559 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hvor tit trim Hvor tit trim

Jer der har Cairn, hvor tit bliver den trimmet?

Jeg læser lidt forskelligt på nettet, og vores trimmer siger hver 4 mdr.
Men er i klar over hvor skrækkelig hun ser ud nu efter 3 mdr. smiley

Vi har haft hende siden april, så hun har kun været trimmet en gang ved os. Hun er 6 år.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor tit trim
  • #1   15. jul 2016 Tror det afhænger meget af pelsen. Når jeg sammenligner den min mor havde, som havde en forholdsvist blød pels (men stadig trimmeegnet) med mine bedsteforældres meget mere ru, så er de SÅ forskellige -min mors kunne gå forholdsvist længe og stadig se ok ud (4 mdr mellem trim var helt ok -kunne til nøds også gå lidt længere). Mine bedsteforældres synes jeg allerede begynder at se noget pjusket ud efter et par måneder.

• #4   15. jul 2016 Håber at det er ok, at jeg spørger lidt ved siden af i tråden.....

Min søster er den "lykkelige" ejer af en Shetlands Sheepdog, altså en minicollie.
    Den har i mine øjne sindsygt meget pels(hun er blevet steriliseret) og jeg har en stor lyst til at trimme hende med sådan en udtynder saks. Kan man det??

Når varmen er værst synes jeg, at hunden er hæmmet af al den pels og netop en udtynding er at fortrække frem for en klipning da det jo er en hund med pels. Selvfølgelig røre jeg ikke hunden uden min søsters tilladelse men ville lige høre om andre ejere af denne race har udtyndet manken for hundens skyld??

• #5   15. jul 2016 Jo jeg kunne godt lære at trimme hende selv, jeg vil egentlig bare heller have en fagmand til det.
    Hvor lærer man også det?

jeg ville i hvert fald gerne kunne pudse hende lidt af. Pandehåret er så langt, at hun næsten ikke kan se ud af øjnene.

• #7   15. jul 2016 Det tager kun et par timer, og hun får pauser undervejs. Det står der i hvert fald.

• #9   15. jul 2016 Det med omgivelserne vil jeg også gerne kunne styre selv. Så jeg ved hun har det godt. Jeg ville ALDRIG kunne det med Milo (som er glathåret), for ham elsker jeg mere end noget andet.
    Jeg er vant til at bruge tonsvis af penge på de kræ, så de 720 kr. 4 gange om året er en dråbe i havet.

• #10   16. jul 2016 Nuga -jeg ville kun i yderste nødstilfælde begynde at klippe i sådan en pels. En udtynder saks er stadig en saks, og du vil ikke kun klippe i ulden men også i dækhårene. At klippe og at trimme er ikke det samme (ved trimning "plukker" man hårene af -der klippes ikke)

Istedet ville jeg få børstet så meget som muligt af ulden af. Med rette teknik og de rigtige børster kan man faktisk få rigtigt meget af.
    Til den pelstype ville jeg bruge en tæt-tandet kam og så ligesom dele pelsen op i sektioner og tage en sektion af gangen og få tyndet godt ud.

Reiki kan ikke lide at blive børstet (som i VIRKELIGT ikke) så han må nøjes med en karte og så det han vil affinde sig med med kammen, men Gaia bliver børstet på den måde med kammen, og selv når hun egentligt ikke virker til at fælde noget særligt, kan der komme utrolige mængder uld af på den måde.

Da den collie vi havde da jeg var barn, efter kastration fik helt enormt meget underuld, blev han ganske enkelt indleveret ved frisøren et par gange om året, så pelsen kom helt i bund. På trods af meget hyppig børstning, kunne vi simpelthen ikke selv holde den i bund. Det var penge givet godt ud, og et par gange om året skulle være til at få råd til.

• #11   16. jul 2016 Det er individuelt, pelsen skal selvf. også være klar til det - men synes du hun ser langhåret og pjusket ud, og pelsen er klar, efter 3mdr fx - så gå efter at få hende trimmet hver 3. mdr, fremfor hver 4. mdr.

Mine westier der bliver trimmet, har forskellige intervaller.
    - Og så er trim altså heller ikke værre, end hvad nogen gør det til.

• #13   16. jul 2016 Men der er det jo så også op til ejer, at være sit ansvar voksent og lære hunden fx stå på trimmebord, blive "pillet" ved m.v. og udvælge en god trimmer smiley
    - Det kommer man langt med.

Mht at trimme selv, er det selvfølgelig en fordel - jeg kan noget selv, men har dårlige fingerled så al "fintrimmeriet" har jeg utrolig svært ved.

Men man kan godt selv - der er trimmekurser hvor man kan lære det, fx via Terrier Klubben.

Der er også trimme dvden, den har jeg selv - der er nogle gode fifs i, desværre synes jeg så bare lyset er dårligt i den (med westien), med sort baggrund og hvid hund og så for meget lys - så nogle ting kan man ikke se.

Men den giver en idé om grundlaget i hvordan man gør, og så kombineret med et trimmekursus, kommer man da langt smiley

Er en herinde som har trimme dvd'en til salg kan jeg se
    http://www.hundegalleri.dk/trimme-dvd/id-113099

• #14   18. jul 2016 Tak skal du have.

Jeg tror sådan set egentligt at jeg vil være rimelig god til det, hvis jeg ellers lærer det. Jeg har set at terrierklubben har trimmekursus. Det er vist i slut september. Der er hun jo lige blevet ordnet, men derfor kan jeg vel godt bare kigge.

Kommentér på:
Hvor tit trim

Annonce