756 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Skal jeg lade hans hund bide Bella? Skal jeg lade hans hund bide Bella?

Ja nu lyder overskriften MEGET mere dramatisk, end det i virkeligheden er. Men hvad gøre man ikke, for at få jeres ompmærksomhed, og ikke mindst jeres mening.

Det er sådan, at jeg har en kæreste som han en meget dominerende schæfer tæve. Hun hedder Billa og er de dér 5 år.
Bella bliver snart 2 år, og er ved at finde ud af, at hun også vil have noget at skulle have sagt.

Det har altid været sådan, at Bella underkastede sig med det samme, når Billa viste det mindste tegn på dominans. -og det har ALDRIG været noget mellem dem. De putter sammen, og Bella forguder Billa.
Men forleden da de lå sammen og sov på tæppet, strakte Billa sig, og ramte Bella. Bella hoppede op og knurrede. Jeg blev helt overrasket. Hun reagerer ALDRIG sådan. Jeg slog det hen, med den undskyldning om, at hun nok bare fik et chok. Men!!! Hun gjorde igen senere på aftenen.

Det lurede jeg lidt over.
Så da jeg luftede sammen i forgårs, var de begge over glade, og løb rundt og legede med pinde sammen. Jeg sendte Billa udenom søen, så hun kunne få løbet lidt. Da hun kom tilbage kastede jeg hendes pind, som hun glad hentede. Bella blev helt vild og glad, og tog en spurte tur rundt og rundt og rundt (som hun plejer). Billa jagtede hende, og når hun gør det, stopper Bella altid, og ligger sig på ryggen. Men denne gang snappede Bella fra sig, og det var Billa ikke glad for, så hun tog lige fat i nakken på Bella og ryskede hende let. Bella svarede med at hoppe op og snappe efter Billas ansigt. Jeg kunne se hvor det første hen, så jeg råbte, så de gik væk fra hinanden.
Normalt bryder jeg ALDRIG ind. Men jeg var alene med begge hunde, så det valgte jeg

Jeg fortalte det til kæresten, og han roste sin hund for at have gjort det. Det startede selvfølgelig en KÆMPE diskussion. For han gør det udelukkende, fordi han synes at Bella er dybt uopdragen.
Igår da vi var herhjemme, dominerede Billa Bella, og Bella knurrede. Min kæreste sagde: Så tag hende da! Så råbte jeg, så de gik væk fra hinanden.
Så kom diskussionen!
Han skældte mig ud over, at jeg var brudt ind. For det gjorde bare at der ville være noget i luften mellem dem, som ikke var løst. Hvilket jeg er enig i. Men som jeg sagde til ham... jeg brød kun ind, fordi han opildnede Billa til at overfalder Bella, hvilket jeg ikke synes at jeg ville sidde og kigge på.

Gjorde jeg det rigtige???
Jeg ved jo at hunde skal klare ærterne selv, uden indgriben fra ejere.
Men jeg er bare ikke sikker på, at jeg kan sidde og kigge på, at Bella blir bidt i stykker, fordi hun synes at hun er voksen.

Hvad havde I gjort???

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal jeg lade hans hund bide Bella?
  • #1   4. nov 2006 Jeg ville have gjort det samme som dig... Så synes jeg det er meget dumt at han siger til sin hund "så tag hende da"

• #2   4. nov 2006 Billa og Bella?? :o)))

*GG*

Undskyld, det var ikke et råd og har slet ikke noget med historien at gøre, men det må være svært at have to tøser der hedder næsten det samme.. Jeg for ihvertfald lidt vild i hvem der gjorde hvad overfor hvem..

• #3   4. nov 2006 Det var netop derfor jeg brød ind. For han brød jo også ind, og så er det ikke helt fair. For hans hund er yderst top trænet med bidearbejde og adlyder mindste vink.

MEN det skal lige siges, at Billa aldrig har gjort Bella noget, og sikkert ikke kunne finde på det. Hun er bare MEGET dominerende tæve.
    Kæresten plejer at sige; så tag hende da! når de leger... men lige dér synes jeg ikke det var passende.

• #4   4. nov 2006 Mie---->

*LOOOOOOL*

Du har ret. Men vi kendte slet ikke hinanden, da vi fik hunde. :oD
    Det var sådan vi mødte hinanden. Jeg luftede Bella da hun var de 8 uger, og pludslig står en fremmede mand og kalder på MIN hund. Jeg gloede noget... men det var jo så Billa han kaldte på. :oD

Bella har ingen problemer med at kende forskel på navnene. Men det har Billa.

