{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.260 visninger | Oprettet:

Hjælp, min hund ødelægger huset?? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer!
Jeg har brug for hjælp til at få min hund til at stoppe med at bide i vores trappe. Han er en 10 måneder stor (35 kg) hvalp, som ellers kun har bidt lidt i kurvene, når han er alene hjemme. Jeg troede at jeg var kommet godt igennem bide stadiet, men her den anden dag er han begyndt at gnave i vores trappe, hvilket simpelthen har øddelagt den. Han har fået meget skæld ud, hvilket han plejer at være god til at tage til sig, og derfor ikke begå samme fejl igen. Dog bliver han stadig ved med at gnave i trappen. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre? Har prøvet med ekstra legetøj, og aktiviter med hundekiks, så han ikke keder sig så meget alene, men det virker heller ikke. Vi har også en ældre hund, så det er ikke fordi han er forever alone... Lige pt. har han fået en mundkurv på, hvilket jeg for alt i verden vil have af ham igen, da jeg ærligt talt syntes er syndt for ham. Jeg vil derfor høre om i kan hjælpe mig, og eventuelt har været igennem samme problem, og derfor har et par råd til at få ham til at stoppe med at gnave i trappen.
På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, min hund ødelægger huset??
  • #2   11. aug 2016 Tak for svaret Jeanette O smiley Han er slet ikke utryg på nogen måde, og ved godt det er fordi at han keder sig, men han får allerede super meget hjerne gymnastik, så ved ikke hvad jeg ellers kan lave af øvelser? Syntes bare det er mærkeligt at han lige er begyndt?

  • #3   11. aug 2016 Uanset hvad, så giver man ALDRIG sin hund mundkurv på, når den er alene!

    Man finder en løsning, og der kan være flere muligheder, men man putter hverken mundkurv på eller smider den i bur!!


  • #4   11. aug 2016 Stille og rolig tur inden i forlader ham.. ingen boldleg eller lign. Træn alene hjemme igen, ud og ind ad dør 100 gange.

    Giv ham mindre plads at være på, tænd musik, giv ham Kong med fyld osv osv.


  • #5   11. aug 2016 Enig med Louise.... ALDRIG mundkurv på, når den er alene!

    Start forfra med alenehjemme træning og gør hunden mentalt træt....


  • #6   11. aug 2016 Væk med mundkurven og forfra med alene hjemme træningen.
    Start lidt ad gangen og sørg for hunden er godt træt mentalt når i går Evt gi ham en fyldt kong eller ben smiley

    Er det kum når han er alene han ødelægge ting?


  • #7   11. aug 2016 Okay, tak for jeres svar. Jeg vil sætte radioen op igen, og begynde at efterlade ham i korter perioder, før han igen er alene i længere tid. Kan god desværre ikke flytte ham til et andet rum, da de begge ligger i gangen (har altid været der når de er alene) hvor trappen også er, hehe.

    Vil også lige høre om i har nogen erfaring med gå væk hund spray? Ikke fordi det skal være en let løsning, men ville bare høre om i kender et mærke der faktisk virker?

    Den sindsyge hundeejer - ja det er kun når han er alene hjemme, eller når han tror han er alene i et rum (et bar flænset toiletruller er det gået ud over) Han har dog aldrig bidt i møbler eller som nu trappen


  • #8   11. aug 2016 Kan du evt sætte gitter op rundt om trappen ?



  • #9   11. aug 2016 Det hjælper ikke at skælde hunden ud, når I kommer hjem
    Han aner ikke hvad i skælder ud over, det øger bare utrygheden


  • #10   11. aug 2016 Enig med Ditte.
    Han blir snot forvirret over at blive skældt ud.


  • #11   11. aug 2016 Det der med at hunden bliver skældt ud og "tager det til sig" lyder lidt af at tillægge den følelser og egenskaber den ikke har. En hund kan ikke koble skæld ud sammen med en handling den udførte for flere TIMER siden ligesom vi mennesker kan. Skal du endelig skælde ud, så skal du gøre det i øjeblikket, ikke lang tid efter, det er simpelthen en kæmpe fejl rent indlæringsmæssigt.

