559 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Sportsmans prid Sportsmans prid

I øjeblikket fodre vi med Hennes petfood laks til aktiv hund, men det er som om Ozzy får bumser af det, måske der er for mange proteiner i det ??

Derfor leder vi efter et nyt foder, nogen der kan anbefale et godt foder til en stor hund eller har erfaring med Sportsmans prid vil jeg meget gerne høre fra jer ;o)

Vi har prøvet mange forskellige slags foder fordi Ozzy hurtig mister lysten til det, så nu er vi på udkig igen.

De produkter vi har prøvet er Oliver's, Eukanuba, Royal canin, Pro plan, Dyrelægens fra brugsen og der er interessen minimal fra Ozzy's side, han sulte strejker simpelthen efter noget tid, hvis vi servere de mærker for ham, også selv om vi blander det op.

Ser frem til en god debat

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Rengøring af huset - 3 timer arbejde 1.200 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Slibe terrasse og give olie efter. 1.500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sportsmans prid
  • #1   7. nov 2006 Hvad med regal? Det trives mine på - man man kan jo ikke lige frem sige de er store hunde.. Du kan evt bestille en prøve af det her: www.regalpetfoods.dk/com. Det er gratis at bestille en prøve af det.

• #2   7. nov 2006 Arion er godt
    Hills fra dyrlægen

• #3   7. nov 2006 Det lyder til at være et godt og sundt produkt, jeg vil da prøve at bestille en prøve af det. Tak ;o)

• #4   7. nov 2006 en lille ide: har du prøvet at blande fodret?? det kunne være interessen så kom igen???

• #5   7. nov 2006 J H : Vi har prøvet at give Ozzy foderet til aktiv hund fordi han skal tage på og opholder sig meget ude.

• #6   7. nov 2006 Gitte P : Vi har prøvet at blande foderet op med alverdens ting og sager, Tun i olie, lakse olie, leverpostej etc men lige lidt hjælper det på interessen.

• #7   7. nov 2006 Alex N : Arion og Hills - har du et link til dem ?

• #8   7. nov 2006 JH

Du skriver hold jer væk fra Arion.....
    Jeg havde egentlig besluttet at det er det næste jeg skal prøve til hvalpene...

Hvad er der galt med Arion?

• #9   7. nov 2006 Jeh har brugt sportsmanns prid til Chucky som hvalpe foder, det er ret godt hvis skrubben ellers gad spise det, har overvejet når vi skal på voksenfoder om vi skal gå tilbage (men tror jeg barfer i stedet)

• #10   7. nov 2006 de har en hjemme side, har du den?? der kan du se de forskellige foder typer, de har også en til den aktive hund og virker til at være rigtig godt foder (sportmanns pride)

• #11   7. nov 2006 JH : Vi har faktisk oplevet at Ozzy har taget på af Hennes Laks til aktiv hund, Han har ikke været mere aktiv end han normalt erefter vi er gået over det det.
    Men vi kan se at han får en slags udslet eller "bumser" på undermunden/kæben som vi tror godt kan være pga for mange proteiner.

• #12   7. nov 2006 Har du prøvet at bruge deres alm foder og så bare øge mængden??

Ellers er Olivers et hit herhjemme, skiftede fra Hennes til Olivers for nogle måneder siden (i juni) fordi Monique ikke gad spise længere, og det virker, hendes pels er blevet bedre og hun har ikke haft en eneste bums siden.

• #13   7. nov 2006 Nat. : Vil meget gerne have det link til sportsmans prid. ;o) Har ikke kunne finde det nogen steder.

• #14   7. nov 2006 Her kan du læse om det: http://www.sportsmans.dk/

• #15   7. nov 2006 Miss Fich : Han gider slet ikke Oliver's han spiste det i 3 måneder, hvor den sidste måned spiste han stort set ikke, vi måtte ud i at tvangs fodre han og det var ikke sjovt.
    Vi har givet ham hennes alm. foder, men det tager han ikke på af. Og han er altså blevet en spinkel en efterhånden.

• #16   7. nov 2006 Tak René ;o)

• #17   7. nov 2006 iiih rené sååå var du lige det hurtigere smiley

• #18   7. nov 2006 Jeg skal ud af døren, men kigger ind senere og ser om der er kommet noget nyt ;o)

• #19   7. nov 2006 Nu indskyder jeg lige en bemærkning:
    Det der med at skifte foder, hver gang hunden viser nedsat interesse for det osv, er det ikke lige lovlig luksus?
    Forstået på den måde, at hvis en hund er sulten, så skal den altså nok spise...

Hos os bliver der serveret Royal canin, det fungerer super, og hvis der i en periode ikke blir spist op, så trækker vi intervallerne lidt imellem måltiderne (han er trods alt kun hvalp endnu, så det er begrænset hvor lang tid vi kan "sulte" ham:o)
    Men er maden ikke spist inden for en ½-1 time, så blir skålen taget væk indtil næste måltid...
    For det meste ryger det nu ned på 5 minutter med efterfølgende "slå-mave-fordøje-maden-seance" på madrassen!!!

