{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.836 visninger | Oprettet:

Det sidste farvel - aflivning {{forumTopicSubject}}

smiley Så er tiden kommet hvor vi skal aflive vores elskede gamle hund Yang. Hun er 17 år og har gigt, er blevet næsten døv og er ved at være dement til tider og nu kan vi se at det er ved at være hårdt at følge med flokken og leve det liv hun gerne vil så vi har besluttet at lade hende aflive i starten af næste uge.

Det er hårdt og sige farvel til vores trofaste blide smukke og højt elskede pige men vi ønsker under ingen omstændigheder at hun skal lide så den tunge beslutning må tages !!

Jeg ved bare ikke hvordan !! jeg ved at det skal være hjemme med en dyrlæge men det jeg ikke ved er hvordan jeg skal være - hvad jeg skal gøre - hvordan jeg får sagt farvel på den bedste måde.

Jeg ville gerne ud og gå den sidste tur med hende men hun kan ikke gå sin vante tur mere - benene vil ikke - jeg vil gerne give hende den bedste sidste dag og aner bare ikke hvordan. Lige nu synes jeg at jeg aldrig har gået ture nok med hende, siddet nok med hende, været der nok med hende og givet hende nok godbidder o.s.v. - jeg tænker hvor i al verden blev alle de år af ??? jeg kan så tydelig huske da jeg hentede hende og sad med den lille hvalp i armene og så på hende og lovede hende at tage mig godt af hende og give hende et godt liv..... tænk at det nu skal være slut .... smiley

Det er den sværeste beslutning overhovedet at tage men den skal jo desværre tages smiley jeg vil jo gerne have overskud og er bange for at jeg kommer til at tude hele dagen og det har hun jo ikke brug for ...

Hvad gjorde I da det var tid til sidste farvel ?

Mange triste hilsner
Marianne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det sidste farvel - aflivning
  • #2   4. sep 2016 Hej CF Tak for dit svar .... Det er jo det - hun har stadig de smukkeste og klare øjne og virker ikke træt af livet - men hendes krop giver jo op ..... hvis hun viste hun var træt og ikke ville mere ville det være nemmere ... smiley

    Ja det er lang tid hun har været vores trofaste følgesven og vores lille pige og vores utrolig blide hund som har et sind der bare er fyldt med at elske ......

    Jeg VIL IKKE af med hende men kan jo ikke forhindre det ....:-(


  • #3   4. sep 2016 Ja, jeg føler også med dig, men tænk på at hun har været en god hund som du også skriver. smiley

  • #5   4. sep 2016 Hvor er det smuk skrevet Birgitta - fik mig til at tude - kan tydeligt læse jeres indbyrdes kærlighed ...

    Får igen dårlig samvittighed - tror der kommer meget af det lige i disse dage - jeg har jo slet ikke gjort alle de smukke ting for vores pige - jeg ved ikke hvad jeg tror på sker når hun bliver aflivet - håber meget på der er en regnbuehimmel - vil gerne fortælle hende om den - det meste af tiden har jeg ikke kunne holde mine tårer inde og har ikke masseret poterne smiley jeg har sørget for hendes øjne er vasket og fine men også været bange for om det gør ondt med massage på hendes ben med gigt..... Der er SÅ mange ting jeg gerne ville have gjort anderledes og håber at jer der har flere timer sammen med jeres hund husker at få det gjort før I sidder som jeg og tænker - hvor blev tiden af ???

    Jeg vil følge dit råd og give hende ekstra medicin i dag ...... håber det hjælper hende. Lige nu og det meste af tiden ligger hun ved mine fødder og jeg bærer hende nu ned af de trapper der er til haven for at hun ikke skal gå på trapper - kroppen er brugt op - men sjælen er stadig frisk - dyrlægen siger at hun har haft det godt og fået en hel del længere tid end han forventede - han har jo fulgt hende nøje det seneste år for vi ville sikre hun ikke fik smerter .......... men som han siger - det går kun den ene vej - det her kan ikke helbredes - det er alderdom og hun har levet væsentlig længere end man kan forvente så mere medicin i det daglige er ikke løsningen. Det jeg IKKE VIL er at hun skal have smerter - jeg vil gerne kunne aflive hende timen før det gør ondt - give hende så meget tid som muligt hvor livet er godt - men hvornår er det sidste time ??

