559 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Hvor tit trim Hvor tit trim
Jer der har Cairn, hvor tit bliver den trimmet?
Jeg læser lidt forskelligt på nettet, og vores trimmer siger hver 4 mdr.
Men er i klar over hvor skrækkelig hun ser ud nu efter 3 mdr.
Vi har haft hende siden april, så hun har kun været trimmet en gang ved os. Hun er 6 år.
0 synes godt om
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.955
apr 2009
Følger: 59 Følgere: 62 Hunde: 1 Emner: 184 Svar: 1.046
Min søster er den "lykkelige" ejer af en Shetlands Sheepdog, altså en minicollie.
Den har i mine øjne sindsygt meget pels(hun er blevet steriliseret) og jeg har en stor lyst til at trimme hende med sådan en udtynder saks. Kan man det??
Når varmen er værst synes jeg, at hunden er hæmmet af al den pels og netop en udtynding er at fortrække frem for en klipning da det jo er en hund med pels. Selvfølgelig røre jeg ikke hunden uden min søsters tilladelse men ville lige høre om andre ejere af denne race har udtyndet manken for hundens skyld??
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 387 Svar: 2.743
Hvor lærer man også det?
jeg ville i hvert fald gerne kunne pudse hende lidt af. Pandehåret er så langt, at hun næsten ikke kan se ud af øjnene.
jan 2010
jan 2010
Jeg er vant til at bruge tonsvis af penge på de kræ, så de 720 kr. 4 gange om året er en dråbe i havet.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.955
Istedet ville jeg få børstet så meget som muligt af ulden af. Med rette teknik og de rigtige børster kan man faktisk få rigtigt meget af.
Til den pelstype ville jeg bruge en tæt-tandet kam og så ligesom dele pelsen op i sektioner og tage en sektion af gangen og få tyndet godt ud.
Reiki kan ikke lide at blive børstet (som i VIRKELIGT ikke) så han må nøjes med en karte og så det han vil affinde sig med med kammen, men Gaia bliver børstet på den måde med kammen, og selv når hun egentligt ikke virker til at fælde noget særligt, kan der komme utrolige mængder uld af på den måde.
Da den collie vi havde da jeg var barn, efter kastration fik helt enormt meget underuld, blev han ganske enkelt indleveret ved frisøren et par gange om året, så pelsen kom helt i bund. På trods af meget hyppig børstning, kunne vi simpelthen ikke selv holde den i bund. Det var penge givet godt ud, og et par gange om året skulle være til at få råd til.
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 3 Svar: 931
Mine westier der bliver trimmet, har forskellige intervaller.
- Og så er trim altså heller ikke værre, end hvad nogen gør det til.
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 3 Svar: 931
- Det kommer man langt med.
Mht at trimme selv, er det selvfølgelig en fordel - jeg kan noget selv, men har dårlige fingerled så al "fintrimmeriet" har jeg utrolig svært ved.
Men man kan godt selv - der er trimmekurser hvor man kan lære det, fx via Terrier Klubben.
Der er også trimme dvden, den har jeg selv - der er nogle gode fifs i, desværre synes jeg så bare lyset er dårligt i den (med westien), med sort baggrund og hvid hund og så for meget lys - så nogle ting kan man ikke se.
Men den giver en idé om grundlaget i hvordan man gør, og så kombineret med et trimmekursus, kommer man da langt
Er en herinde som har trimme dvd'en til salg kan jeg se
http://www.hundegalleri.dk/trimme-dvd/id-113099
jan 2010
Jeg tror sådan set egentligt at jeg vil være rimelig god til det, hvis jeg ellers lærer det. Jeg har set at terrierklubben har trimmekursus. Det er vist i slut september. Der er hun jo lige blevet ordnet, men derfor kan jeg vel godt bare kigge.
Hvor tit trim