{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.675 visninger | Oprettet:

Dyrlæge ikke udskrive medicin {{forumTopicSubject}}

Kan det være sandt at dyrhostiptal ikke må udskrive recept til medicin uden konsultation først?

Sally har IGEN, fået en flænge i trædepuden, og jeg gider næsten ikke betale 1000kr for at en dyrlæge skal komme frem til den samme konklusion som det er hver gang smiley Rens, smertestilende, antibiotika, forbinding og ro.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyrlæge ikke udskrive medicin
  • #1   4. jul 2016 Ja.

Jeg har en kronisk syg hund, og siden sidste år, skal de se hunden, inden de udskriver receptmedicin. Det er såå bøvlet. Det er selv ved øjendrb., øredrb., og lign.

Hun har været syg siden hun var 5 mdr., det er jo ikke fordi vi ikke på forhånd kender resultatet, af konsultationen.

Ofte er de dog gode til, at vi ikke skal betale for konsultationen hver gang.

• #3   4. jul 2016 Eeeuf.. hvor usmart. Vi ringede til en anden dyreklinik som gav samme svar. Men sagde så at hvis blødning allerede er stoppet, så giv det i første omgang rens, ro og hold øje med såret, så det gør vi lige i første omgang. Det er heldigvis i bagpoten hvor vi godt må få lov at kigge og pille.

• #5   4. jul 2016 Da er vores dyrlæge lettere at tale med. Vi ringede, fordi en af kattene havde fået øjenbetændelse, og hun sendte en recept til apoteket, og det var det. smiley

• #6   4. jul 2016 Ja, det er helt korrekt og da bøderne som dyrlægerne idømmes hvis det opdages er ganske markante, så er det de færreste dyrlæger som synes det er det værd at bryde reglerne.

At det så i de fleste tilfælde er langt det mest fornuftige er jo så en anden side af sagen. Det er trods alt de færreste dyrlæger som er synske og kan se igennem en telefon og selvom en skade ligner det sædvanlige, så er der jo nogle gange komplikationer, så reglerne er både for ar beskytte dyrene mod forkerte behandlinger/diagnoser og for at beskytte samfundet mod forkert/evt overdreven brug af antibiotika.

• pettydk
    pettydk Tilmeldt:
    maj 2016

Følger: 8 Emner: 3 Svar: 42
    #7   4. jul 2016 Vi har også haft problemer med en tidligere hund, som dog havde noget andet - nemlig tilbagevendende potebetændelse i den ene pote. Ja -det er dyrt når man skal til dyrlæge hver gang. Men - så var vi på sygebesøg på hospitalet, og snakkede om hunden - og en ældre (gammel) dame som lå ved siden af, sagde så: brug Atamon, dup poten i Atamon. Det forsøgte vi så, 3-4 gange om dagen. Sørme om det ikke hjalp! - Atamon er desinficerende. Ingen antibiotika eller dyre konsultationer. Det er selvfølgelig et sats, - men for os virkede det smiley

Det virker tåbeligt man skal stille hos dyrlægen, hvis det er noget hunden fejler med mellemrum….. !!! Selvfølgelig skal man være forsigtig men alligevel...

• pettydk
    pettydk Tilmeldt:
    maj 2016

Følger: 8 Emner: 3 Svar: 42
    #9   4. jul 2016 Vi kan godt ringe til vores dyrlæge og få Bravecto, hvis bare hunden har været tilset indenfor et år. smiley Det er vist fordi reglerne i forhold til receptpligtig medicin er sådan. Men vi får gerne en recept så vi har til et år ad gangen smiley

• #10   4. jul 2016 Vi har desinficerende spray fra sidste gang. Men pylre hunde hjertet ville godt liiiige have haft noget smertestillende og antibiotika smiley

• #11   4. jul 2016 Atamon tar svamp. Men er ikke ideelt til hvis der går bakterier i såret. Så kan man faktisk give bakterierne bedre betingelser fordi man skår evt svamp ned.

