Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kørsel af hund 300 kr.
  • Montering af låge på opvaskemaskine 800 kr.
  • Køb 4 x “SPARRIS” pudebetræk 40 x 40 cm i denne farve og send med posten 350 kr.
  • Udskiftning af tæret vandrør 600 kr.
  • Hej! Jeg søger hjælp til at få sat loftlamper op i stuen og soveværelset. Kan du hjælpe med det – og hvad vil det cirka koste? Venlig hilsen Rahma 800 kr.
  • Samling af 2 kommoder 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad koster denne race om året?
  • #2   12. jun 2016 Ja som Linda skriver, kommer an på mad prisen og de andre ting hun nævner, men også hunden helbred og evt evner til at komme galt afsted, så det kan man ikke rigtig komme med en beløb på

• #3   12. jun 2016 En tommelfingerregel for en hund i den størrelse er omkring 1000 kr pr måned, for en rask hund vel at mærke!
    Hvis man vælger en hvalp med DKK tavle fra et opdræt, der går højt op i sundhed og hvor forfædrene er raske, så har man gode odds.
    Prisen er inkl alt basis, dvs årlig vaccination, daglig fodring med premium foder, et årligt træningshold, godbidder, legetøj mv.
    Prisen skal tillægges indkøbspris, som ligger et sted omkring 10.000 kr, udstyr, konkurrencer/udstillinger, øvrig dyrlæge, ødelagt inventar/udstyr mv.
    Det løber nemt op i 20.-30.000 kr for en hund i det første år.
    Du kan læse alt om det at købe hvalp på koebhund.dk

• #8   12. jun 2016 Lige med en bc, så er en eller anden form for træning vist nødvendig smiley

800-1.000 kr. i måneden er ikke helt ved siden af, for mig - Og her har jeg udeladt alle udgifter til konkurrencer og kurser ved siden af den normale træningen.

Flåtforebyggelse (pisse dyrt), et godt foder, vaccinationer, træning. kiropraktor/massør og alm. vedligehold og udstyr.

For man en type som mine, så skal man sætte lidt af til dyrlæge og kiropraktor, fordi de giver sig 110% og derfor kommer hjem med en ødelagt pote, en god flænge i siden osv. osv. engang imellem, fordi de ikke altid er så velovervejede og ikke passer på sig selv, når de tonser igennem buskads eller laver vilde opbremsninger på en grusvej smiley

• #14   12. jun 2016 Ca. 500-700kr om måneden. Med godt foder, lidt godbidder, forsikring, et træningshold, og opsparing til et årligt dyrlægetjek.
    Første år er typisk lidt dyrer end efterfølgende, da meget udstyr skal købes i starten. Først til hvalpen, og måske siden til den udvoksede hund.
    Syge hunde og hvis man vil det ekstra med hunden koster så oven i.

• #15   12. jun 2016 mange tak for jeres svar! smiley

• #19   12. jun 2016 Maj-Britt: Hvad bruger du da? smiley

• #20   12. jun 2016 Bruger ca. 1000 om måneden per hund og jeg går ikke til konkurrencer, massør, svømning mm smiley

Har en hund på border collie str, og så en lidt større smiley

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 435
    #22   12. jun 2016 Jeg har mindst brugt 1000kr. pr. måned i den tid jeg har haft min hvalp. Mindst.

Selvom han er med DKK tavle, så havde vi en del bøvl med hans ører.

• #24   12. jun 2016 Til en hund(30kg) lidt større end en bc
    Mad: 4800kr
    Forsikring: 300-400kr
    Plus engangsbeløb til kurv, line, halsbånd og div. skåle 1000kr

• #26   12. jun 2016 Jeg har 3 hunde og bruger samlet for dem alle 3 ikke 1000 kr om måneden:) foder en sæk pr måned, ca 400 kr, godbidder m.m 2-300 kr træning 1200 kr om året, vac hvert 3 år sidst var det 1200 kr for dem alle 3 smiley forsikring er indeholdt i vores landbrugsforsikring smiley

• #39   12. jun 2016 Jeg har ikke BC, men de er begge i ca. samme størrelsesorden. De koster et sted mellem 500,- og 1000,- pr. måned, alt efter om der skal betales til f.eks. træning og fritløbsareal eller ej.
    Og det er vel at mærke uden dyrlæge, som jo så kommer ved siden af. Udstyr er heller ikke regnet med, det er kun det basale.

