{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
589 visninger | Oprettet:

Mentalbeskrivelse DKK {{forumTopicSubject}}

Hejsa glade hundefolk smiley

Jeg overvejer at få min lille pudel mentalbeskrevet. Derfor har jeg set introduktionen på youtube, og undre mig over noget af det.

Under mentalbeskrivelsen skal man i flere af øvelserne forblive passiv, men for eksempel under øvelse 5a bevægelse- skræk, stopper ejeren op når "skrækket" kommer. Det er efter min mening ikke passivt. Hvis ejeren blot går videre, som de gjorde i forvejen, ville jeg synes det var passivt.

Hvad mener i ? smiley

Link til videoen: https://www.youtube.com/watch?v=4eb-WLyHx5I
Gå ind til 7:10min, det er øvelse 5a som jeg refererer til.

Synes i det er passivt at ejeren stopper op ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mentalbeskrivelse DKK
  • #1   21. maj 2016 Stopper og stopper smiley Vil mere sige hun svatter og står på snoren smiley

• #2   21. maj 2016 Hehe ja det er self. rigtigt lige i det tilfælde smiley men ser man de andre der går gennem samme øvelse stopper de alle op, når "fugleskræmslet" bliver hejst.

• #4   21. maj 2016 Den kan diskuteres lidt synes jeg.
    Hun er jo passiv i det hun ikke reagerer på hundens reaktion.

Jeg ville da også selv stoppe op og lade hunden undersøge, fremfor bare at trække videre uanset hundens reaktion.

• #5   21. maj 2016 11:05 vises samme øvelse med anden hund og fører.
    Jeg tænker mere på det signal, man selv sender ved at stoppe op i netop sådan en situation- det er efter min mening en måde at signalere "hov, pas på/det er måske farligt". Hvor hvis man blot gik, lige så stille videre(med hunden i lang løs line)så ville hunden efter min opfattelse få et passivt signal fra ejer.

• #7   22. maj 2016 tag ud og se den og få en snak med de DKK tester der står for det så ved du hel sikker hvad du kan forvente

• #9   22. maj 2016 God pointe - og jeg giver dig helt ret, TS smiley

• #14   22. maj 2016 Jeg er glad for at jeg ikke er den eneste der tænker sådan om den situation smiley
    Jeg overvejer at tage kontakt til DKK, fordi jeg er nysgerrig efter at hører, hvorfor de mener ejer skal stoppe op i den øvelse, når meningen er at ejer skal være passiv.
    Jeg ved at min hund vil opfatte min standsning som en bekræftelse i at "det her er noget farligt, så vær på vagt".

Tak for jeres svar smiley
    God søndag smiley

• #15   22. maj 2016 sådan har det altid været i alle de år jeg har været med i Rottweiler klubben som tog den hjem fra Sverig

• #16   22. maj 2016 Ja den har nok været udført sådan længe, men jeg synes nu det kunne være meget spændende at hører deres begrundelse for det smiley

• #17   22. maj 2016 gå ind og se hvor den næste af UHM testen skal forgå så start bilen og køer efter det , kan fortælle der Hele den her Weekend har de været AK oppe i Skive i næste Weekend afholder der UHM test oppe ved Løgstør , der kan man få alt det af vide man har lyst til,

• #18   22. maj 2016 Ja det kunne jeg jo også se på smiley

• #19   23. maj 2016 Jeg har det sådan lidt blandet med mentaltests. Rigtig meget af set-up'et er meget kunstigt og fx det moment TS spørger til; jamen det er da helt hen i vejret at hunden føres i så kort og stram snor. På den måde har ejer da allerede signaleret at 'du skal nok være forberedt på at der sker noget'. Jeg har fået et par hunden testet i Sverige efter deres gamle tests (mange flere momenter end i den danske). Her var en af de ting der blev lagt vægt på fx at have lang line på hunden og sørge for at snoren var slap.
    Det man ønsker at se i en mentaltest er jo ikke hundens reaktion i samarbejde med føreren, men den 'rå' reaktion, som hunden viser uden førerens indblanding. Ikke det den er trænet til. Og det kan dælme være svært at se i kunstige set-ups. Alligevel så har jeg faktisk fået noget ud af de mentalbeskrivelser jeg har haft hunde med i. Der har været drysset et par forklariner på adfærd, jeg ikke helt kunne greje, af. Men især med fx Carlson tror jeg ikke testen gav noget særlig godt billede af hunden; han var allerede på testtidspunktet meget trænet - og især meget miljøtrænet. Derudover var han en hund, der hele tiden havde sit fokus på mig og mine reaktioner og han kopierede mine reaktioner. Så i fx momenter, hvor han blev forskrækket så var han typen, der nok reagerede lidt, men jeg jo skulle forholde mig passivt og da hans første reaktion altid var at tjekke min reaktion, så blev han også passiv hver gang. Testerne sagde blankt til mig bagefter at han havde været uhyggelig svær at greje og at de ikke var helt sikre på hvordan de skulle bedømme flere af momenterne; de så en hund, der hele tiden bare kopierede sin fører smiley
    Min næste hund Clinton skal beskrives efter den nye svenske BPH test, når han bliver gammel nok. Opdrætter betaler, da hun gerne vil have mentalbeskrevet så mange af 'sine' hvalpe som muligt; hun bruger det som redskab i avlen: når man har fået testet så mange hvalpe som hun har gennem tiden, så kan man sagtens se mønstre og bruge det til fx. at styre uden om linier/kombinationer, hvor der fx har været mange skudrædde hunde eller dårlige afreaktioner. Jeg er spændt at se hvordan det foregår.

• #20   23. maj 2016 i alle de år jeg har fået mentalt teste mine hunde har jeg aldrig haft dem i en kort og stram line det sker først når vi kommer til Spøgelserne hvor vi tager linen af den husk de er heller ikke bruge plads og nej ,

Kommentér på:
Mentalbeskrivelse DKK

Annonce