{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
561 visninger | Oprettet:

Senge fordeling {{forumTopicSubject}}

Godaften herinde smiley

Jeg har en fræk fræk hvalp, der syntes at det er sjovt at stjæle den "gamle" hunds seng.

For ca 30 minutters tid siden var jeg nede og børste tænder. I mens jeg børster tænder der ser jeg at min dansk/svenske sidder i hvalpens kurv i mens hun er ude og nat tisse i haven.

Nu hvor de er kommet ind er hvalpen begyndt at "skubbe" den gamle væk fra hans kurv. Uden han rigtig siger noget til det.

Skal vi bare lade dem selv styre showet eller skal vi gribe ind og sige noget til hende? Tror bare at hun gør det igen bag efter de er blevet om puttet.

Jeg tænker at vi måske skal ha en større kurv så de kan sove sammen ? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Senge fordeling
  • #2   6. jun 2016 Med tidligere tråde in mente så tror jeg generelt i skal være obs på at den gamle også skal have lov til at være der smiley

Jeg synes det kommer lidt an på hvorfor hvalpen gør det. Har i forskellige kurve til dem? Vil hun bare gerne være tæt på ham? Vil hun have alle de ting han har?
    Jeg vil ikke anbefale at du bare køber en større kurv så de kan sove sammen, når den gamle ikke bryder sig om at hvalpen kommer for tæt på.

• #5   7. jun 2016 Det kan godt være at jeg er lidt blank her, men hvad har mine tidligere indlægs at gøre med dette her? De omhandler jo ikke det samme problem smiley

• #6   7. jun 2016 Jeg kan kun lige huske et andet oplæg, du havde lagt ind, om at jeres gamle hund knurrer af hvalpen. Det viser jo så, at den ikke ønsker det store samvær med hvalpen. At hvalpen "møver" sig ind i den gamles kurv, er vel muligvis fordi, den ønsker samvær? Den store går så, fordi den netop ikke ønsker det. Til gengæld mister den gamle den soveplads, den har haft i x antal år, det er næppe fedt for den gamle.
    En større pude/kurv vil nok resultere i, at hvalpen får mere plads at ligge på, næppe at den gamle får lyst til at ligge sig sammen med den.

Personligt ville jeg konsekvent anvise hvalpen et andet sted at ligge, så snart jeg så, den tage den gamles kurv.

I havde også noget med, at hvalpen ikke var glad om natten, når de skulle sove alene nede under jeres trappe? Fik I løst det?
    Det er jo muligt, at hvalpen søger ekstra meget samvær med den gamle, fordi den mangler det fra jer om natten.. Men igen, hvis den gamle ikke ønsker at være sammen med hvalpen, så skal den altså ikke tvinges! Hvis ikke I er sammen med jeres hunde om natten, så vil en løsning her være at fx sætte et babygitter op imellem gangen og fx stuen. Så kan hvalpen få stuen, og den gamle kan få sin sædvanlig plads under trappen.

• #8   7. jun 2016 Knurren er stoppet igen, og nu har de det fint sammen.

Ja, hun ville gerne op til os om natten, det fik vi løst med et brændeovns gitter foran trappen og der har ikke været noget lige siden.

Jeg var nede igår aftes og lave om på senge fordelingen så de lå i deres egen seng. Men lige så snart jeg var væk så var der byttet om.

Måske er det duften af chili som gør hende tryg?

• #9   7. jun 2016 Skil dem ad om natten.
    Hvis den gamle gerne vil have sin kurv for sig selv -> Vælger den gamle sin egen kurv af sig selv? Går hvalpen hen og lægger sig tæt opad ham, så han går? Så er det hvalpen, der "jager" den gamle fra sin kurv.

Om det er tryghed eller ej.. Sandsynligvis. Men umiddelbart ville jeg være ligeglad, det er jer, menneskerne, der skal give ham tryghed, ikke den gamle hund. At hvalpen så søger det ved den gamle, når I ikke er der, er jo naturligt, men den gamle ønsker altså ikke det samvær, og så skal han være fri!

• #10   7. jun 2016 Ja, hun ville gerne op til os om natten, det fik vi løst med et brændeovns gitter foran trappen og der har ikke været noget lige siden.

Nu spørger jeg lige fordi det er måden du skriver det på - er du sikker på at det er fordi hun er tryg, eller fordi hun ikke længere kan vise det?

Nu hvor i allerede har gitter foran trappen.. hvorfor så ikke tage hvalpen op til jer i en periode og så have gitter for trappen, så den ikke kan komme ned? Som jeg husker det var dét problemet ved at have hvalpen i soveværelset. Ellers ville jeg gøre som AS og skille dem ad om natten smiley

• #11   7. jun 2016 Altså Enja kan hyle så alle kan hører det. Så hvis det var trygheden ikke var der så ville hun nok stå forenden af trappen og forsøge at komme op til os. Men det gør hun ikke

• #12   7. jun 2016 Nja... Altså, man kan jo hyle så og så længe, på et tidspunkt finder man ud af, at det ikke hjælper (hvis det altså ikke gør det) og så stopper man jo. Bliver man tryg af det? Nej, så er man "bare" utryg i stilhed.. Så at hun er stoppe med at hyle, betyder ikke nødvendigvis, at hun er tryg.

