{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.429 visninger | Oprettet:

A L
A L
Tilmeldt:
10. nov 2012
Følger: 2 Emner: 3 Svar: 3

Erfarring med diskusprolaps hos hund - hjælp {{forumTopicSubject}}

Ååååh jeg er i et dillemma ??

Jeg går i de her uger og overvejer frem og tilbage og aner ikke hvad jeg skal stille op?

Min lille grå cane Corso pige Agnes på 8 mdr har efter et fald fået en diskus prolaps i lænden/hofte området.

Hun er tilset ved flere dyrelæger - senest i Århus som skulle være yderst kompetente.
Hun blev sat på smertestillende og RO.
Og det hun så fået i 2 mdr nu siden uheldet.

Uden nogen reel fremgang. Hun slingrer og dingler på bagbenene når hun har lagt - så skal hun ligesom igang.
Her halter hun også.

Hun er tilset af kiropraktor og massør - ja sågar hunde healer har jeg haft besøg af med healing og efterfølgende fjernhealing.

Nu har jeg sat sidste forsøg ind - homøopatiske midler der modvirker diskus prolaps og genopbygger indefra.

Jeg overvejer nu og købe en magnet til halsbåndet - nogen der kender til det??

Agnes klager og græder ind imellem - og hun vil ligge ned og sover 22 timer i døgnet.
Det er ubærligt og se på og jeg føler mig såå magtesløs ??????

Hvor lang tid skal jeg give det endnu ?? Hvor lang tid tager det og komme over en diskus prolaps ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfarring med diskusprolaps hos hund - hjælp
  • A L
    A L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 3
    #3   22. jun 2016 Jeg ved godt en diskus prolaps tager tid. Så burde den brænde ud siger de.

    Men hun er så ung og jeg er jo nødt til at tænke på hun gerne skulle leve et glad aktivt hundeliv i de næste mange år.
    Kan hun ikke det må jeg give slip på hende - andet er ikke i orden.

    Jeg skulle gerne se en ændring inden for de næste to uger på de homøopatiske midler fik jeg af vide.

    Men jeg har ikke forstand på det. Er bare så desperat jeg er villig til alt!

    Håber nogen herinde har erfaring med diskus hos hunde de vil dele


  • A L
    A L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 3
    #4   22. jun 2016 Dyrelægen vil ikke operere, og kan ikke garentere bedring med operation.

    Hun har haft en voldsomt fald efter hun har leget med vores hanhund, faldt 1,5 meter ned - lander i et kraftig vrid på ryggen med 55 kg hund ovenpå sig.

    Så hun er ikke bare faldet sådan alm


  • #5   22. jun 2016 Uha, det lyder ikke lovende.

    Jeg har set det en gang med en voksen brugsschæfer, der fik en diskusprolaps.

    Skaden sad her midt på ryggen, man forsøgte sig med smertestillende behandling og ro efter dyrlægens anvisninger og efterfølgende kiropraktor, massage og akupunktur, desværre uden reel fremgang. Hunden endte med at blive aflivet, dyrlægen frarådede operation, udsigterne var for dårlige, mente han.


  • #6   22. jun 2016 Jeg har selv en diskusprolaps og det eneste der hjælper er smertestillende og bestemte øvelser, der ligesom skubber prolapsen på plads. Med dette har jeg indtil videre undgået operation.
    Det jeg vil sige er dog - at alt det healing og andet halløj, det er spildte penge på en discusprolaps, for der er jo en prolaps der sidder i klemme - og den fjerner man altså ikke ved fjernhealing - sorry.

    Jeg ved samtidig, at immobilitet er det værste man kan gøre, altså bare ligge, man skal helst gå - ikke sidde - jeg tror principperne er de samme ved hund - jo mere immobil jo værre. Men hvordan søren man laver de rigtige øvelser med en hund aner jeg ikke, de øvelser jeg laver skubber jo prolapsen ind på plads.
    Jeg synes du skal bruge den professionelle hjælp du kan få ved dyrlæge eller fysioterapeut - har du prøvet MAGTOR?


  • #7   22. jun 2016 Hundens alder og størrelse taget i betragtning og det du har forsøgt dig med og så påvirkede hun stadig er, syntes jeg at du skal tage den tunge beslutning og aflive.

  • #8   22. jun 2016 Jeg kan sagtens sidde og spille smart når ikke hunden er min.
    Men udfra hvad du skriver, fortæller og føler, der havde jeg aflivet.
    Det er ikke værdigt at din hund klager, græder og sover 22 timer i døgnet.
    Og det er ikke værdigt for dig at være vidne til.


  • #11   22. jun 2016 Lige en tilføjelse, så kender jeg da en som havde en lille(10 kg) hunde pige på 10 år som fik en diskusprolaps og efter et halvt års intensiv behandling og træning er kommet sig helt. Behandling og træning fandt bland andet sted hos MAGTOR.
    Men der er som sagt ikke tale om en hvalp og heller ikke en hund som kommer til at veje 65+ kg


  • #12   22. jun 2016 Du skriver den er "tilset" af flere dyrlæger. Hunden er vel blevet scannet?

    Jeg tog turen fra Bornholm til Faxe Dyrehospital i forrige uge. Jeg følte mig godt klædt på efter besøget, og det er ret vigtigt med dén diagnose. Måske du skulle tage fat i den dyrlæge, du har valgt, og så se at få kortene på bordet. En hund skal ikke gå med smerter i månedsvis.


  • A L
    A L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 3
    #13   22. jun 2016 Hun er scannet og røntgen fotograferet.

    Lige nu løber hun faktisk rundt i haven med de to andre.

    Jeg har selv tænkt tanken og at hun ikke bare skal blive ved med at ligge men at hendes krop skal i bevægelse igen.
    Jeg gir det 14 dage med de sidste midler jeg har købt og ønsker det hjælper hende!!!

    Ellers må vi sige farvel


  • #14   22. jun 2016 Det lyder rigtig fornuftigt.
    Jeg forstår det er svært, men det er altså også uværdigt med 2 måneders RO og der så ingen fremgang er.
    Jeg forstår godt at hun er frustreret. Hun er en hvalp som sover 22 timer i døgnet.


  • #15   22. jun 2016 Jeg kan se du bor i Østjylland - jeg ville konsultere Christian Hembo der har MAGTOR, han holder til i Hinnerup ved Århus - han kan en helt masse med fysioterapi, massage, laserterapi, water walk og andet.
    Jeg tror man kan komme til vurdering uden det koster, og så får man en plan for genoptræning, men jeg er ikke helt sikker, men du kan læse på hans hjemmeside eller ringe og spørge - det er måske forsøget værd.


  • #16   22. jun 2016 Har du ringet til Århus og opdateret dem på situationen? Det kan jo være de først vil prøve med ro, alternativt med andre metoder.
    Det lyder som om hun skal have en CT-scanning, så I kan danne jer et overblik over skaden og finde bedste behandling.


  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #17   22. jun 2016 Aarhus dyrehospital er yderst kompetente, og har erfaring med netop dette, så godt du har været forbi dem. smiley
    Prøv evt. og ring og giv dyrlægen en opdatering og høre hvad der videre skal ske.

    Håber det bedste for din hund. smiley


Kommentér på:
Erfarring med diskusprolaps hos hund - hjælp

Annonce