2.197 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

Pitbull angreb - hvordan ville i have taklet det? Pitbull angreb - hvordan ville i have taklet det?

http://www.dagens.dk/viralt/desperat-ejer-kaster-sig-ind-foran-pitbull-da-den-g%C3%A5r-amok-og-angriber-hj%C3%A6lpel%C3%B8st-offer

Se ikke klippet hvis i ikke kan tåle lidt blod. Kvinden har fået næseblod, og hunden er blevet bidt i halsen.

Når jeg ser klippet i artiklen er det tydeligt at kvinde og hund er i chok efter angrebet, men synes faktisk de fleste omkring håndtere sagen flot og prøver at berolige den chokeret kvinde. Jeg ville nok som kvinden, have prøvet at sætte mig selv imellem hundene.
Dog tror jeg at sparkene på pitten, tværtimod gør det hele lidt mere intenst for hunden. Som heldigvis slipper efter noget tid.

Og som titlen, hvordan ville i have taklet det, hvis det var jer i situationen, og hvordan ville i have gjort som "tilskuer"

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pitbull angreb - hvordan ville i have taklet det?
  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 435
    #1   6. sep 2016 Kan man ikke give hunden peberspray i sådan en situation?

Forhåbentlig bliver den bange og slipper sit bid.

• #3   6. sep 2016 Da min søsters hund havde en howard sidende i hans ben som ikke ville slippe, og ruskede og ruskede. Der fandt ejeren en pind frem og begyndte at slå på hendes hund. Hjalp det? Ved jeg helt ærligt ikke et minuts tid efter ejeren havde tævet på sin hund, slap den. og den gik hen og lagde sig som intet var sket.

Men bestemt de skal skilles, men hvordan gør man det bedst muligt.

Synes det var lidt spændende at komme rundt om, hvis man selv skulle ende i sådan en situation. (Forhåbentlig aldrig)

• #7   6. sep 2016 Er enig i at det at sparke måske ikke lige frem løser situationen, men tror bare det er en reaktion.

Jeg har stået i situationen, min gamle hund og jeg blev angrebet af to ambulls på åben gade. Kan stadig huske fornemmelsen af at der pludselig er noget bag en. De var kommet inde fra en baggård. I første omgang gik de kun efter min hund, han var heldigvis mega hurtig og smidig, så de fik ikke ordentlig fat og han helt klar på at forsvarer sig selv.

Det føltes den gang og i dag som om det hele varede 100 år, de angreb igen og igen, prøvede at få fat i ham og mig, jeg slog dem med håndtaget på flexlinen og sparkede, min hund snoede sig og bed. Kan huske der hang folk ud af vinduerne, nogle (idioter) heppede! En mand stod og råbte i en opgang, at jeg skulle prøve at komme der over. Kan huske hvordan jeg skreg i panik og prøvede at få nogen til at hjælpe mig.

Ind i mellem tog de to hunde lige en lille pause hvor de sådanne cirklede omkring os. Ingen af tilskuerne turde tage fat i dem og der stod mange. Heldigvis kom to håndværkere drønende med nogle lægter og hjalp mig med at holde dem væk fra mig. Så kom ejeren endelig og fik med besvær fat i dem. Hans kommentar var, at vi måtte have provokeret dem!! Han havde efterladt dem i en bil med nedrullede vinduer og jeg havde overhovedet ikke set dem før de strøg op bag mig og røg på min hund.

Bare det at skulle skrive det her, får tårende op i mine øjne, fuck hvor har jeg aldrig været så meget i panik.

Både min hund og jeg slap med nogle småskrammer, jeg er den dag i dag så sindssygt taknemmeligt over de to håndværkere der hjalp os ellers tror jeg ikke vi var sluppet så billigt.

Om der var en anden måde at takle den situation på, det aner jeg ikke, for mig handlede det bare om at overleve, der var ingen fornuftige tanker i mit hoved, det eneste jeg tænkte var bare at de ikke måtte få ordentligt fat i nogen af os, for så var det sket!

