Fjernelse af knogle i forpote grundet brækket tå {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Min snart 1 år gamle labrador har været så uheldig at brække en tå i højre forpote. Knoglen er brækket et sted, så det ikke kunne ses på røntgen, men blev bekræftet via en CT-scanning.
Her 8 uger efter synes jeg, at han stadig kan virke en smule (meget, meget lidt) halt på højre forben efter han har lagt stille om aftenen. Vi går kun små ture på 20 min. af gangen med snor efter dyrlægens anvisning. Han virker ikke halt i løbet af dagen - overhovedet.
Vi skal til kontrol om 10 dage, og dyrlægen har sagt, at hvis knoglen i tåen ikke er groet sammen, så kan man fjerne den. Ikke noget jeg ligefrem er begejstret for, men er der nogen, der har erfaringer med dette? Jeg håber selvfølgelig at dyrlægen siger, at det går som det skal, og at det bare er mig, der er hysterisk.
Er der måske også nogen, der har erfaringer med, hvor længe en hund kan være halt efter sådan en brækket tå? Basse har haft gips på i to uger og har været holdt fuldstændig i ro i otte uger.
Vedhæftede billede viser CT-scanningen, hvor man kan se at en af tæerne er brækket - mener at det er den inderste. Nogen der har prøvet det samme med vapsen?
Vh Stine og Basse
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.759
Men det er selvfølgelig "kun" det yderste led og ikke hele tåen.
Men hun var frisk tre dage efter og har ingen mén overhovedet.
Andet end at hun mangler neglen
Håber det bedste for din vaps.
jan 2015
Følger: 12 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 20
jan 2015
jan 2015
okt 2008
Hun var selvfølgelig på smertestillende og penicillin i en uges tid bagefter.
Derefter fik hun bandagen af og haltede overhovedet ikke.
Det var lidt et cirkus og holde såret rent, specielt når det var vådt udenfor, men ellers var det faktisk slet ikke så slemt, som jeg havde frygtet.
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.902
jan 2015
okt 2008
Hvis det er vigtigt, vil jeg godt finde faktura´en frem
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 640
Hun kunne ret hurtigt gå fint, det var vist mest fordi hun synes at bandagen var irriterende, at hun gik mærkeligt i noget tid
Dog skulle poten være pakket ind i ret lang tid, 1-2 uger så vidt jeg husker.. Det var lidt noget gøgl, for det måtte jo endelig ikke blive vådt.. Svært at holde en hundepote 100% tør i våde danmark
Efter 2-3 uger var hun helt som normal igen
jan 2015
Fjernelse af knogle i forpote grundet brækket tå