{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
506 visninger | Oprettet:

Kastereres, skal, skal ikke? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle i hunde elskere-)

Vi går og overvejer at fjerne "bollerne" på Møffe, men hvad er egentligt alle fordele og ulember ved at kasterere en hund?
Grunden til at vi gerne måske/ vil er at han er begyndt at pisse sit territorie af der hjemme (men kun når vi er der, ellers er han renlig) samt han har forhudsbetændelse (som ifølge Dr. dyr er en "pligt" at have for han hunde) han kan også finde på at "hoppe" på vores ben, men meget lidt så det er egentligt ikke et problem.

Vi ved at disse ting vil stoppe ved at få fjernet hans mandom, men hvad er der af ulemper og hvad skal vi tage med i vores overvejlser?

Pierre & Møffe, som måske snart bliver til Møfsine smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kastereres, skal, skal ikke?
  • #1   3. nov 2006 (link fjernet)
    Lytter og vil gerne høre om evt. PELSFORANDRING...

• #2   3. nov 2006 vi har bestemt os for kastration af mikey, jeg har bare ikke fået taget mig sammen endnu, det er mest fordi der kommet hunhund i huset, meen også fordi han simpelthen sjatpisser på alt, udenfor, og så har han forhudsbetændelse on/off hele tiden, men inden for feb. har jeg lovet mig selv det sket, det med at de bliver mere rolig tror jeg ikke på mikey blev rolig da han nåede 3 års aldren, så fik vi ny hund og nu ter han sig som en på 1 år igen *SS*

• #3   3. nov 2006 Jeg kan klart anbefalde det, har kun positiv oplevelse efter at Perle har fået det gjort, han har fundet ro i sig selv, og kører slet ikke oppe på de høje navler mere, og da min hund er af en race som har mega meget pels, så har jeg ikke set nogen forandringer, hans pels er lige så flot som den plejer, har dog fået ham klippet, men det var pga. det varme vejr som var i sommer... Vi kan kun anbefalde det, den eneste ulempe, vi har fået...er at Perle er blev madglad...hvilket han ikke har været før, men har dog kun taget 400 g på siden

• #4   3. nov 2006 Man opnår det bedste resultat ved at kastrere inden hunden bliver 1 år med hensyn til adfærd.
    Hvis han går og strinter indendørs synes jeg ikke der er noget at være i tvivl om...

• #5   3. nov 2006 MGP >> har mødt en kastreret gravhund på 3 år...ejeren var MEGET ked af pelsforandringen - den så osse grå og kedelig ud...

• #6   3. nov 2006 Dorthe>> siden hvornår ??

• #7   3. nov 2006 Hej Pierre & Karina !

Det er ikke sikkert at han vil komme af med disse ulemper som I nævner....måske får i blot en fustreret hanhund !!!!!!!

Hilsen
    Ninna Oline

• #8   3. nov 2006 Lucky:
    Jo vi har sat ham på plads, som jeg skrev så er det heller ikke det store problem, han stopper bare jeg kigger på ham. Han gør det også kun når vi har bare ben. En eller anden form for fettish han har smiley
    Ja, nogle gange pisser han inde. Hvis jeg "kommer" til at smide en t-shirt på gulvet, UPS så har Møffe lige givet den et lille strint smiley
    Det er ikke på den måde at han tisser i hjemmet med lige et lille strint engang imellem smiley

Ninna:
    Ifølge Dr. dyr så forsvinder forhudsbetændelsen ved at kasterere ham. Det er sku lidt klamt når han har det, det kommer og går. Og vi har snakket med en dyre træner/ adfærs tingest og hun er også sikker på at han vil stoppe med at pisse sit territorie af hvis bollerne ryger.
    fustreret hanhund tror jeg nu ikke han bliver, da han jo kun er 6 mdr.

• #9   3. nov 2006 Jeg er også dyre træner/ adfærds tingest...hihi Og jeg er også sikker på at hans tissen vil holde op, hvis i fik ham kastreret nu, fordi han ikke er ældre. Som Alex skriver, får man de bedste resultater ud af en kastration, når hunden er under et år, for hvis de er ældre, har de forskellige adfærde, som kommer med kønshormonerne (afmærkning, humpen på ben osv.) tit sat sig som en vane i hunde, og det er ikke sikkert at de stopper selv om man kasterere hunden.

• #10   3. nov 2006 Skal hanhunde ikke helst ha udviklet muskelmasse, så de forbliver en HAN at sku...?

• #11   3. nov 2006 Frodo er lige blevet kastreret og han er forandret på visse områder. Han sover om natten nu, men er ellers i fuld vigør som tidligere. Han er blevet lanmgt mere kælen fordi han ikke skal bruge sin energi på hunhunde. Jeg giver fiskeolie i hans mad fordi han fældede meget og det hjalp. Kan ikke se forskel nu hvor han er en "den" :O)

• #12   3. nov 2006 Jeg er helt klart på linie med Ninna Oline. I må altå ikke tro at de problemer med hans adfærd forsvinder som med et trylleslag!. Det er den største misforståelse mht. kastration efter min mening! Der er det træning og fører/hund forholdet der skal arbejdes med. Det ville jeg helt klart arbejde med først.
    I kan jo prøve at få ham kemisk kastreret et par gange for at vurdere om han ændrer adfærd, det gjorde jeg og det faldt ud til en kastration. Dog mest fordi han ikke skal bruges i avl og der er ingen grund til at han er frustreret over tæver i løbetid hele tiden.

Kommentér på:
Kastereres, skal, skal ikke?

Annonce