• #8   6. sep 2016 Åh, stakkels lille hund og ejer smiley

I en situation hvor min hund angribes, vil jeg også gøre hvad jeg kan for MIN hund og ikke bekymre mig det mindste om hvad jeg ville gøre ved den anden eller om jeg selv kom til skade.

• #9   6. sep 2016 Jeg har råbt røv og gået imellem hunde som har været oppe at toppes og skilt dem ad med mine fede lår uden at tage fat i dem, og det har heldigvis altid virket, men der var så heller ikke nogen af dem som havde fået rigtig fat.

Da jeg selv stod med en collie i låret (ikke samme situation som ovenstående!), valgte jeg at stå helt stille og det virkede rigtig godt. Der kom ingen ruskerefleks og hunden slap af sig selv efter et lille stykke tid.

Har læst at hvis der er en som har fat så find en kraftig pind eller lign. og vrid kæberne op, men sådan en render man jo selvfølgelig heller ikke altid rundt med.

Men i bund og grund, ja, jeg ville også gøre hvad jeg mente der skulle til for at få en hund til at slippe.

• #10   6. sep 2016 Jeg har 3 gange stået i en situation hvor min gamle hund blev angrebet. Første gang hang de ikke i hinanden, og han slap med en syning i øret. Den anden hund bed ejeren i hånden dagen efter og blev aflivet. Anden gang røg ham og en anden hund i hovedet på hinanden og ingen af dem slap.. Vi lå, mig og anden ejer, og rev i hver vores hund mens vi endte med at slå hver især. Mig på hans, og han på min. Det opildnede måske mere. Nu vader man jo ikke rundt med en dåsesodavand, men havde der været en i nærheden kan den med fordel rystes og åbnes op i næserne. Så slipper de. Måske.. Der er jo ingen facitliste.

Kan ikke se hvorfor man ville sparke specielt med de racer. Jeg havde da også losset en schæfer eller puddel (som overfaldt min 3. gang fuldstændig uopfordret. Vi passerede dem bare på vores tur, hvor den ellers lå fredeligt under et bord). Uanset hvad så reagerer man per instinkt.

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 435
    #13   6. sep 2016 5#

Nogen gør.
    Og der bliver flere og flere af dem - Heldigvis.

Alle skal have ret til at forsvarer sig selv.

• #15   6. sep 2016 Jeg havde enten losset den alt hvad man kan i maven så den mistede pusten. Eller hvis den ikke rusker for meget, så kvæle den med halsbåndet - altså indtil den slippe.

• #17   6. sep 2016 Jeg har desværre prøvet det flere gange med hanhunde vi havde sammen, har kun en ældre kastreret han nu, den ene gang var det 3 stk der havde set sig sure på hinanden, der måtte jeg få den svageste væk og lade de 2 andre slås, og så have fat i de 2 andre, jeg husker ikke hvordan at jeg fik dem til at slippe hinanden, der var blod og pels alle vegne, og jeg måtte gå baglæns med den ene imens at jeg holdt ham i ørene (de har ikke halsbånd på her) , og den 3. blev ved med at skulle angribe, men jeg var jo imellem så det stoppede ham. en anden gang med nogle andre hanhunde, måtte jeg kravle med 2 vildt tossede rød øjede hanhunde der bare ville flå hinanden, jeg fik møffet mig over til et skur og åbnet døren, fik skubbet den ene ind imens at jeg fik den anden låst inde. Så ikke mere 2 hanhunde her. Jeg nåede at knække en tand, få fiber sprægning i armene, en hånd gennem tygget og en tur på skade stuen, hundene klarede sig med sår, et tjek hos dyrlægen og antibiotika. Det var de værste gange smiley Det skal så også siges, at et par af dem var omplaceringer og en enkelt havde ikke den mest stabile psyke. Jeg har heldigvis en super godt fungerende "flok" nu.
    Jeg har kun en enkelt gang oplevet det med en tæve, der havde set sig sur på en af de andre.

