{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
907 visninger | Oprettet:

Ikke indberettet til dansk hunderegister {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Er stødt ind i et problem, jeg har behov for hjælp til.
Vi har købt Maggie for 5 uger siden, hun fylder 14 uger i dag. Vi har købt hende uden tavle.
Nu er det således at opdrætter sagde, vi ville modtage registreringspapir på Maggie i 13. leveuge.
Kontakter så opdrætter i dag (efter posten har været her), og spørger ind til vi ikke har modtaget papirene. Opdrætter svarer tilbage med at opdrætter havde forsøgt at ringe, men de havde lukket i dag, og kunne først få fat på dem mandag.
Dertil svarer jeg ok, og går ud fra det er dansk hunderegister opdrætter snakker om.
Finder så ud af dansk hunderegister har åbent, og ringer ind til dem.
Her får jeg at vide, Maggie slet ikke er indberettet til dem.
Ringer så til dyrlægen der har vaccineret og chippet kuldet, her siger han at han ikke har været der hele august, så derfor er de ikke blevet indberettet.
Skriver så en venlig besked til opdrætter, om mine fund, og at jeg håber de finder ud af det snarest.
Hertil svarer opdrætter at dyrlægen skal sende det ind til dyrlægeforeningen, som så skal sende det videre til dansk hunderegister...

Og nu står vi så tilbage med en følelse af afmagt...
Hvad gør man lige??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ikke indberettet til dansk hunderegister
  • #1   2. sep 2016 Man venter smiley det er jo ikke opdrætters skyld at dyrlægen er en snegl, men skal du bruge chip nummeret kan du runde din dyrlæge og lige få dem til at læse nummeret for dig, hvis du ikke har fået det med i hvalpene bog med vaccine osv

  • #3   2. sep 2016 Jo det er gerne dyrlægen der sender tingene videre i systemet

  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 924
    #5   2. sep 2016 Har aldrig oplevet selv at skulle sende papirerne ind, efter hvalpene er chippet - det gør dyrlægen.

    Har dog oplevet, at der er sket fejl og ikke alle hvalpe i kuldet blev registeret og dyrlægen måtte sende informationerne igen, - har også oplevet at papirer forsvinder til/fra DHR, ved omreg. fra mig til køber.
    - Så fremover mailer jeg papirerne ind, så er jeg da sikret den ene vej.

    Men det er da træls for opdrætter, at dyrlægen ikke har fået sendt det afsted til DHR med det samme - men de kan jo ikke gøre andet end vente. Kan dog ikke forstå det med at det skal om dyrlægeforeningen? Det skal da bare direkte til DHR?


  • #6   2. sep 2016 Det jeg mener i det store hele, er at jeg føler opdrætter lyver mht dette problem. Opdrætter kommer med udenomssnak, og diverse andre undskyldninger.
    Jeg mener nemlig også at papirene skal sendes direkte ind, men hvorfor skriver opdrætter så sådan?
    Synes det var en utroligt ubehagelig dyrlæge, derudover har han slet ikke noget med kæledyr at gøre i dagligdagen, men er minkdyrlæge..

    Synes det hele er meget mærkeligt...


  • #7   2. sep 2016 Jeg tror altså ikke at opdrætter har gjort det af ond mening. Jeg har også oplevet at registreringerne gik tabt et sted i systemet og sådan kan det jo gå til. Hvis dyrlægen har chippet, så er det også dyrlægen der skal sende det ind. Opdrætter har jo nok bare ikke vidst at dyrlægen ikke havde fået det gjort

  • #8   2. sep 2016 Der gik også lang tid før det var i orden ved min hund. Det blev også "syltet" af opdrætters dyrlæge smiley Men hovedsagen var, at det kom i orden, selv om jeg heller ikke var tålmodig smiley

  • #10   2. sep 2016 Pia K: Hun har jo faktisk allerede betalt for registreringen 1 gang hos opdrætters dyrlæge, så det er lidt fjollet at skulle gøre det igen. Få hellere den dyrlæge til at gøre sit job ordentligt!

  • #11   3. sep 2016 Vi havde samme problem. Da vi snakkede med Dansk Hunderegister, sagde de at vi skulle få fat i den originale dyrlæge og rykke for det, da loven siger at de skal sende dokumentet til dem inden for en uge efter hvalpen er blevet chippet

  • #12   3. sep 2016 Det drejer sig jo om 250 kr eller sådan noget? Så jeg havde da bare fået min egen dyrlæge til at registrere. Det gjorde vi også med Uffe fa det jo viste sig, at hvalpene var chippet i Tyskland....

  • #13   3. sep 2016 Dyrlægen skal sende papirerne ind til dansk hunderegister.

Kommentér på:
Ikke indberettet til dansk hunderegister

Annonce