    Har du filmet og set, at han i det hele taget KAN være alene hjemme? smiley Kan du ikke hegne trappen ind evt? Vil et børnegitter forhindre det?


  • #12   11. aug 2016 Jeg har hørt flere der har haft held med tandpasta.

    Hos os virkede et lille sprøjt hårspray på panelerne (da Zoe fandt disse ekstra interessante). Hun har ikke rørt dem siden smiley


  • #13   11. aug 2016 Det er helt normalt for alderen. Læs op på hundens modningsfaser.
    Korrekt aktivering før alenetid er af afgørende betydning og kan gøre hele forskellen.
    Hunden skal ned i gear og have brugt den ophobede mentale energi.


  • #15   11. aug 2016 Afskærm trappen, og giv ham andet han kan tygge i.

  • #17   11. aug 2016 I hvert fald IKKE tandpasta - hunde kan ikke tåle tandpasta til mennesker.

  • #20   12. aug 2016 Arme hund, mit hjerte bløder for den.
    Fatter ikke at man i stedet for ordentlig opdragelse skælder og smælder på hunden og ifører den mundkurv.......................


  • #23   12. aug 2016 Nu handler det her jo ikke nødvendigvis om "ordentlig opdragelse", selvom jeg er enig i, at det er nyttesløst at skælde ud og give mundkurv på... smiley

  • #25   12. aug 2016 Det der med at gnave voldsomt i alt muligt går over helt af sig selv, når hunden er igennem den fase han er i nu.
    Jeg ville sørge for at han var godt stimuleret inden han skulle være alene hjemme. Der hvor han er alene ville jeg sørge for at der ikke var noget han kunne ødelægge og en masse tyggeting.
    Selvfølgelig må man gerne sige 'NEJ' hvis man griber hunden på fersk gerning i at tygge i noget forbudt - såfremt man har lært vovse at 'NEJ' betyder stop det du har gang i smiley Al anden 'skæld ud' er komplet nyttesløst og gør ikke andet end at nedbryde hundens tillid til dig.
    Som andre siger så handler det i vid udstrækning om at hunden korrekt stimuleret inden alenehjemmetid. For nogle hunde handler det om at de skal have brugt hovedet, for andre om at de har fået motion, for andre igen er det næsen der skal aktiveres.
    Jeg går fx en tur på min. 1 time med mine inden de skal være alene hjemme.


  • #26   12. aug 2016 I har brug for at lære ham at være adskilt fra jer i ro før I forlader ham. Det er en klassisk fejlindlæring, som normalt kan rettes op med de rette værktøjer. En hund, der ikke kan adskilles imens I er hjemme, kan slet ikke forlades -

    Fantastisk !!!
    Et indlæg fra en bruger, som rent faktisk kom med en måde OG en forklaring på hvordan man kan afhjælpe alene-hjemme problemer, istedet for den sædvanlige sang om "sådan må du IKKE gøre" "stakkels hund" osv osv osv ... ikke ét eneste forslag om hvordan man KAN gøre.

    Super godt indlæg - flot !


  • #27   12. aug 2016 TS

    Du må aldrig skælde hunden ud for dine fejltagelser..

    Start dagen på at stå op i rigtig go tid, tag morgenmad med til hundene, når i går jeres morgentur, gik dem maden på græsset et sted så de kan søge efter maden, de tager godt og vel mellem 20 til 35 min, det er en rigtig go ting om morgen da det er en rolig måde at stimulere hjerne på, og eftersom hvalpen kun er 10 måneder vil den hurtigt blive træt, efter det går i lidt også er det hjemme af,, når du kommer hjem, gør du dig klar stille og roligt, når du er færdig og klar til at gå burde hvalpen havde faldet til ro og evnt sover, du kan ligge en kong eller andet til den, også gå hjemmefra.. det er dog ikke sikker dette vil virke, men du kan afprøve det i et par uger og se om der sker en ændring. Held og lykke


Kommentér på:
Hjælp, min hund ødelægger huset??

Annonce