{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
505 visninger | Oprettet:

D W
D W
Tilmeldt:
26. aug 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Provinshund til "storbyen" - Angst og overstimulering {{forumTopicSubject}}

Vores 8 årige hund har boet i en rolig provinsby hele sit liv. Nu er vi flyttet i lejlighed i centrum af Aalborg, og da vi ikke længere har egen have, sørger vi for at gå med hunden minimum 5 gange om dagen. Hunden viser desværre klare tegn på angst og overstimulering når vi går med ham, der er nye lyde, biler der gasser op, og et utal af mennesker omkring ham (+ Fulde råbende mennesker om aftenen).

Vi sørger for at gå ned at de stille veje, men på visse tider af døgnet er det uundgåeligt at sikre ham en rolig gå-tur.

Er der nogen som har erfaring med at flytte hund fra hus til lejlighed? Og evt. kan fortælle om hunden blot skal have tid til at vænne sig til de nye omgivelser? Pt. trækker han hurtigt (og hårdt) tilbage mod hjemmet og han er forholdsvis utilregnelig og løber i alle retninger uden varsel hvis han hører høje lyde.

Det skærer selvfølgelig i vores hjerte at han har det sådan, så vi tager i mod alle råd og erfaring vi kan få.

Tusind tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Provinshund til "storbyen" - Angst og overstimulering
  • #1   26. aug 2016 Lulu flyttede med os til centrale Aalborg fra en lille flække. Det tog hun egentlig i stiv arm, og den smule forvirring, der var i starten, forsvandt ret hurtigt. Jeg ved næsten ikke, hvad jeg skal råde til, fordi det gik så let for os. Hvad med at pakke nogle mega lækre godbidder og sætte jer et lettere trafikeret sted og lade ham kigge på, mens han får masser af ros og belønninger for at være afslappet?

  • #4   27. aug 2016 For en del år siden stod jeg i samme situation, med en følsom hund der bare ikke var glad.

    Jeg endte med at omplacere ham til en familie, som boede i det område hvor han var tryg - og hvor han havde kendt døtrene altid i forbindelse med heste/rideskole.
    Det var helt ærligt en underlig fornemmelse.... sådan en blanding af at på en måde være lidt skuffet over at han faldt til og fravalgte mig, men osse en varm glæde af at jeg havde gjort det bedste for lige netop min hund.


  • D W
    D W Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #6   27. aug 2016 "Danielle" & "Rotterne" < Det var faktisk en rigtig god ide at starte med at få ham til at falde til ro. Sætte sig et sted hvor han kan observere og blive rost når han slapper af. Mange tak for det forslag.

    Adfærdsbehandler er også allerede i vores tanker, for at hjælpe hunden med angsten hurtigst muligt.

    Lenschow < Hunden er vant til at færdes i en by med 13.000 mennesker... med luft omkring sig (Ingen højhuse). Han er også ofte med på besøg hos familie og venner. Desværre ligger vores nye hoveddør på Vesterbro, så vi kan ikke undgå at få ham ud på en travl gade, før vi drejer ned af en roligere sidegade.


Kommentér på:
Provinshund til "storbyen" - Angst og overstimulering

Annonce