24. feb 2014 Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.008
Gæt en eller flere racer Gæt en eller flere racer
Vi har feriebarn, et vanskeligt et af slagsen
Den vil IKKE have hundemad, og giver man den en godbid, forsvinder mindst 2 fingre med i købet
Anton kan IKKE lide hende, aldrig har jeg set ham være så tosset Han er hammerende jaloux, og hænger op i hovedet på moar
og nærmer hun sig forvandler han sig til et frådende monster
Det er lidt synd for hende
Hun ville heller ikke sove i aftes da vi gik i seng, hun var lynhurtigt oppe på min hovedepude, pev og massede rundt i hovedet på mig, Anton lå under dynen, ja dvs da hun også var røget op i sengen, fræsede han rundt dernede og skabte sig som en gal
Vi føler os ret heldige over at han ikke fik bidt os i benene
Men hvor om alt er, så er hun en sød ældre dame, og her er et par billeder af hende
Hun er lidt lavere end Anton, men mere rundt, hun ser ud som om pelsen er strid, men den er superblød, lige pt er hun klippet på billederne. Hun har et hovede der minder om en mini hønsehund ( ruhåret ) Men øjne lidt hen af en penkingeser eller mops, de er lidt udstående. Og hun har krølle på halen, når hun løber rundt er den helt krøllet op
Kan nogen komme med et bud på racer ?
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.008
feb 2014
Der står det er et FERIEBARN ! det betyder hun blot skal passes nogle dage, hun bliver hentet igen på Tirsdag sammen med den anden hund sønnen har.
Det er skisme ikke en jeg skal beholde !
Og Dana er skam fin og dygtig, hun byder hende velkommen og vil gerne lege med hende, det samme gør sønnens anden hund, det er kun Anton som hader hende fordi han er jaloux.
For lige at summe op, så har jeg altså kun 2 hunde, det er Dana og Anton.
feb 2014
Det kan jeg da godt se at ville være den bedste løsning
( Ironi kan forkomme i ovenstående )
feb 2014
Den går i fred og ro, både ude og inde, den må bare ikke komme op i sengen, eller i sofaen hvor jeg sidder, så bliver han tosset, den skal heller ikke gå hen i hovedet på ham, så bliver han også tosset.
Og nu er hunde altså ikke så dumme, hun går bare en bue uden om Anton, og han går en bue uden om hende.
Mere simpelt kunne det nu altså ikke være.
Verden er sgu ikke så grim og farlig som det gøres op til, nogle kan bare ikke enes, men det betyder ikke de ryger i nakken på hinanden så straks man ikke lige ser på dem. Rigtige mange hunde kan godt finde ud af, nå hov, ham der bryder sig ikke om mig, eller ham der kan jeg ikke lide, så ham går jeg lige uden om, slut prut !
feb 2014
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.515
Det var en internat hund familien fik, da jeg var teenager. Hun blev solgt/formidlet som puddelblanding, hvilket øjensynlig var det eneste internatet vidste om hende.
Hun var knap så spids i næsepartiet, og vi tænkte måske noget tysk ruhår ud over puddel, men man ved det jo aldrig med sikkerhed. Jeg ved ikke, hvor høj den her er, vores var ca. 50 cm. høj.
maj 2008
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.930
MEN jeg har faktisk set en del gravhunde/cairn terrier blandinger, som har haft næsten fuldstændig samme hoved, som din og pels hen i retning af, hvad du beskriver. Dog har de (naturligvis) være noget mere lavstammede, så der er nok en race til, fx. DSG eller sådan i.
Og så bliver jeg nød til at tilføje, at det du beskriver i dit startoplæg absolut lyder som to hunde, der ikke burde gå sammen. At du så nedtoner det i de næste svar, håber jeg, er fordi, det ikke er så meget, som du først får det til at lyde. Og ikke at du bare trækker i land, fordi folk ikke er enige i måden at tackle det på..
feb 2014
Den påstand er korrekt overdramatiseret eller ej.
Når han ligger i sengen eller sofaen knurre han hvis hun passere tæt på, med hele gebisset fremme, ergo ligner han et frådende monster.
Igen korrekt og ikke en påstand.
Men de kan sagtens rende rundt ude i haven eller her i huset uden at ænse hinanden.
Han løber ikke efter hende eller prøver konstant at smide hende væk fra sovesteder selv ikke hvis det er hans pude hun ligger på i køkkenet
Dvs de går fint ved siden af hinanden, sålænge hun ikke forsøger at komme op til mor, eller sofa og seng.
Så tror jeg vist ikke jeg behøver at forklare det tydeligere
feb 2014
Og han er i den grad mors Hund, nok lidt for tæt knyttet, måske fordi han mistede sin tidl ejer og han er lidt af en klæbe bums i forvejen.
feb 2014
Dog driller den krølle hale... Hvor hulan kommer den fra?
feb 2014
maj 2008
jul 2012
Følger: 20 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 392
Håber du holder dem adskilt så meget som muligt
Urimeligt overfor dem begge
Og de forsøger at finde tryghed ved dig og din hovedpude
feb 2014
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 352 Svar: 8.090
feb 2014
Jeg tænker også noget terrier, men også helt bestemt puddel, synes der er pænt meget puddel i hende.
Hendes pels er simpelthen noget af det mest siklebløde på nær skægget ved snuden, det er lidt stridt og ruhår
Hun har fundet tv-sofa-hygge, hun hoppede bare op til Bent i hans sofa, og sov op af hans ben her til aften
Gæt en eller flere racer