• #19   6. sep 2016 Om jeg begriber at den race stadig findes.

• #20   6. sep 2016 det nok svært at sige hvad man 100% ville gøre.
    jeg ville nok tæve løs på den eller sparke.
    eller måske nok prøve at kvæle den med en snor.

• #21   6. sep 2016 I den pågældende situation, ville jeg prøve på at forholde mig roligt, tage fat kinderne på hunden der havde bidt sig fast, og være klar til at trække den væk, når den slap sit greb. Som regel vil en hund af den type, slippe, for at forsøge på at bide sig bedre fast.
    Hvis den ruskede den lille, ville jeg forsøge på at kvæle den.
    Det værste man kan gøre i den situation er at skrige og sparke, det vil kun ophidse den angribende hund yderligere smiley

Stakkels lille hund og ejer, godt at det ikke gik værre !

• #29   7. sep 2016 Om jeg skulle kvæle det bæst på stedet, så havde jeg gjort det.
    Den stopper jo IKKE igen!
    Fuck en grim video. Stakkels ejer og så lige hvor forskrækket den lille hund ser ud smiley

• #31   7. sep 2016 Nej men så har man sikkert en line der kan bruges til formålet.

• #34   7. sep 2016 Nej jeg har ikke lige en kniv på mig, så vejen frem for mig ville være at kvæle lortet og håbe at mine hunde holdte ud imens.

• #36   7. sep 2016 Jeg luftede hund med en kvinde i København, som oplevede at hendes hund blev angrebet af en bullterrier, som ikke ville slippe sit greb. Bullterrieren blev passet af en. Både ejer af hyrdehund og passer af bullterrieren råbte, skreg og slog bullterrieren. Det blev den kun mere tosset af. De prøvede at sprøjte deo i øjnene på bullterrieren, de tog fat i kuglerne på bullterrieren. Intet hjalp.

Det var først da den slap sit greb, for at få bedre fat, at det lykkedes at få trukket hundene fra hinanden. Tvivler på at det ville hjælpe at smide en jakke eller andet over hovedet på en hund af den type.

• #37   7. sep 2016 Jeg ville ikke holde fast i den hund der blev angrebet.
    Jeg ville stille mig bag bæstet og smække linen rundt om halsen på den og så ville jeg stramme til og holde grebet.
    Det mest effektive ville være at skære halsen over på den.

• #38   7. sep 2016 Den er da skide ligeglad med en jakke.
    Intet stopper den slags hunde, andet end hvis den bliver slået ihjel.

• #41   7. sep 2016 Lidt spøjst eksempel men ala det her:
    https://www.youtube.com/watch?v=1ebR37K8hDg

• #42   7. sep 2016 Man kan hvad man vil.
    Og er mine hunde ved at blive flået af sådan en psykopatkøter så kan du tro at jeg finder kræfter frem jeg slet ikke anede at jeg havde.
    At få en line rundt om halsen burde være det mindste problem i sådan en episode.
    Du skal jo ikke lave en løkke på linen inden du gør det, linen skal være lang.

• #43   7. sep 2016 Jeg synes det er en spændende debat. Men ja, den stakkels beagle ser fuldstændig ud som den er i chok

• #44   7. sep 2016 Prøv at se dens øjne?
    De er kæmpe store. Stakkels hund smiley

Jeg har for øvrigt stoppet et slagsmål ved at sætte mig oven på den hund der angreb, jeg satte mig på ryggen af den og slap med benene.
    Hunden gik i gulvet.

Jeg har også stoppet et ved at skubbe den ene hund, godt nok min egen, ned af trappen mens jeg holdte fast i den anden hund, i den opgang jeg boede i.

