{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.352 visninger | Oprettet:

Agria laver pluslig forbehold :/ {{forumTopicSubject}}

Nogen har inde der har Agria og har erfaringer med at de pluslig laver forbehold? Da vi fik Ozzy vores hvalp hanede han noget der bliver kaldt vandrednde skæl (noget lignende lopper) vi var ved dyrelægen for at få en loppe kur til ham og vores dyr der hjemme, da det smitter helt vildt lige som lopper. Vi fik så brug for vores sygeforsikring her i sidste uge da han havde fået en infektion i de øvre luftveje, agria sendte en seddel med at de kunne se vi havde ved dyrelæge med ham før Pga de der vandrende skæl, og vi skulle forklare hvad det var.
Idag kom så et brev med de havde lavet forbehold mod øre og hudsygdomme samt allergi, Pga han havde haft det der.

Vi ringede der ind, da vi sys det lød underligt når det hverken var en hudsygdom ellet allergi, men nogen kryb der smittede fra dyr til dyr.
Spurgte så hvad nu hvis det havde været lopper, så var svaret det samme så havde de også lavet det samme forbehold?

Sys det lyder meget underligt, men fik også snakket med en anden der inde der sagde det samme, at lopper også ville udløse det forbehold.

Nogen der har været udsat for det samme at de bare ændre ens forsikring og nogen der evt kan anbefale et andet selvskab.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Agria laver pluslig forbehold :/
  • #1   9. jun 2016 Det lyder umiddelbart mærkeligt, synes jeg?

• #2   9. jun 2016 Har jeg godt nok aldrig hørt lign. før.
    min er multi allergisk og har for cirka 1 år siden opbrugt sin kvote af hvad han kan få dækket (for lige den sygdom)
    men de har ikke lavet nogen forbehold på andre hudsygdomme eller lign. på grund af hans allergi.

vi har dyrekassen danmark. og vi har aldrig hørt en kny fra dem når vi har afleveret noget dertil.
    ikke andet end at han ikke få dækket sin allergi længere fordi han er overskredet 28.000 kr (på samme skade)

alt andet dækker de stadig.

• #4   9. jun 2016 Ja, men pt er der to der inde der har sagt det samme, spurgte efter en der havde mere at skulle have sagt da jeg sagde, at det jo ikke kunne være rigtig at fik en hund lopper og man er ved dyrelæge dagen efter man har forsikret sin hund at de så laver sådan et forbehold. Men deres chef var der desværre ike mere idag så skal ringe igen imorgen

• #5   9. jun 2016 Jeg vil tro at grunden til forbeholdet er at 'vandrende skæl' (pelsmider/rovmider) kan lave skader i huden, der kan risikere at give hudproblemer og måske allergi senere i hundens liv. Det er ret normalt at forsikringselskaber laver den slags forbehold når de opdager noget der potentielt kan blive et problem senere. Jeg kan fx ikke få erstatning for fremtidige skader i min højre fod, da den har været skadet og jeg allerede har fået udbetalt erstatning.
    Så man skal altid lige overveje hvad det er man sender til forsikringsselskabet smiley Jeg sender dem kun de virkelig store ting. Ikke fx flækkede negle eller en brækket tå eller en hudinfektion.
    Brugte i forsikringen til de vandrende skæl ?

• #7   9. jun 2016 Nej forsikringen blev ikke brugt der, vi troede i første omgang det var lopper og vi bruger de der piller men de kræver recept, så vi tog til dyre lægen som lige ville tjekke ham. Hun kunne ikke se nogenoget lopper så, hun tog sådan noget tape og sætte i pelsen og så under en mikroskop i første omgang kunne hun intet se men så tog hun noget nyt tape og prøvede igen. Og der fant hun en af de der vandrende skæl. Så fik vi dryp til at ham og vores andre dyr der hjemme. Viste sig så senere at vi nok har slæbt dem hjem fra sviger forældre da deres hund havde masser af skæl og de var ved dyrelægenoget og den havde de der.
    Det var kun har da han blev mega snottet hvor vi brugte den smiley

Men undre mig bare at lopper ville give samme forbehold smiley

• #9   9. jun 2016 "hvad skal man efterhånden bruge en sygeforsikring til" Ja, det kan man jo godt tillade sig at spørge om smiley
    Jeg tror det måske er et udtryk at der er rigtig meget misbrug af hundesygeforsikringer. Jeg kender godt nok til mange tilfælde hvor der er blevet fusket med fx at få dyrlægen til at 'tviste' regningen lidt så man fik dækning for noget der ellers ikke var dækket (fx ved at skrive at hunden var blevet steriliseret pga livmoderbetændelse når det i virkeligheden bare var helt alm. forebyggende eller hvad man nu skal kalde det).

