Sportsmans prid Sportsmans prid
I øjeblikket fodre vi med Hennes petfood laks til aktiv hund, men det er som om Ozzy får bumser af det, måske der er for mange proteiner i det ??
Derfor leder vi efter et nyt foder, nogen der kan anbefale et godt foder til en stor hund eller har erfaring med Sportsmans prid vil jeg meget gerne høre fra jer ;o)
Vi har prøvet mange forskellige slags foder fordi Ozzy hurtig mister lysten til det, så nu er vi på udkig igen.
De produkter vi har prøvet er Oliver's, Eukanuba, Royal canin, Pro plan, Dyrelægens fra brugsen og der er interessen minimal fra Ozzy's side, han sulte strejker simpelthen efter noget tid, hvis vi servere de mærker for ham, også selv om vi blander det op.
Ser frem til en god debat
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 254 Svar: 2.832
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
Hills fra dyrlægen
jul 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 1.947
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 142 Svar: 3.900
jul 2005
jul 2005
jul 2005
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 1.401
Du skriver hold jer væk fra Arion.....
Jeg havde egentlig besluttet at det er det næste jeg skal prøve til hvalpene...
Hvad er der galt med Arion?
mar 2005
Følger: 36 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 109 Svar: 800
mar 2005
jul 2005
Men vi kan se at han får en slags udslet eller "bumser" på undermunden/kæben som vi tror godt kan være pga for mange proteiner.
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Ellers er Olivers et hit herhjemme, skiftede fra Hennes til Olivers for nogle måneder siden (i juni) fordi Monique ikke gad spise længere, og det virker, hendes pels er blevet bedre og hun har ikke haft en eneste bums siden.
jul 2005
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
jul 2005
Vi har givet ham hennes alm. foder, men det tager han ikke på af. Og han er altså blevet en spinkel en efterhånden.
jul 2005
mar 2005
jul 2005
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 1.802
Det der med at skifte foder, hver gang hunden viser nedsat interesse for det osv, er det ikke lige lovlig luksus?
Forstået på den måde, at hvis en hund er sulten, så skal den altså nok spise...
Hos os bliver der serveret Royal canin, det fungerer super, og hvis der i en periode ikke blir spist op, så trækker vi intervallerne lidt imellem måltiderne (han er trods alt kun hvalp endnu, så det er begrænset hvor lang tid vi kan "sulte" ham:o)
Men er maden ikke spist inden for en ½-1 time, så blir skålen taget væk indtil næste måltid...
For det meste ryger det nu ned på 5 minutter med efterfølgende "slå-mave-fordøje-maden-seance" på madrassen!!!
Mange gør den fejl, at de lader skålen stå fremme heeeele dagen, så der er mad ad libitum. Men det resulterer nemt i, at hunden går lidt fra og til og ikke spiser sig ordentligt mæt.
Men forstå mig ret, for hvis man skifter pga dårlig pels, udslæt og andre "bivirkniger", så er det selvfølgelig en helt anden sag!!!
apr 2006
Følger: 72 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 4.190
Harley er også et voldsomt kræsenøre,,,
vi er hoppet over til Hills science plan large breed,,det er let fordøjeligt ,,,Harley er begyndt at spise igen så det er en hel fornøjelse,,,,,du kan da prøve,, der er fuld returret på pruduktet,,, hvis Ozzy ikke kan li det ,,, mange hilsner og giv Ozzy en knuser herfra,,,
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.219
Derimod skal Baloo have noget med en høj fedt% for han er af den lette type, og kan absolut aldrig blive for tyk. Han får Purina Pro Plan enten med laks og ris eller lam og ris.
Bianca er på juniorfoder, for hun var lige ved at blive for tyk, men er fin nu. Det Royal Kanin, kun fordi Purina Pro Plan ikke laver til juniorer.
Bolette får Purina med laks og ris hvalpefoder, og Cherie får Royal Kanin til små seniorhunde.
Så når der skal købes hundemad, så er det lidt af en udskrivning. Men de skal bare have det bedste af det bedste for den enkelte uanset prisen.
Gitte
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Desuden blev hun tilbudt foder 2 gange om dagen, 1 gang med lakseolie på, en gang som søg på græsset, og hun ville ssom sagt slet ikke spise til sidst.
sep 2004
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 25
Vi har 3 hunde der alle får Sportsman Pride.
En dobermann som får en lilla pose og så en labrador og en engelsk bulldog som får en grøn pose, da der ikke er så meget fedt i den.
Og de er rigtige glade for det.
Vi blander samtidig lakseolie i maden, så de får en rigtig flot pels af det.
jul 2005
Maibritt N : Det som Ozzy spiser nu (Hennes med laks) er han helt vild med, han spiser det for det meste op og tit ser det ud til at han faktisk gerne vil have mere, men problemet med det her foder er at han får "bumser" af det.
Derfor vil vi jo gerne skifte foder nu !
Men bortset fra det, nytter det jo ikke noget at sulte sin hund og være stædig og ikke give den lov til at være kræsen.
Vi giver Ozzy mad 2 gange om dagen, morgen og aften og maden står fremme ½ - 1 time og så tager vi det væk igen og det hjælper ikke på appetiten, nogle gange har han gået helt uden mad i flere dage, og der skal altså ikke meget til før en GD ser meget afpillet ud. Vi har været ude i at måtte tvangsfodre ham i 2 uger, fordi han nægtede at spise. Så jeg lader ham altså ikke gå på samme foder for at behage mig selv, men gør hvad der er bedst for Ozzy.
Jeg ved godt at det er bedst ikke at skifte foder for meget, men hvad gør man når ens hund nægter at spise det der bliver serveret ?!
Ja så skifter man selvfølgelig foder ;o)
Annette B : Vi har faktisk nu jeg tænker mig om prøvet Hills også og det ville han slet ikke spise :o( Vi kræser meget med hans mad og prøver at gøre det spændende, men lige meget nytter det. Du må også give Harley en stor krammer tilbage ;o)
Gitte M : Jeg tror at der er for mange proteiner i Hennes med laks, For han har taget på af at spise det, men har så udviklet det her grimme lyserødlige "bumser" og de klør meget.
Men jeg tror jeg vil prøve det der Sportsmans prid med lam og ris, og håber det falder i god jord, og at han så kan komme af med "bumserne"
Tak for hjælpen alle sammen ;o)
Sportsmans prid