{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
768 visninger | Oprettet:

Charme, selvtillid og lækkert hår... {{forumTopicSubject}}

Det er ikke charmen eller lækkert hår Baloo mangler - men selvtilliden. Vi har en fornemmelse af at hans mangel på selvtillid stammer fra da han var hvalp og blev bidt, meget hårdt, af en voksen hund. Den måde det bl.a. giver sig til udtryk er at han modsat alle andre hunde, ikke bider eller snapper andre hunde når de leger. Lgeledes letter han endnu ikke ben, og vi har hørt at det har noget med selvtilliden at gøre.

Nogen der har nogle gode ideer til hvordan man kan forbedre hans selvtillid?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Charme, selvtillid og lækkert hår...
  • #1   7. mar 2005 Nej vi mener jo heller ikke han har grund til det - men det virker meget sådan på ham over for andre hunde. Han forsvarer sig aldrig overfor dem... Så vi tænkte at måske kunne det være derfor - altså fordi han selv engang er blevet bidt og det måske sidder i ham... ??? Hunde er svære at forstå sig på.... Uanset hvor meget man læser om dem...

  • #2   7. mar 2005 Ja præcis.... Det er da fint nok at baloo ikke bare bider omkring sig - det er der jo nogen hunde der gør efter andre hunde... Men det kunne være rart hvis han forsvarede sig - fordi jeg vil mene at jo flere gange han bliver bidt, jo lavere bliver hans selvtillid. Men han bliver ved med at provokere de hunde som napper ud efter ham eller bider ham... Han bliver ikk bange eller noget...
    Det er meget mystisk... :?


  • #3   7. mar 2005 Vi kan jo ikke se hvad der sker inde i deres hoveder, så der er nok ikke så meget at gøre. Og så stoler han jo på at i forsvare ham hvis det går rigtigt galt. Min Viktor forsvarer ikke huset lige så aggeresivt når jeg er hjemme som når jeg ikke er, for så skal han jo passe på ikke nogen kommer og render med konen og knægten.... kan det være noget ligende?

  • #4   7. mar 2005 *LOL* super god teori ang. Nero.... hi hi...

    Mht. Baloo han fremprovokere det uden tvivl selv - men en eller anden dag går det galt.... Vi må nøjes med at lege med små hunde... Selv om han fik "tæsk" af mopsen Tyson i lørdags... *LOL*... Nej, det var heldigvis bare leg med de to... smiley


  • #5   7. mar 2005 Jesper: Vi går meget op i at Baloo ikke skal tro at alt ansvaret ligger hos ham - altså at vi passer på ham og ikke omvendt. Han er altid mere opmærksom hvis han er alene med én af os - end hvis vi begge to er hjemme.

  • #6   7. mar 2005 Jeg mente osse at det kunne være årsagen til at han ikke forsvarer sig, hvis han stole så trygt på at i passer på ham, er der jo ingen grund til at gøre det selv, kunne han måske tænke. og det er jo som sådan godt nok han stoler så meget på sine ledere. smiley
    Men som med mennesker er der jo forskæld på psyken og det er jo svært at se hvad der er nøjagtigt med ham. Men hvis i selv er opmærksom på "problemet" kan det jo aldrig gå helt galt. og han ser jo tryg ud på de billeder i har af ham.


  • #7   7. mar 2005 Han er såmænd tryg nok når han er hos os - ingen tvivl om det.... Og du har ret i at der er stor forskel på psyken... Vi er begyndt og lade ham klare sig selv - så at sige... Altså når han leger med andre hunde.. .Med mindre de bider for hårdt fat - så er vi der med det samme...

    Så jo mere jeg tænker over det, jo mere sandsynligt lyder det du siger faktisk...


  • #8   7. mar 2005 Hvis det hjælper er det jo godt, ellers kan du jo tage det op herinde igen, det kan jo være der er andre teorier. Held og lykke med ham. Jeg er sikker på det nok skal gå. han har det jo godt i sin normale "flok" smiley

  • #9   7. mar 2005 Jo tak... Ja, det har bestemt... Der er jo heller ikke nogen der siger at han absolut skal lege med andre hunde... Men han kan jo godt lide det, virker det til - så det vil jo være synd hvis han ikke kan komme i hundeskoven engang imellem....

    Tak for hjælpen....


  • #10   7. mar 2005 Hejsa. Jeg har lært at sådan noget som aligity skulle være godt til at give en hund selvtillid, fordi den lærer at styre sin krop.
    Hvis I ikke lige er friske på at starte på agility, så alt muligt, hvor hunden skal holde balancen...
    Gå på træstammer, bænke og så videre....


  • #11   7. mar 2005 Peter og Anne

    jeg ville gå ind og lave lederskabsøvelse med ham!
    Når han provokerer de andre hunde - få ham væk fra det omgående. Det er jer der flokkens overhoveder - han virker som om han er i tvivl om hvor han befinder sig.
    Se på børn - de skal hele tiden prøve grænser af. Trygge rammer - hertil og ikke længere - det mener jeg jeres hund har brug for. jeg kan ikke se det er hans selvtillid der fejler noget - kun hvor han rangerer.

    mvh karin


Kommentér på:
Charme, selvtillid og lækkert hår...

Annonce