• #10   9. jun 2016 Pia. Også det jeg sagde. Nu er det sommer og vores hunde kan lide at bade, men har da før oplevet de kan få ørebetændelse hvis de er uheldig og det ville ikke blive dækket nu Pga. De der mider

• #11   9. jun 2016 Jep. Har jeg også prøvet. smiley Har stadig Agria på Jesse, men overvejer stærkt at skifte smiley

• #12   9. jun 2016 Krumme: det er bare lidt røv da de er dem der dækker bedst ved hofter Osv. Med oeb som både ozzy og Pippa er, selv om jeg nu er lidt bange for det kun er på papir de dækker så godt

• #13   9. jun 2016 Jeg har hørt om det fra ander selskaber også - fx dyrekassen danmark. Jeg har været glad for Agria; de har dækket, når jeg havde behov og jeg har ikke fået nogen undtagelser. Jeg har brugt dem 3 gange inden for de sidste 4 år på tre meget store regninger (Leptospirose, blæresten og det sidste er Perles skulder der måtte opereres i for 3 uger siden og nu er der så gået betændelse i skidtet smiley )
    Det lyder dog meget sært at de laver undtagelser på hudsygdomme fordi hunden har haft et parasitangreb som ikke engang blev meldt til forsikringen. Det er jeg ikke sikker på at de må.

• #14   9. jun 2016 Matte maria: var også min første tanke om de må, men har Googlet på livet løs og kan intet finde om det.

• #15   9. jun 2016 @10: Jeg ville da så heller ikke sende en behandling for ørebetændelse til forsikringen. Det er da ikke noget ligefrem koster tusindvis af kroner at få behandlet (en konsulation + øredråber)

• #16   9. jun 2016 Nej, og det på trods af, at Lulu er allergiker og har været inde flere gange med hudrelaterede skavanker. Vi har også Agria.

• #17   9. jun 2016 Jeg tror du skal have fat i noget forbrugerhalløj eller et forsikringsankenævn.

• #18   9. jun 2016 Jeg har lige skiftet fra Agria. Mage til useriøst selskab skal man lede længe efter.

De hævede min præmie med over 3 procent efter at have sendt kun 3 anmeldelser ind på de år vi har brugt dem (3 år). Det er altså 3 procent UDOVER de 1,4 procent den steg pga. lønindekset. Svineri er hvad det er.

• Emilie KP
    Emilie KP Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 4 Svar: 95
    #19   9. jun 2016 Jeg har kun oplevet forbehold på sygdomme/skader som hunden havde FØR den blev forsikret..

Fx har den ene af mine haft brækket en tå engang og det står i policen og så står der noget lignende dette: "dækker ikke komplikationer forårsaget af fraktur på 4 tå på højre forben. Dette kan revurderes efter 2 (eller lignende) år"

• #20   9. jun 2016 Hvis hunden var ved dyrlægen med et problem INDEN den blev forsikret, så skal må oplyse om det ved indgåelse af aftalen. For så laver alle selskaber forbehold. Man kan ikke have dækning på et problem, der var til stede inden forsikringen trådte i kraft

• #21   9. jun 2016 Malene, da vi tog til dyrelæge havde var han forsikret i 1 dag. Men når man udfylder den seddel skal man svare på om den har været syg eller skadet og det havde han ikke. Man ville jo heller ikke skrive den havde været syg eller skadet med lopper men det ville give det samme forbehold

• #23   9. jun 2016 Mailo havde på et tidspunkt svamp på bagpoterne, det gav også forbehold i 1 år mod hudlidelser.

De andre gange vi har haft brug for at bruge forsikringen, har det ikke givet nogle former for forbehold.

• #24   9. jun 2016 Birgitta: ved ikke om agria har skrevet til vores dyrelæge om vi har været inde med andet, eller om de bare har sendt det med. Ved faktisk ikke helt hvordan det er for gået. Vi fik bare sådan et oplysnings brev da vi anmeldte han havde en infektion i de øvrige luftveje og der skrev de at de kunne se han havde været der inde før og hvad det var

• #25   9. jun 2016 Rikke: virker bare forkert ens hund fejler noget, og så går din syge forsikring ind og siger, skulle der komme følge sygdom eller noget vil vi ikke dække

• #26   9. jun 2016 Ej, og mig, der ville melde Bella til der... Det gider jeg da slet ikke så.

• #27   9. jun 2016 Tumle: som sagt har jeg kun oplevet det den ene gang. Mailo blev behandlet og efterfølgende opereret for et hornhindesår her i oktober/november, der har de bare udbetalt hvad de skulle, og der er ikke forbehold. Ozzy blev så her i Januar behandlet og senere opereret for en knude på halen, der har de også bare udbetalt det de skulle, og der er heller ikke kommet forbehold.

