for hård, når man har det sådan, men derfor lægger man sig jo ikke syg.

    Håber jeg fik stillet nysgerrigheden smiley


  • #30   20. maj 2016 #29 ... ha ha ha ... du glemte farven på lorten ,,, det er meget vigtigt vi også ved det . .... smiley smiley ( griner ) ..... især på den semi-stabile lort.

  • #31   20. maj 2016 NOTTIB: i starten var det sådan karrygul/brun men når vi kommer til den semi-stabile er vi tilbage ved en standard lortebrun smiley
    Håber det er fyldestgørende smiley


Kommentér på:
Diarré og lejlighed

Annonce