• #41   12. jun 2016 Pyyyh jeg tør slet ikke tænke på, hvad Labben koster mig om måneden smiley men hun er også så møgforkælet, at det gør helt ondt smiley og nu er border collien så også kommet til, så ham ryger der også lidt af til smiley

• #44   12. jun 2016 mad (barf, vitamin og olie) - cirka 500-600 kr
    Allergi medicin - 500 kr
    forsikring - 200 kr
    guffer og diverse - 200 kr

så jeg bruger mindst 1400 kr om mdr på Keiko.
    men han er så også syg, og jeg køber lidt dyrere barf i og med der er en del han heller ikke tåler der.

det er hund på 38 kg.

• #46   12. jun 2016 jeg prøvede også at købe noget nyt og spændende fra DTH.

tror du kræet gad spise Kænguru ! - næh ! smiley smiley

• #47   12. jun 2016 For Lia (som er større end en border collie), bruger jeg ca. 550 kr/md. Det er foder (Oliver's), godbidder m.m., hundeposer, forsikring, og dyrlæge.

I skal jo nok gå til en eller anden form for træning/aktivitet, så det skal lægges oveni, så det bliver vel en 50-100 kr. ekstra pr. aktivitet eller noget i den retning?

Det skal så tilføjes at Lia 7-9-13 aldrig har været syg eller kommet til skade, så vores årlig dyrlægeregning er kun for vaccination og medfølgende helbredstjek. Udstyr køber jeg meget sjældent, og legetøj er hun ikke specielt interesseret i, så det holder i lang tid.

• #49   12. jun 2016 Jeg ved ikke hvad jeg bruger, men Laika er dobbelt så dyr hvis ikke 3 gange så dyr som Zenta er.

• #53   12. jun 2016 Isabelle; ''Kommer til'' at købe - Den kender jeg godt ! xD

• #57   12. jun 2016 Ozzy en dober på 35 kg koster:
    Om måneden:
    Orijen foder: 750
    Forsikring: 150 (ansvar, udvidet og syge)
    Guffer og tyggeting: 150
    Legetøj: 100 (man er vel dober og tygger alt i stykker)

• #59   12. jun 2016 Tror jeg bruger 500 kr for begge mine. Den ene er BC. Jeg har så ikke talt dyrlæge med.
    Foderet koster 450 kr for 12-13 kilo (hukommelsen...), og det har holdt cirka en måned nu, så går ud fra, der er til lidt over 2 mdr.
    Godbidder køber jeg sammen med foderet, men igen, det er ikke hver måned.
    Jeg forsøger selvfølgelig at gøre det så billigt som muligt grundet SU.

• #61   12. jun 2016 Ja. Det er cirka 1000 om året.

• #63   13. jun 2016 Jeg har ikke de store udgifter på mine. Men det kommer jo an på om man har en hund som skal ofte til dyrlægen osv.
    Denne måned har begge mine været ved dyrlægen og blive vaccineret og tømt et blodøre og jeg har købt noget hundefoder. Ca 1300 kr så det har været en af de dyre måneder smiley
    Ellers sådan 500 kr om måneden for begge to vil jeg skyde på

• #64   13. jun 2016 Dyrlægeregningerne kan godt være i den høje ende med bordere, Som Menellis skriver, så er det bare en race, der får skader indimellem.
    Foder aner jeg ikke, jeg er sponsoreret. Men der ryger cirka en sæk om måneden til 3 hunde.
    Jeg går ikke til holdtræning, men vil klart anbefale det hvis man får border. Det er typisk 2-300kr. månedligt. Så er der vaccinationer, flåforebyggelse (absolut nødvendigt), kiropraktor (man kan spare mange penge ved at holde sin border fit med kiropraktor), tyggeting, legetøj, forsikring osv.

Jeg tror at jeg vil satse på 6-700kr. månedligt.

• #66   13. jun 2016 Den store forskel racerne imellem tænker jeg er i foderudgift og forsikringspris. Foderudgift er størrelsesafhængigt og forsikring er afhængig af race.

• #68   13. jun 2016 Fordi racen har en pels, der gør at de får mange flåter (de lang- og mellemhårede) og samtidig er det jo en race der typisk bevæger sig meget fri i naturen.
    Med alle de tilfælde der er af anaplasmose og borrelia tror jeg uden tvivl at det kan betale sig økonomisk med flåtforebyggelse. Og så vil jeg personligt ikke løbe risikoen ved ikke at gøre det.
    Har haft en hund med TBE... det er en meget dyr fornøjelse! Og hunden bliver aldrig 100% ok igen.