Dermed ikke sagt, at hun ikke er det. Det ved kun du, der bor sammen med hundende smiley

• #13   7. jun 2016 Vi har fået af vide at vores hundetræner og læst i bøger at. Man lærer jo hunden at den godt må være oppe oven på. Hvis den skal sove oppe ved os, og plus så vil den gamle blive meget meget jaloux og det er ikke lige det vi ønsker. Derudover så er 1 salen hunde fri, og det skal den helst forblive.

• #14   7. jun 2016 Den gamle vil næppe blive "jaloux". Det er en ret menneskelig følelse.. Men den vil givet føle sig udenfor flokken, hvis hele flokken ligger sammen ovenpå, og den ikke må. Men det gjorde den jo nok i forvejen, da det jo var sådan situationen var, før I fik hvalp.

• #16   7. jun 2016 Jeg tror din træner har misforstået noget. At man sover med hvalpen i den første periode hvor den lige er blevet taget fra ALT den kender, det betyder ikke at den så er dømt til at sove i værelset for evigt smiley
    Det kræver bare at man vænner den til at sove længere og længere fra jer, og ikke fra den ene nat til den anden pludselig flytter den fra fodenden og alene ned i stuen

• #17   7. jun 2016 Den gamle hund har heller ikke sovet oppe ovenpå på noget tidspunkt.
    Eller jo han har da lavet snigeren når vi ikke har været hjemme. Så er det meget sjovere at lægge sig i fars dyne.

• #18   7. jun 2016 Men Emma: hvis situationen er sådan hjemme ved TS, at den gamle hund altid har haft lige netop denne kurv, som sin egen, og måske ikke har haft andre, så er det jo ikke fedt for den, at den føler, den skal forlade sin elskede kurv, fordi den ikke gider ligge sammen med den ny hvalp. Så kan der jo være nok så mange andre liggepladser, hvis den gamle har haft dén kurv hele sit liv, så vil jeg tænke, at det er et tab for den, at den må vælge et andet liggested pga hvalpen...

• #19   7. jun 2016 TS: Lige netop den situation handler jo også om tryghed smiley

• #20   7. jun 2016 Funke
    Det hører jeg så os rigtig mange sige er noget pjat, da de fra naturens side ikke sover sammen med mennesker.

Ikke fordi at jeg syntes at det er mere rigtigt. Men det er der nogen der syntes

• #21   7. jun 2016 A-S den kun er ca 2 mdr gammel. Den helt gamle var blevet ret ulækker og hullet.

• #22   7. jun 2016 Fra naturen side sover de jo sammen med flokken -> dig.

Det andet er virkelig en underlig måde at sætte det op på. I så fald kan hunden jo heller ikke kommunikere med dig, for fra naturens side kommunikerer de jo ikke med mennesker? Og den vil ikke kunne spise i din nærhed, for fra naturens side spiser hunde i sammen med mennesker? Og den vil ikke have lyst til at ligge i sofaen med dig, for fra naturens side har hunde ikke samvær med mennesker?

Nej vel? smiley

• #23   7. jun 2016 Er det kurven du mener?

Spørgsmålet er vel bare, som jeg spurgte længere oppe: Vælger den gamle en kurv at lægge sig i, som hvalpen så møver sig op i, så den gamle vælger at gå? I så fald ville jeg stoppe det, for det er synd for den gamle, at den yngre skal herse rundt med den på den måde.

• #24   7. jun 2016 Jeg har os bare hørt fra hunde træneren. At hvis jeg skiller dem ad, så lærer jeg dem bare at være adskilt?

• #25   7. jun 2016 Jeg synes sgu det er en lidt underlig logik din hundetræner kører med smiley

SELVFØLGELIG kan du adskille dem i perioder uden du lærer dem at være adskilt. Nogle situationer kræver bare at de skal være adskilt - og det er de jo ikke hele tiden. Senere hen kan man også udfase det når hvalpen lærer at respektere den gamles grænser smiley

• #26   7. jun 2016 Og hvad så? Det er da kun sundt for hvalpen. Den skal da helst ikke ende i en situation, hvor den ikke kan fungere, når den gamle dør.

• #27   7. jun 2016 Synes altså også din hundetræner har nogle virkelig mærkelige måder at forholde sig til hundehold... Virker sådan lidt præget af en ret gammeldags tænkning, umiddelbart.

• #28   7. jun 2016 Jeg siger jo ikke at det som hunde træneren siger at det rigtige. Jeg er ret splittet og spørg derfor til råds...

