5.099 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Albino hunde Albino hunde

Jeg er ikke stødt på albino hunde herhjemme. Men har set en del fra Spanien. Eller dvs. de er ikke "ægte" albinoer, bare sådan lidt "wannabe" albinoer.
Nogen der har en god forklaring på hvorfor man ikke ser dem herhjemme ? Medmindre de altså findes, og jeg bare ikke er stødt på sådan en ? smiley

I får lige et billede af min egen Alba, som er creme med hvid, og lyse blå-beige øjne smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Fjerne ukrudt 500 kr.
  • Rengøring af lille sommerhus 400 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Albino hunde
  • #1   5. jun 2016 Hov glemte billedet smiley

profilbillede
  • #3   5. jun 2016 Wannabe-albino var mangel på bedre ord smiley Har aldrig set hunde i de farver i DK. Findes de ?

• #4   5. jun 2016 Det tætteste du kommer kunne vel være hvid bull terrier, hvid boxer, dogo argentino (som så godt nok ikke er lovlig længere) o.l.
    De er ikke albinoer, men de er da "rigtigt" hvide (modsat f.eks. hvid schæfer som egentligt er en meget fortyndet rød).

Egentlige albinoer er jeg faktisk i tvivl om overhovedet findes ved hunde -ved heste dør de i reglen i fosterstadiet (eller kort efter fødsel).

• #5   5. jun 2016 En Pharaoh eks. har jo heller ikke sort pigment, og dem er der da et par stykker af. Men albino er den ikke, og det vil jeg heller ikke kalde din smiley

• #6   5. jun 2016 Selvfølgelig findes det, det er bare forhåbentligt ikke særlig udbredt.
    Jeg er ret sikker på at de færreste opdrættere opfostrer en albinohvalp hvis den overlever drægtigheden.

• #7   5. jun 2016 CH -mente ikke så meget at det "uheld" ikke kan opstå ved hunde, men mere at jeg er i tvivl om, om de kan fødes levende/overleve på sigt. Ved heste kan de ikke (siger de kloge bøger i hvert fald).

• #8   6. jun 2016 Det er jo netop det, som er lidt "sjovt" ved mine afblegede hunde (har 2 i den farve). De er ikke albinoer, da de jo tydeligt har pigment. Men samtidig er deres øjne så blege, at de er ved at "nærme sig albino". Tænkte at det kunne være interessant at finde ud af, hvorfor og hvordan disse meget afblegede hunde er opstået.
    Hvide hunde, med mørk pigmentering, findes der jo masser af. Men har aldrig set hunde der var så fortyndet i farverne, som mine spanske blegfiser smiley

• #9   6. jun 2016 Egentlig albinoer findes ikke hos hunde; de dør inden fødslen. Men der findes noget der ligner. Hvor resseciv rød bliver til hvid og øjnene ligeledes mangler pigment. Det er ikke nogen særlig ønskværdig farve, da den giver øget lysfølsomhed og forhøjet risiko for hudkræft.
    Hunden på billedet kunne godt ligne en sådan.

• #11   6. jun 2016 Ja, det ligner da godt nok smiley Meeeen det kunne vel også være photoshop eller klassikeren med de røde øjne når der er brugt blitz. Jeg har bare altid lært - og læst i de veterinære lærebøger - at der ikke findes 'rigtige' albinoer hos fx hunde og heste, men at der er noget der ligner.

• #13   6. jun 2016 En 'rigtig' albino mangler også pigment i øjnene og disse vil fremstå røde. Er øjnene blå er det ikke albinoer.

• #15   6. jun 2016 Mette Marie: Tak for godt svar ! Det forklarer jo hvorfor man ikke ser albino hunde smiley Har googlet lidt, men samtlige hunde, har været i stil med mine. Enkelte har været helt hvide, men altid med den der blå-beige øjenfarve.

Min tæve Alba, har helt klart problemer med synet i skarpt sollys, samt at omstille fra skarpt lys til mørke. Det er vist godt at hun er flyttet fra Spanien til det kolde nord smiley

Kommentér på:
Albino hunde

Annonce