Så måske problemet kun opstår ved hudlidelser, og hvis hunden har en bestemt alder. Ja jeg ved det jo ikke, gætter kun smiley

Vi er tilfredse med agria selvom der kom det forbehold smiley

• #28   9. jun 2016 Jeg har ikke oplevet det. Til gengæld har de lige hævet min præmie med 100 kr. Aner ikke hvorfor smiley

• #30   9. jun 2016 Kia har forbehold på alt der er allergirelateret, hvilket jo er fair nok, da hun ved oprettelse havde allergi.

Jeg mener godt, at dit forsikringsselskab kan argumentere for, at de ikke dækker en lidelse, som din hund højst sandsynligt har haft, da den blev meldt til (da I var til dyrlæge dagen efter forsikringen trådte i kraft), og evt. følger af denne lidelse.
    Det er alm. praksis.
    Men hvordan de er blevet informeret om den lidelse ... hvis ikke I har brugt forsikringen, i forbindelse med denne, er mærkeligt.
    Jeg vil til enhver tid fraråde Agria. De har en masse fancy tilbud, men det er kun for at hive kunder ind. Det viser sig ofte ikke at holde, når det kommer til, at kunderne har brug for at gøre brug af dem.

Alexandoria: Jeg kan varmt anbefale Dyrekassen DK. Her har de altid betalt inden for få dage uden at kny.
    Jeg har både hund og kat forsikret der.

• #31   9. jun 2016 Jeg vil helt klart overveje dyrekassen DK så!
    For jeg har nemlig villet få Bella tilmeldt, men er da lidt glad for, at jeg ikke er nået så langt i eksamenræset, når jeg nu hører det her.

• #32   9. jun 2016 Når den var til dyrlæge dagen efter tegning af policen, dvs i karensperioden, så kan jeg godt acceptere deres forbehold. Hunden har jo haft tilstanden før indgåelsen af aftalen.
    Hvis man vil have dækning for alt, skal man vælge en opdrætter med en forsikring man kan køre videre fra, eller tegne den før hvalpen flytter hjemmefra. Da er man super godt dækket ind, også mod bl.a. HD.

• #33   9. jun 2016 Alex

jeg kan også klart anbefale dig Dyrekassen
    vi har 3 hunde hos dem.

Keiko har enda kostet dem dyrt med hans allergi. aldrig hørt et kny. altid så søde når man ringer til dem for at spørge omkring dækning af ting osv.

• #34   9. jun 2016 Jeg ville spørge dyrlægen hvordan Info om din hund havner hos agria?

• #35   9. jun 2016 Om de bare sender hele journalen rundt.. For så var jeg fandme skredet!

• #37   9. jun 2016 Havde agria første år til Floyd, blev lokket af de lavere priser, men min forsikring steg 500,- efter et år, de havde glemt at oplyse om at mine rabatter kun var gældende det første år....

Så Floyd røg direkte til dyrekassen, der havde jeg min gamle tøs der fejlede alt mulig og virkelig kostede dem penge , men der kom aldrig stigninger eller forbehold......

• #38   9. jun 2016 Sanne m: jamen har slet ikke meldt til forsikringen at han havde det der vandrende skæl, og som jeg forstod det på dyrelægen smitter det lige som feks lopper. Hvilket også betød at katte og hunde her hjemme alle skulle behandles, det der undre mig er de laver forbehold for øre og hud problemer samt allergi Pga noget som intet har med det at gøre. Og da jeg snakkede med dem og spurgte hvad så hvis det havde været lopper og de kunne se vi havde købt de piller mod lopper og tæger som man skal på recept om der så også ville være kommet det samme forbehold og ja det ville der.

Hvilket betyder at står du med en hund som er blevet behandlet for lopper inden du tegnet forsikringen ville det samme forbehold komme på mod øre, hud og allergi sygdomme.

• #39   9. jun 2016 det lyder jo fuldkommen hen i hampen.

og hvordan kan de se hvad i har købt og været til dyrlægen for hvis i ikke har indgivet det ?
    det lyder sku underligt smiley

• #40   9. jun 2016 Malene: aner ikke hvordan de viste vi var ved dyrelægen med det vandrende skæl, men fik sådan et oplysnings brev, da jeg havde været ved dyrelægen med hans snottet næse hvor vi skulle udfylde det ikke var noget han havde haft før Osv. Og der i stod der de kunne se han havde været i behandling for de der vandrende skæl. Hvilket må være fra dyrelægen ved dog ikke hvorfra de ved det. Tænkte lidt de måske havde spurgt dyrelægen om han har været behandlet
    For andet før måske

• #42   9. jun 2016 Har hørt det flere gange og mine bliver aldrig forsikret der.
    Har Dyrekassen DK.