• #72   13. jun 2016 Maj-Britt min coton piller jeg måske én flåt af årligt! Jeg behandler heller ikke hende, det synes jeg vil være totalt overkill. Borderne kan jeg pille 5-10 af dagligt, hvis ikke de er behandlet.

• #74   13. jun 2016 Med hensyn til hvad store hunde koster, så er det sikkert også meget forskelligt.

I sammenligning med mange herinde hører jeg nok ikke til dem, der smider om sig med pengene, men jeg bruger til 4 pyreneertæver (i gennemsnit 45 kg. pr. hund) ca pr. måned:

1200-1300 for foder
    50 for forsikring
    50 for træning
    100 til godbidder
    200 for flåtbeskyttelse
    50 til diverse udstyr: halsbånd, snore eller andet.
    250 kørsel til skov

Det er sådan de faste udgifter, dertil kommer så diverse dyrlægebesøg som varierer så meget fra år til år, at jeg ikke vil forsøge at sætte pris på det. Der går også en del til udstillinger, men igen det varierer meget fra år til år, og er ikke en nødvendig udgift.

Så ca. 2000 for de faste udgifter for 4 hunde. Det kan så ikke helt regnes om til en hund, for foder er billiger ved storkøb.

• #78   13. jun 2016 Min hund vejer kun ca. 6 kg indtil videre. Pr måned bruger vi:

100 kr til forsikring
    120 kr til foder
    30-50 kr til godbidder(er højt sat)
    50 kr til legetøj

Vi går pt. Ikke til træning, eller er tilmeldt en klub. Den klub vi overvejer er dog ca. 100 kr om måneden for medlemskab. Og den træning vi gik til var et engangsbeløb på 800 kr, så ca. 70 kr om måneden

• #79   13. jun 2016 Zita 4 kg

Forsikring: omring 158 kr (ligger så 200 til side)
    Mad: 30-40 kr

Så der jo tyggeting, vådfoder, kosttilskud, godbidder,massage, træning o.s.v.

• #80   13. jun 2016 Det med flåter kommer også meget an på hvor man træner/lufter hund henne. Min første Tervueren fik aldrig en flåt på sig. Lia har haft to i år, som jeg har pillet af, men tager vi i en bestemt skov, så skal hun børstes inden vi tager hjem og tjekkes igennem flere gange bagefter, for der er de i massevis.

• #81   13. jun 2016 Jeg synes altså ikke 1000 kr om måneden lyder fuldkommen skørt for en mellemstr. hund.
    Vi fodrer fx. med Essentials og det koster rundt regnet (hvis man ikke jagter de allerbiligste sider) 550 kr for en sæk om måneden.
    Så er der forsikringer, godbidder, småting, opsparing hvis man ikke lige kan punge flere tusinde ud hos dyrlægen og forsikringen dækker jo ikke alt..

Vi går ikke til træning, men kigger jeg rundt omkring så tager de fleste omtrent 1200,- for 12 lektioner, så skal jeg til træning en gang om ugen koster det lige i gennemsnit 400 kr hver måned smiley Så er vi allerede oppe på 1.000 kr.

Ingen tvivl om, at man kan gøre det billigere. Men jeg synes ikke at 1.000 kr er urealistisk, især ikke hvis man samtidig lægger penge til side til dyrlæge-opsparing hver måned

• #83   14. jun 2016 For en ca 8kg hund pr måned:

Forsikring: 200kr
    Foder: ca. 77kr
    Træningshold: ca.100kr
    Tyggeting/godbidder: ca 100kr
    DKK medlemskab: 40,4kr
    DVK medlemskab: 25kr

Jeg køber engang imellem noget udstyr, dækken, tæppe eller sådan, men hun har virkelig efterhånden 2 af alt. Hun er holdt op med at ødelægge sit legetøj, så det er heller ikke en udgift mere.

Coco er dog utroligt god til at blive syg, så det er dejligt, hun ikke er dyr i drift på andre poster, for hun trækker godt nok tænder ud (bogstaveligt talt smiley ) på den konto..

Kommentér på:
Hvad koster denne race om året?

Annonce