    Har truffet beslutningen fordi hendes ben giver op og der er bare ikke flere år tilbage i vores smukke - blide pige ....

    MEN DET GØR ONDT !! smiley


  • #8   4. sep 2016 Sidst jeg havde en hund der skulle aflives, lavede vi alle de ting hun elskede, gik en tur, spillede bold, børstede pelsen i laaang tid, og da hun sov ind, holdt jeg om hende. Min dyrlæge var også helt fantastisk, han gjorde alle de rigtige ting.
    Inden aflivningen havde jeg talt med dyrlægen om det, og hans bedste råd var, lav noget hunden kan lide, og undgå at ynke den.
    Ønsker jer en god sidste dag sammen.


  • #9   4. sep 2016 Tilføjelse, når du har truffet beslutningen, så lad være med at trække det ud. Din hund kan mærke på dig, at der er noget, der ikke er som det skal være.

  • #10   4. sep 2016 Åh, hvor er det hård læsning. Jeg sidder med tårer i øjnene. Det bringer virkelig alle minderne tilbage. Samtidig fik det mig også til lige at kysse min hvalp en ekstra gang på hovedet. Du får et virtuelt kram herfra!

    Dagen inden Queenie skulle herfra havde hun det skidt, men vi tog hende alligevel med til stranden. Det var hendes yndlingssted, og vi havde taget billeder af hende der som hvalp, så jeg ville gerne nå at genskabe de billeder. Selvom jeg kan se på dem, at hendes øjne er sløve og hun er alt for tynd, så betyder de billeder alt for mig, så mit råd er: dokumenter den sidste dag i billeder, hvis du kan holde ud at se på dem senere.


  • #12   4. sep 2016 Tusind tak for jeres indlæg - det betyder meget at få svar og høre fra jer at I forstår hvordan jeg har det ! god ide med at tage hende med der hvor hun elsker at være også selv om hun ikke kan så meget mere, hun elsker at køre i bil og komme i sommerhuset !! jeg vil give hende alt hun overhovedet har lyst til af det hun elsker at spise og tror det måske skal være manden der jo også elsker hende der skal sidde med hende i armene når dyrlægen kommer - han kan bedre klare det uden at græde !!

    Knuzz og tak for jeres forståelse



  • #13   4. sep 2016 Min erfaring er at så længe jeg er i det kan jeg godt lade være med at græde. Den store reaktion kommer når det er slut. Vores bliver også altid aflivet i vores hjem. Vi hygger og får ekstra lækre godbidder indtil den bedøvende sprøjte virker. De andre hunde er med så alt virker så normalt som muligt.

  • #14   4. sep 2016 Tak for svar Vibeke - du tager fat i noget som vi netop heller ikke ved hvordan vi gør bedst - hun er jo en del af en flok på 6 hunde og en der altid har taget sig af de andre - hun er det stabile og trygge for samtlige og hun putter med dem og nu nusser de meget om hende - vasker hende - putter ved hende - passer på hende kan man se.

    Hun er også meget elsket af dem - hvordan gør vi med dem ? skal de være med ? Det er jo ikke kun os hun bliver savnet af det er også dem ....


  • #15   4. sep 2016 Vi fik aflivet vores gamle kat på 18 år for et par år siden. Vores flok var på to katte og en hund. Og hun var klart den der bestemte. De to andre var der da hun blev aflivet. Da hun var sovet ind, lagde den ene kat sig op af hende et stykke tid, imens hun snusede til hende. Victor stod også længe og snusede. Efter et stykke tid gik de væk og det var det.

  • #16   4. sep 2016 Sender dig kærlige tanker, var selv turen igennem for 7 uger siden..det var bare akut sygdom og hurtigt afsted til dyrlægen..mange tårer blev grædt, og gør det stadig..
    Brug de sidste dage og timer med at forkæle hende så meget så muligt..
    Men det er SÅ hårdt ..
    Kram herfra smiley


  • #17   4. sep 2016 Åh, hvor jeg føler med dig. Det er så frygteligt at skulle sige farvel til en gammel hund, som man har haft mange gode år sammen med smiley

    Jeg selv, kan ikke holde tårerne tilbage, når jeg står i situationen. Når først jeg har taget beslutningen om aflivning, så vil jeg bare have det overstået, så hurtigt som muligt. Har altid fået hunden aflivet hos dyrlægen. Så jeg kan ikke give dig nogle råd mht. til hvordan du gør hendes sidste tid god.
    Men det vigtigste må være at følge din mavefornemmelse. Gør hvad der føles godt for dig, og hunden.
    Stort kram her fra.


