877 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hjertescanning (hvordan foregår det) Hjertescanning (hvordan foregår det)

Luna skal ind og have en hjertescanning den 29. august. Jeg er lidt i tvivl om, hvordan det fungerer.

Luna er ret usikker på fremmede mennesker og nervøs over for fremmede mænd. Jeg mener, at dyrlægen sagde, jeg godt måtte komme med ind.

Det er en der mand der hedder Ulrik, som kommer ud til dyreklinikken med en en bil med noget udstyr i. Jeg mener at dyrlægen sagde, at jeg godt måtte komme med ind, og at en fra dyreklinikken også gik med.

Men er der nogle der har prøvet det, som ved hvordan det foregår? Jeg tror det er det, der hedder en ultralydsscanning. Bliver hun lagt på en briks/bord eller hvordan? Og jeg har også læst noget om, at de nogle gange skal barberes på brystet? Hvis der er nogle der vil være søde at forklare det hele i detaljer, vil jeg blive rigtig glad.

En bizar politihændelse i Lubbock, Texas: To mænd blev standset af ridende betjente, da en af betjentene formentlig for sjov bemærkede, at hans hest kunne lugte narkotika. Øjeblikkeligt satte den ene mistænkte i løb.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af opvaskemaskine 450 kr.
  • Utæt afløb ved køkkenvask 1.000 kr.
  • Opsætning af håndvask på badeværelse 2.000 kr.
  • Vinduespolering for 6 vinduer 600 kr.
  • Ikea skab 680 kr.
  • Tørretumbleren tørre ikke tøjet optimalt. 560 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjertescanning (hvordan foregår det)
  • #2   8. aug 2016 Da Coco blev hjertescannet sidste år ude på Life var der én dyrlæge og 5 dyrlægestuderende. Coco er ikke så vild med dyrlæger, men jeg tror lidt den helt anderledes situation (og mængden af unge piger der bare synes hun var super cute) gjorde hende mindre nervøs. Hun var i hvert fald mindre ængstelig smiley

Jeg ville ikke have hende barberet på maven, så det sagde jeg, og så lod de være. Men de bruger sådan nogle ultralydsaktiverendegel-halløj, og det blev hun jo fuldstændig indsmurt i, så hun måtte i bad, da vi kom hjem.

Det foregik så ved at jeg blev bedt om at stå ved hendes hoved og snakke lidt med hende, så hun lå stille, og så blev hun lagt ned på siden, med det øverste ben trukket lidt op, så de kunne komme til rundt om på brystkassen. Og så lyttede først dyrlægen derefter samtlige studerende (for det er en "særlig" (mis)lyd hun har på hjertet, så alle skulle lige høre... smiley ) Og så scannede dyrlægen, det tog ganske kort tid, og imens snakkede jeg med en "senior" studerende om Cocos forløb, som hun skrev i hendes journal, og så var det egentlig det. Jeg fik at vide at mislyden ikke var farlig, og intet skulle gøres, og det var jo skønt smiley

• #3   8. aug 2016 Tag det bare helt roligt. Ulrik er fuldstændig fantastisk med hundene.
    De skal op og ligge på hans bord og så scanner han nedefra gennem et indhak i bordpladen. Du får lov at være med hele vejen

• #5   8. aug 2016 Jeg tror jeg nogenlunde har fået en idé om, hvordan det foregår nu. Luna er jo langhåret, så hun skal vel barberes? Og jeg vil også helst gerne undgå, at hendes pels bliver helt fedtet ind i de lange hår, så det er måske en meget god idé at hun bliver lidt barberet, selvom jeg ikke lige ved, hvordan hun reagerer på det.

Det lyder til, at han er rigtig god til hundene. Luna er vel heller ikke den første, der er nervøs ved fremmede. Jeg tænkte lidt på, om jeg skulle tage nogle af hendes godbidder med, så er det altid meget nemmere at være Luna, når godbidderne er der.