Mange gør den fejl, at de lader skålen stå fremme heeeele dagen, så der er mad ad libitum. Men det resulterer nemt i, at hunden går lidt fra og til og ikke spiser sig ordentligt mæt.

Men forstå mig ret, for hvis man skifter pga dårlig pels, udslæt og andre "bivirkniger", så er det selvfølgelig en helt anden sag!!!

• #20   7. nov 2006 Hejsa Mette ...
    Harley er også et voldsomt kræsenøre,,,
    vi er hoppet over til Hills science plan large breed,,det er let fordøjeligt ,,,Harley er begyndt at spise igen så det er en hel fornøjelse,,,,,du kan da prøve,, der er fuld returret på pruduktet,,, hvis Ozzy ikke kan li det ,,, mange hilsner og giv Ozzy en knuser herfra,,,

• #21   7. nov 2006 Det er absolut ikke alle racer der kan klare en fedtprocent på over 14. Min lab får et foder med proteiner og andet godt, men med en noget lavere fedt% (7 tror jeg) og han er pæn i pelsen, ikke tendenser til overvægt (det dur jo ikke når han er kastreret) og ser ud til at få den mængde der passer ham.

Derimod skal Baloo have noget med en høj fedt% for han er af den lette type, og kan absolut aldrig blive for tyk. Han får Purina Pro Plan enten med laks og ris eller lam og ris.

Bianca er på juniorfoder, for hun var lige ved at blive for tyk, men er fin nu. Det Royal Kanin, kun fordi Purina Pro Plan ikke laver til juniorer.

Bolette får Purina med laks og ris hvalpefoder, og Cherie får Royal Kanin til små seniorhunde.

Så når der skal købes hundemad, så er det lidt af en udskrivning. Men de skal bare have det bedste af det bedste for den enkelte uanset prisen.

Gitte

• #22   7. nov 2006 Monique spiste kun lidt i nogle uger, tilsidst slet intet, så vi skiftede altså foder, luxus eller ej, det har virket og hun er stadig lige lykelig for det foder, og så har det hjulpet på hendes pelsproblemer og hudproblemer, så den luxus giver jeg gerne min hund.
    Desuden blev hun tilbudt foder 2 gange om dagen, 1 gang med lakseolie på, en gang som søg på græsset, og hun ville ssom sagt slet ikke spise til sidst.

• #23   7. nov 2006 Hej.
    Vi har 3 hunde der alle får Sportsman Pride.
    En dobermann som får en lilla pose og så en labrador og en engelsk bulldog som får en grøn pose, da der ikke er så meget fedt i den.
    Og de er rigtige glade for det.
    Vi blander samtidig lakseolie i maden, så de får en rigtig flot pels af det.

• #24   7. nov 2006

Maibritt N : Det som Ozzy spiser nu (Hennes med laks) er han helt vild med, han spiser det for det meste op og tit ser det ud til at han faktisk gerne vil have mere, men problemet med det her foder er at han får "bumser" af det.

Derfor vil vi jo gerne skifte foder nu !

Men bortset fra det, nytter det jo ikke noget at sulte sin hund og være stædig og ikke give den lov til at være kræsen.

Vi giver Ozzy mad 2 gange om dagen, morgen og aften og maden står fremme ½ - 1 time og så tager vi det væk igen og det hjælper ikke på appetiten, nogle gange har han gået helt uden mad i flere dage, og der skal altså ikke meget til før en GD ser meget afpillet ud. Vi har været ude i at måtte tvangsfodre ham i 2 uger, fordi han nægtede at spise. Så jeg lader ham altså ikke gå på samme foder for at behage mig selv, men gør hvad der er bedst for Ozzy.

Jeg ved godt at det er bedst ikke at skifte foder for meget, men hvad gør man når ens hund nægter at spise det der bliver serveret ?!
    Ja så skifter man selvfølgelig foder ;o)

Annette B : Vi har faktisk nu jeg tænker mig om prøvet Hills også og det ville han slet ikke spise :o( Vi kræser meget med hans mad og prøver at gøre det spændende, men lige meget nytter det. Du må også give Harley en stor krammer tilbage ;o)

Gitte M : Jeg tror at der er for mange proteiner i Hennes med laks, For han har taget på af at spise det, men har så udviklet det her grimme lyserødlige "bumser" og de klør meget.

Men jeg tror jeg vil prøve det der Sportsmans prid med lam og ris, og håber det falder i god jord, og at han så kan komme af med "bumserne"

Tak for hjælpen alle sammen ;o)

Kommentér på:
Sportsmans prid

Annonce