• #13   4. jul 2016 Ja

Men bogen dyrlæger gør det alligevel hvis det noget hunden har døjet med før

• #14   4. jul 2016 min dyrlæge udskriver recept uden de behøver se Keiko. HVIS det noget de ved han døjer med.
    så fx Medrol piller, Bravecto, øredråber - der behøver jeg oftest bare at ringe.

sidst jeg fik bravecto med hjem var vi alligevel derinde med Keiko med hans sprøjter.
    der fik jeg Bravecto recepter med hjem til 4 hunde, og det var kun Keiko jeg havde med.

så det nok også meget forskelligt fra dyrlæge til dyrlæge

• #15   4. jul 2016 Hans allergimedicin er vi heller aldrig til konsultation for at bestille.
    det gør de bare automatisk når vi kan se der er lidt tilbage. så bestiller de.
    der betaler jeg heller aldrig for konsultation.

• #16   4. jul 2016 Det kommer an på hvor godt du kender dyrlægen smiley

• #18   4. jul 2016 Har sendt dig en PB

• #19   4. jul 2016 Tak for opskriften på hjemmebrændt antibiotika Rikke smiley

• #20   4. jul 2016 Hos min dyrlæge kan man både få ormepiller, piller mod flåt/lopper osv, uden de skal se hunden, bare det er under et år siden de har set den sidst.

• #21   4. jul 2016 Fint nok med antibiotika og ormemidler etc. de skal ikke udskrives i flæng, de andre ting som smertestillende og antisepetisk salve, der får jeg ved det årlige tjek gerne udskrevet lidt til at have liggende i nødstilfælde.
    Har jeg ikke fået det brugt inden næste år, så overtager den hundenødhjælpsorg. som jeg støtter gerne resterne.

• #22   4. jul 2016 Medrol og Bravecto får jeg også uden at de har tilset min hund.

• #23   4. jul 2016 Ved ikke om de må, men min dyrlæge gør det ikke, hvis det er et tilbagevendende problem.
    Hvis Vaks fx får problemer med analkirtlerne, så får jeg bare smertestillende og antibiotika til afhentning. Det samme med Bravecto.

• #24   4. jul 2016 Hjemmebrændt antibiotika, det lyder spændende. Kan man høre mere om det ?

• #25   4. jul 2016 som andre siger er det helt rigtigt, og særligt i tilfælde af øjenbetændelse er det altså på ingen måder ligegyldigt om det "bare" er en øjenbetændelse eller om det skyldes en ridse på hornhinden. jeg ville personligt ikke give øjendråber uden at være helt sikker på hvad betændelsen skyldes.

men hvis du giver 1000 kr for en konsultation er den da vist også betalt smiley

• #26   4. jul 2016 Smertestillende osv. får jeg også bare en ny recept på.

• #27   4. jul 2016 Steffen - de sidste par gange har de bonet for konsultering, rens, forbinding, et skud smertestillende og første omgang antibiotika. Mindes at det er ca 1000-1200 alt i alt de gange jeg har været der. Og så en recept til håndkøb bagefter. Og så var der selvfølgelig den dyre omgang, med narkose og sting smiley 3500kr smiley

• #28   4. jul 2016 føj. det lyder vildt. smiley smiley

• #29   4. jul 2016 Er jeg i det mindste tvivl om, hvad dyret fejler, er dyrlægen også forbi først, men nu har jeg en smule erfaring, og ved nogle ting ved jeg godt, hvad der skal gøres. Det hjælper også på det, at dyrlægen har været her flere gange og kender os og dyrene. smiley

Hun er iøvrigt rask igen. smiley

• #30   4. jul 2016 Mine dyrlæger kender mig så også på fornavn, og ved, at jeg kommer forbi, hvis jeg er i tvivl.

• #31   4. jul 2016 Nu har vi efterhånden været forbi et par gange med skåret trædepude og afrevet/flækket negle. Så denne gang tager vi den lige på gefylen smiley Vi har lidt rester fra sidste gang, og hun er god til at holde sig i ro når hun er kommet til skade. Og jeg kan hurtigt se på såret at det vil heale sammen uden problemer.

• #33   4. jul 2016 I feel ya Indica smiley Selvom vores situation nok er nemmere at klare uden dyrlæge besøg. Hun tager det faktisk helt fint, hun pjevser ikke over smerter, og har vist en forståelse for at hun skal ligge så stille som muligt smiley Men hun går på 3 ben pga forbindingen føles mærkelig smiley Men det er jo kun fint så hun ikke støtter på såret.

Kommentér på:
Dyrlæge ikke udskrive medicin

Annonce