• #29   7. jun 2016 Forresten.. du skal jo også lære hvalpen at være adskilt fra jer (det øver mange faktisk også med et babygitter) - er det så dumt, fordi du lærer jo hvalpen at være adskilt fra jer? Nej, selvfølgelig ikke, og hvorfor skulle det forholde sig anderledes med den anden hund? Set i perspektiv så kan man godt høre, at det lyder lidt mærkeligt smiley

• #30   7. jun 2016 Vores plan fra start var faktisk at hvalpen skulle være i køkkenet og den gamle under trappen når vi ikke var hjemme og om natten. Men da hun så siger nej det er en dum ide så bliver jeg sku lidt i tivivl om hvad dælen jeg så skal gøre smiley

• #31   7. jun 2016 Jeg kan godt forstå at du bliver i tvivl, når en autoritet som hundetræneren står og siger at det er en dum idé smiley Men prøv at sæt tingene lidt i perspektiv, for det er altså fjollet at mene, at du ikke kan adskille hvalpen fra den anden hund, når du sagtens kan adskille hvalpen fra JER. Det er helt sundt at den (på en god måde) lærer at være adskilt smiley

Nogen har slet ikke brug for at adskille hundene. Men i et tilfælde hvor hvalpen ikke respekterer den gamles grænser, og i ikke er der til at håndhæve det, så er det en meget god idé at hvalpen ikke kan komme til at tromle den gamle.

Ved du hvorfor din træner mener det er dårligt at de "lærer at være adskilt" ? Er det fordi hun mener at de så ikke kan fungere sammen når de er i samme rum?
    Jeg ville som udgangspunkt være kritisk over for de udtalelser din træner kommer med, og det gælder generelt enhver træner, for du kan vel godt se - når det bliver sat i perspektiv - at det er lidt fjollet, at man ikke kan adskille dem fra hinanden smiley

• #32   7. jun 2016 Synes kun det er godt, du spørger, særligt når du selv er splittet smiley

Når jeg engang selv skal have en hund nr.2 skal de være adskilt, når jeg ikke er hjemme. Af hensyn til min nuværende hund, min næste hund bliver nemlig en stor, og når den er hvalp nok lidt voldsom, hund, og det er mit valg, ikke Cocos, så hun får selvfølgelig lov at være hvor hun vil, og så kan den ny være i køkkenet. Om natten regner jeg med, de skal sover under hver sin arm smiley

• #33   7. jun 2016 Hun sagde bare at på den måde lærer du dem at de ikke skal være sammen.
    Omvendt syntes vi jo os at det er synd for chili at hun tager hans Helle sted smiley så vi må være ben hårde og skille dem ad, (har baby gitter i mellem køkken og gang) så de kan se hinanden

• #34   7. jun 2016 Bare rolig, du kommer ikke til at lære dem, at de ikke skal være sammen, med mindre du adskiller dem 24 timer i døgnet smiley

• #35   7. jun 2016 Billedet er fra igår. Der så det lidt spøjst ud at hun tog hans seng. Han sover med en baby dyne med knapper i, som nok os smager rigtig godt for en lille hvalp smiley

profilbillede
  • #36   7. jun 2016 Chili har nu vundet sin kurv tilbage smiley

profilbillede
  • #37   7. jun 2016 Pas på den lille ikke sluger en knap, når tænderne skal skiftes, begynder den at gnave i de mest mærkelige ting.. smiley

• #38   7. jun 2016 Ej det siger du ikke? smiley

profilbillede
  • #39   7. jun 2016 Hvis den voksne hund finder sig i det, hvorfor går vi mennesker så egentlig op i det.. Den skal selvfølgelig ikke tyrannisere den anden hund, men så længde den voksne får et sted at ligge og har ro, så måtte de selv fordele sengepladserne her i huset..

• #40   7. jun 2016 Skal jeg være helt ærlig, så kommer Enja fra en mor som er meget dominerende, og Chili er god til bare at give efter. Jeg kan ikke læse hunde hundenes tanker, men jeg tror faktisk at hun allerede prøver at dominere Chili, og gerne vil bestemme over ham, og han tør sikkert ikke at sige fra overfor hende.

• #41   7. jun 2016 Det er jo forskelligt, hvordan man ser på det, Ginne.
    For mit vedkommende, når det kommer dertil, så vil hund nr2 på inden måde være indkøbt aht. Coco, så hun skal sørme heller ikke belemres med den!

Egentlig, synes jeg, TS skal være glad for, at hendes gamle hund ikke er mere konfrontationssøgende, det er da dejligt, der ikke er problemer imellem dem. Men skal man så ikke hjælpe den, bare fordi den bøjer sig for den yngre? Hvad hvis den yngre hund lå og bed i den gamles øre, uden den gamle reagerede, ville du så heller ikke stoppe det? Fordi den gamle jo bare kunne gå.. Det ville jeg nu, uanset den gamles reaktion.

Kommentér på:
Senge fordeling

Annonce