• #5   4. nov 2006 jeg havde gjort det samme og gør det herhjemme, når mine hunde bliver for voldsomme i deres leg, stopper jeg dem, nu det så især den yngste som er ligesom en duracel kanin(bliver ved og ved og ved) selvom mikey godt selv kan sige fra mener jeg bestemt ikke det først skal ske når han er så træt af hende at han får lyst til at flå hende,
    men det helt forkert at sige til en hund: så tag hende,
    det giver hende jo lov til at flå hende, de skal have lov til at tage deres kampe ,med måde,

• #6   4. nov 2006 Karina--->

NEMLIG!!!

• #7   4. nov 2006 Du må opdrage din kæreste lidt Tina ;o)

• #8   4. nov 2006 Anita--->

*LOOOOOOOOOOL*
    Ja dér er det sgu lidt lettere med en hund. :oD

• #9   4. nov 2006 MEGET lettere *GG* ;o)

• #10   4. nov 2006 Jeg mener ikke, at det altid er rigtigt at lade hundene klare det selv. Hvis det er lidt småtterier - knurren osv. er det ok, men npr mine to hanner en sjælden gang kommer rigtig op at slås, så bryder jeg ind, for jeg vil ikke accepterer det i vores flok.

I dit tilfælde er der en åbenlys størrelsesforskel på hundene, det ville jeg også tænke på. Billa kunne skade Bella, også selvom hun kun ville sætte hende på plads.

• #11   4. nov 2006 Helle---->

Nemlig derfor kan jeg ikke bare sidde og kigge på.

Er glad for at andre er enig med mig.

• #12   4. nov 2006 Jeg havde gjort det præcis samme som dig!
    Det kan da ikke være rigtigt, hvad nu hvis du ikke havde været der, så var din hund sqda næsten væk?
    Hvem fanden tror han han er?
    Ja, undskyld , kan bare ikk klare sådan noget ;D

• #13   4. nov 2006 Hold da op...

Jeg tænker meget... Billa er en schæfer, de har mere instinkt og flere drifter end så mange andre hunde.
    Din kæreste skal en tur på skolebænken hvis han mene det er ok at opmuntre sin sæffer til at angribe en anden hund - for selvfølgelig lystrer den da..
    En schæfer lever og ånder for at få komandoer og udføre arbejde for lederen..

Om Bella er uopdragen kommer ikke sagen ved, det er noget DU skal træne og bestemt ikke noget Billa skal ordne !!

• #14   4. nov 2006 Hold da helt op Tina, jeg havde gjordt nøjagtigt det samme som dig, dog havde jeg nok bedt ham om at tage sin hund og gå sin vej... Bella er jo MEGET mindre end en schæfer og vil jo aldrig have en chance for at klare sig imod den hvis det gik hen og udviklede sig til alvor, i mine øjne er det også forkert at hans hund kommer ind i dit og bellas hjem og dominere hende, det ville jeg aldrig tillade i mit hjem, mine hunde skal føle sig trygge i deres eget hjem og så kan de tage deres dominans kampe med andre uden for, min mors hund vil også gerne dominere Fluffy her hjemme og der går jeg altså ind og stopper det for hun skal ikke komme her hjem og overtage det hele...

Det er muligt at han mener Bella er uopdragen men det kan jo ikke komme ham ved da det er din hund og så er der altså stor forskel i hvordan man opdrager en schæfer og en lille hund, fluffy får da også en mere konsekvent opdragelse end Gizmo har fået, simpelhen fordi hun er mere dominerende og større end ham...

• #15   4. nov 2006 Øv rigtig dårlig situation..

citat:
    Han skældte mig ud over, at jeg var brudt ind.

Din kæreste bryder jo netop, ret uhensigtsmæssigt ind i hundenes indbyrdes kommunikation, ved at beordre sin hund: Så ta' hende da !

Følgelig gør du det eneste rigtige, og tager handling på situationen..Heldigvis for Bella !

Jeg vil undlade at kommentere yderligere, da jeg har mine meget klare holdinger til din kæreste og visse elementer omkring manglende respekt !

Klap kaje Måster !
    ;-))

Kommentér på:
Skal jeg lade hans hund bide Bella?

Annonce