Ved I, hvor lang tid sådan en scanning foregår? Og får vi svar med det samme bagefter?

• #6   8. aug 2016 Jeg fik svar med det samme.

Ift barbering, det skal du jo selv bestemme. Min har cirka 5-10cm lange hår på undersiden, men hun reagerer virkelig dårligt på at blive barberet. Jeg har oplevet det gentagende gange; hun bliver fuldstændig deprimeret, ligger konstant ned, vil ikke gå tur, vil ikke spise, vil ikke snakke i op til en uge. Hun er voldsomt generet af det, og efterfølgende af den kløe, der opstår, når pelsen vokser ud. Så at skulle bruge 5min på at vaske hende, da vi kom hjem, var virkelig at foretrække her.

• #7   11. aug 2016 Okay, hvor lang tid tager det cirka fra vi kommer til vi får svar?

Og jeg glemte helt at svare på det første indlæg. Hun har symptomer som at hun bliver træt, når vi går længere ture, når vi går ud er hun glad og begejstret og frisk, men går vi mere end 30 min cirka (vil jeg tro) så sakker hun helt bagud og er helt færdig, jeg har nogle gange båret hende hjem, fordi hun er så træt. Desuden hoster hun, når hun løber/leger, og hun sover meget. Da vi var til flåttjek sidst hørte dyrlægen muligvis en mislyd i venstre side af hendes hjerte, ikke noget voldsomt, hun var faktisk lidt i tvivl, men sammenholdt med de symptomer jeg har nævnt, så blev vi enige om, at en hjertescanning er en god idé.

Jeg ved godt, at alle racer kan få hjerteproblemer, men synes bare ikke jeg har hørt om sheltier før med hjerteproblemer. Men så læste jeg om noget der hed PDA, og der står at en af de hyppgist repræsenterede racer bl.a. er shetland sheepdogs, og så blev jeg nervøs, for synes de symptomer der nævnes er dem Luna har. Dyrlægen nævnte dog ikke hvilken/hvilke hjertesygdomme, hun mistænkte, at Luna kunne have.

• #8   11. aug 2016 Som sagt fik jeg svar med det samme, altså, da dyrlægen var færdig med at scanne. Hun aflæser løbende på en form for printer, hvordan resultatet bliver.

• #10   12. aug 2016 Hun hoster når hun får sig en spænetur i min mors have, og generelt når hun løber, det har hun altid gjort. Jeg kan huske, at jeg faktisk allerede nævnte det til dyrlægen ved hendes 12-ugers vaccination. Det er sådan en hoste, hvor det lyder/ser ud som om at hun skal brække sig, det gør hun også engang imellem herhjemme.

Hun er blevet tjekket for hjertelungeorm, det blev hun her i foråret, hvor jeg nævnte symptomerne for dyrlægen, og testen viste negativ.

• #11   12. aug 2016 Vi var lige forbi dyrlægen i dag for at få flåtmedicin til Luna, og da dyrlægen hørte os skulle hun lige lytte på Lunas hjerte, da hun jo var i tvivl sidste gang, om der var en mislyd eller ej. Hun lyttede noget tid og hentede derefter en anden dyrlæge, som også skulle lytte. De kiggede på hinanden og sagde derefter, at den hjertescanning skulle hun da helt bestemt have. Efter jeg så nr. 2 dyrlæges ansigtsudtryk, blev jeg altså om muligt endnu mere nervøs. Han så noget bekymret ud synes både min kæreste og jeg, så nu er der laaang tid til den 29. De kunne høre en susen og ekstra hjerteslag. De sagde, at det lød som om, at hjerteklappen ikke lukker, som den skal..

• #12   12. aug 2016 Min hunds mislyd stammer fra en klap der ikke lukker tæt, når blodet pumpes ud af hjertet. Fordi det er der og ikke ind, har det ingen betydning.

Så det kan gå begge veje smiley Kold vand i blodet! Det skal nok gå!

Kommentér på:
Hjertescanning (hvordan foregår det)

Annonce