  • #18   4. sep 2016 TAK for jeres svar .... for kort tid siden kunne jeg for første gang se i hendes øjne at hun blev forvirret over at det var svært at gå som hun plejer .... så vi overvejer om det skal være i dag - hun har lige fået oksesteg og ligger nu og putter med den som hun helst ligger sammen med i flokken og de er sammen med mig i køkkenet - heldigvis virker hun til at have det fint igen - men de øjne blev brændt ind i mig også selv om det kun var et kort øjeblik og uden det virker som om hun har smerter - Det er ikke de øjne jeg ønsker at huske - jeg vil helst huske hende for hendes glæde og omsorgsfulde øjne - ikke de øjne der spørger - hvad sker der her ?? hvorfor kan jeg ikke styre min krop som jeg plejer .... utroligt at det netop er i dag at det pludselig er blevet værre ..... må være tegnet fra hende på at det er på tide at komme videre med min skønne lille pige der har nået den alder hun kan ...

    Hun sover lige nu og alt virker fredeligt - har besluttet at hun skal aflives i haven sammen med flokken så hun faktisk slet ikke rigtig opdager noget som helst... og at det skal være manden der holder om hende til det sidste farvel ......

    Vil gerne fortælle om regnbuehimlen - hvad siger I til jeres hunde om den ??

    Knuzz


  • #20   4. sep 2016 Så fik du mig til at tude igen Birgitta L og hvor jeg håber du har ret - jeg mistede en anden højt elsket hund Lady Simone i det daglige kaldet foxy fordi hun var rød som en ræv - i maj 2014 ved at en dyrlæge overmedicinerede hende og hun blev forgiftet - hende nåede jeg slet ikke at sige farvel til på anden måde end at jeg nåede at holde om hende og sige - det er helt ok skat .... jeg elsker dig og tak fordi du var her - der var ingen overvejelser om hvor eller hvordan - det sluttede med et chock....

    Hvor jeg håber Foxy står og tager mod Yang og at jeg kommer til at være sammen med dem igen ...... Jeg elsker dine tanker om hvad der sker og at tiden er anderledes i det hinsides - i det hele taget vil jeg meget gerne tro som du gør !!! TAK !! TAK fordi du gav mig denne viden mens Yang stadig er her og jeg kan nå at fortælle hende om det hele...

    Knuzz


  • #21   4. sep 2016 Marianne A Jeg har siddet et par timer og kigget på din tråd og vrælet smiley
    Med hensyn til at fortælle om regnbuen vil jeg fortælle dig en lille historie.
    D. 18 marts i år blev min knap 5 årige ruhår pludselig meget syg-det er en lang historie,men hun var igennem et forløb med albueledsdysplasi og hun fik medicin osv.
    Hun blev dårlig den fredag og hendes øjne var slukket for liv smiley hun havde desværre mange smerter og skreg på min hjælp smiley
    Min mand og jeg fik hende ind i bilen i hendes kurv og på vej til dyrehospitalet lagde jeg mig på bagsædet med hende og fortalte hende hvor meget hun betød for mig og hvor glad jeg var for at hun var min og at det var orden at slippe nu og vi nok skulle ses igen og jeg vidste at der var mange dejlige hunde til at tage sig godt af hende i hundehimlen smiley
    At få Sally aflivet var det sværeste jeg nogensinde har været igennem,jeg tænker på hende hver dag og siger Hej til hendes urne som står i soveværelset med udsigt til hendes musemark.
    Egentlig ville jeg bare give dig et stort knus smiley og ved ikke om du kan bruge mine ord til noget,men føler med dig og sender dig og din famile varme tanker smiley