• #43   10. jun 2016 Der er lige så mange historier om dyrekassen og endnu flere skrækhistorier fra almene forsikringsselskaber.

Dyrekassen behøver måske heller ikke være ligeså konsekvente, da deres priser gennemsnitligt er en hel del højere end Agria for samme dækning. Jeg ville skulle give tusind kr mere pr hund pr år derovre ift Agria.
    Agria er det eneste selskab jeg aldrig har haft problemer med .

• #45   10. jun 2016 Det er jo værre en foderjunglen, det her, hahaha.

• #46   10. jun 2016 Jeg tænker at som så mange ting, så vil der altid være delte meninger. Der vil altid være nogen der har gode oplevelser, og der vil altid være nogen der har dårlige oplevelser. Hvis nogen af selskaberne var så skræklige, så ville de jo nok ikke eksistere, for så ville ingen jo gide bruge dem, men bare bruge deres alm. forsikringsselskab smiley

Som sagt har jeg kun oplevet forbehold på hudlidelser, og det var kun i 1 år, så kunne det ophæves. Andet har der intet bøvl været med, og de har dækket uden nogen tøven de gange det har været nødvendigt.

• #47   10. jun 2016 Ja der er sikkert også dårlige erfaringer med dyrekassen.....

Men synes det stort set altid er agria der oprettes tråde om herinde....

• #49   10. jun 2016 Selvfølgelig vil der altid være gode og dårlige oplevelser hos de forskellige.
    Jeg synes bare ofte at høre om problemer hos Agria i forhold til Dyrekassen.

#48 dengang jeg skulle forsikre Keiko, der mener jeg faktisk også Agria var over 1.000 kr dyrere end Dyrekassen. blot fordi han er Akita.
    det var faktisk derfor jeg valgte dem fra - hvilket jeg idag er glad for. for ellers havde jeg da vist stået med mange forbehold idag så syg som Keiko har været.

• #50   10. jun 2016 Men jeg høre da også mange som er glade for Agria.
    så ja det jo hvad man fortrækker. - og ja det kan være lidt af en jungle.

ligegyldig hvad forsikring det dog var, så synes jeg det lyder fuldkommen absurd at lave forbehold på de ting hos TS, blot fordi hunden har haft vandrende skæl.
    - som de ikke engang har indgivet til selvskabet!

havde det så været fordi det vandrende skæl havde givet en kronisk lidelse bagefter. så kan jeg forstå at man gik ind og ikke dækkede det område.

men ligefrem ikke at dække andre hudsygdomme og allergi. det sku da helt væk..

• #51   10. jun 2016 Tumle

er det så et forbehold som Rikke #46 skriver - 1 år ?
    eller har de lavet forbehold på det resten af hundens liv/tid forsikret hos dem?

• #52   10. jun 2016 Jeg er faktisk SÅ stort et snøvl, at jeg ikke lige har fået dyrlægen til at udfylde blanketten der ophæver forbeholdet, på trods af at Agria faktisk har sagt det flere gange til mig, haha. Så de prøver i hvert fald ikke at fastholde det, for både da jeg ringede angående Mailo og Ozzy`s operationer nævnte de det. Må hellere få taget mig sammen, ville jo ærge mig gul og blå HVIS der nu sker noget inden jeg får det fikset. Og det er altså 3-4 år siden det kunne ophæves smiley

• #53   10. jun 2016 Rikke - hehe ja mon ikke det var en ide at få fikset smiley ville være skide ærgeligt hvis der skete noget og man så ikke får det dækket fordi man ikke selv har fået det ophævet smiley

• #54   10. jun 2016 Haha, jo må hellere lige snart smutte forbi dyrlægen. For det er jo kun min skyld hvis uheldet skulle være ude, for Agria har jo nævnt det flere gange, og de sendte jo også blanketten dengang der var gået et år , jeg har bare ikke handlet på det smiley

• #55   10. jun 2016 Hm... altså de tre gange jeg har benyttet min forsikring har jeg betalt ved dyrlægen og selv sendt regningen til Agria (uploadet den via deres hjemmeside). Jeg har ikke udfyldt noget oplysningsbrev. TS har du evt. benyttet dig af deres mulighed for Direkte Skaderefusion, hvor det er dyrlægen der indsender så dyrlægen evt har sendt for meget ind ?

• #57   12. jun 2016 Det er typisk Agira, de snyder så vandet driver smiley og plus de er møg dyre og dækker nærmest ingen ting.

Kommentér på:
Agria laver pluslig forbehold :/

Annonce