  • #23   4. sep 2016 Søde Annette - du kan tro jeg kan bruge dine smukke ord til meget !! jeg føler med dig - hvor skrækkeligt det må have været for dig den 18. marts - jeg husker den 27. maj 2014 hvor jeg mistede min elskede Foxy - det er først inden for det sidste halve år jeg kan holde ud at se billeder af hende for det var et total chock og så forkert at hun skulle dø allerede der - kan genkende det du sagde til din hund - jeg fik sagt tak - jeg fik sagt det er ok at give slip - jeg fik sagt hvor meget jeg elskede hende og hvor taknemmelig jeg var for hun var min - jeg savner hende så meget - hun var MIN hund - de andre er vores fælles hunde men hun valgte mig som 1. prioritet - hun er begravet i haven der hvor hun altid sad og holdt øje med alle der kom forbi og jeg har stadig ondt i hjertet når jeg ser på de roser der er plantet der og også når jeg ser på billederne af hende........

    Yang som nu skal afsted var sammen med Foxy så jeg vælger at tro på at de mødes igen ......

    Det som der sker i vores hus lige nu er at Trunte - som er Foxys hvalp - holder meget øje med os og skælder os ud når vi fx løfter Yang - det er som om hun ved det er ved at være slut og da Foxy døde måtte vi ikke røre nogle af Foxys ting før der var gået lang tid - så jeg ved ikke hvordan hun vil reagere når vi skal aflive Yang - jeg ved hun vil forsøge at forsvare Yang til det sidste .....

    HOLD OP HVOR ER DET HER ALTSÅ SVÆRT


  • #24   4. sep 2016 Kære Birgitta
    Selvfølgelig har du ret - Foxy venter på Yang - de var altid sammen - så det vil de også være ved regnbuebroen - der hvor der er fuld førlighed - hvor de kan løbe sammen - er så smukt et syn da de gjorde det ..... de er elsket begge to og de vil blive savnet begge to - vælger at tro som du gør - det er den eneste form for trøst jeg kan finde ........... Gør ikke at det ikke gør ondt - for det gør SÅ ondt og føles så forkert at tage hendes liv - men tanken om at hun kan komme videre til et sted hvor Foxy tager imod er den tanke jeg må give mig selv lov at have ....... TAK !


  • #26   5. sep 2016 kære ikke som de andre ...... tak !! du skriver om noget jeg lige nu gennemgår - nemlig vi har 6 hunde - og jeg skal gennem det her flere gange og lige nu kan jeg ikke forestille mig at holde det ud .........



  • #29   6. sep 2016 Hver gang, jeg har været hos dyrlægen, for at aflive en hund, stortuder jeg hele vejen hjem, mens jeg sværger, at jeg aldrig skal have flere dyr, for smerten ved at sige farvel, er ikke til at holde ud.
    Når jeg så kommer hjem, og ser glæden i øjnene hos mine andre hunde, så sværger jeg, at jeg ikke vil leve uden at have hundes ubetingede kærlighed og hengivenhed i mit liv.
    Man er nødt til at acceptere at smerten ved at sige farvel til en elsket hund, er en del af livet som hundeejer.


  • #30   7. sep 2016 Ikkesomdeandre..
    Meget smukt formuleret.


  • #31   19. sep 2016 Så er Yang her ikke mere ............. Vores smukke pige er død - ikke til at forstå og jeg vil savne dig ! hils Ying og Foxy .......... God fornøjelse i regnbuehimlen sammen med dem der venter på dig - god fornøjelse med at kunne løbe frit og gø og være hund - tak for alle 16 år !! Tak for din kærlighed og trofasthed ....... Jeg elsker dig !!


  • #32   19. sep 2016 Sov sødt yang smiley

  • #33   19. sep 2016 Tak Pia smiley

  • #35   19. sep 2016 Marianne det er ubeskriveligt hårdt, det ved jeg alt om..man kan også vælge at tro som birgitta gør..det gør det en smule nemmere ar komme igennem..
    Stort kram herfra


  • #36   19. sep 2016 R.I.P. lille hund smiley
    Stort kram til dig Marianne!


  • #38   20. sep 2016 RIP Yang smiley

  • #39   20. sep 2016 Sov sødt yang smiley smiley
    Stort kram til og Marianne smiley


  • #40   20. sep 2016 Tusind tak for jeres kommentarer - de hjælper - og jeg vil SÅ gerne tro dig Birgitta L .......

    Tak til jer alle og knuzz


Kommentér på:
Det sidste farvel - aflivning

Annonce