Man bliver kreativ i den slags situationer og intet skal afholde mig fra at hjælpe mine hunde.
    Jeg tager hellere de bid det end måtte give for at redde dem.

• #46   7. sep 2016 John, gider du ikke få dit et liv eller finde en anden og genere???????

• #48   7. sep 2016 Ingen hunderacer låser kæberne smiley
    Måske du burde opdateres engang???

• #54   7. sep 2016 Men hvad er så undskyldningen for hans måde at være på?

• #56   7. sep 2016 Mange gætterier og en del spekulation. Nice smiley
    Jeg har faktisk i egen 1,8m høje person oplevet noget lignende irl. Den mest effektive måde at stoppe den angribende hund på er at dræbe den. Den lige så effektive og knap så destruktive metode er at blokere ilttilførslen til styrehuset på angriberen. Der er det en klar fordel, hvis denne HAR halsbånd på. Det tog noget i retning af ½ min at 'slukke' for Homer, når han fik sine flip. Det kræver dog lidt fingerkræfter, hehe

• #58   7. sep 2016 Søren, det kan vel ikke blive andet, såfremt man ikke har været i sådan en situation før.

• #59   7. sep 2016 Haha nej du ønsker ikke at lære mig at kende, men du følger mig alligevel rundt i trådene og kommentere på mine indlæg smiley

• #61   7. sep 2016 Ja og vi stødte også på hinanden i tråden med hunde der forstår os.

• #66   8. sep 2016 Ja da John, jeg er total ligegyldig for dig, det er derfor vi stadig er i kontakt her i tråden smiley
    Bare rolig, jeg er overbevist smiley

• #68   8. sep 2016 Du skal ikke lave en løkke af linen.
    Stil dig bag hunden, linen i den ene hånd, hænderne ned på hver side af hundens hals, tag fat i linen med den modsatte hånd og løft hænderne op, så er linen om halsen og stram så til.

• #69   8. sep 2016 Jeg er selv usikker på det ..
    Jeg er luft for John, men alligevel kommentere han på mine indlæg.
    Det giver fint mening smiley

• #70   8. sep 2016 Lige om lidt kommer Emil stabil ind og synger omkvæd.....

• #72   8. sep 2016 Min lille hund, ville på nul komma fem, blive splittet i småstykker af sådan et bæst. Så jeg ville gøre ALT for at få den væk, hurtigst muligt. Hvis muligt, finde noget at slå den ihjel med.
    Det ville være uanset, om det var en rotte, schæfer eller pitbull der valgte at bruge min hund som tyggedyr.....

• #73   8. sep 2016 Jeg var på et kursus med nogle ret seje figuranter. De sagde, at hvis uheldet nogen sinde var ude så skulle man stige hen over hunde der har bidt sig fast, holde den med knæ, en arm i halsbånd(hvis den har det på) og den anden skulle have fat i underkæben. Altså selve læben og bare rykke til. Det vil få hunden til at slippe. håber aldrig jeg skal teste teorien!

• #74   8. sep 2016 Ja Birgitta, men som skrevet længere oppe, så må den hellere bide mig end mine hunde og det holder jeg fast i.
    Chancen for at den psykopatkøter slipper hunden som den har fast i, for at bide mig i hovedet, den chance tør jeg godt tage.
    Der er så godt som INTET der kan få den til at slippe det den har fast i.
    Jeg vil til hver en tid beskytte mine hunde.
    Og jeg ville ALDRIG stå og tøve fordi jeg ville frygte at blive bidt selv. Aldrig.

• #75   8. sep 2016 Og som sagt bliver man kreativ når det er.
    Jeg satte mig som sagt ovenpå en hund der angreb Zenta og det fik den til at gå i gulvet.

• #78   8. sep 2016 Præcis og tænk på det traume hunden skal leve med resten af livet.
    Jeg vil hellere leve med det traume end min hund.
    Og der skal en del flere bid til at slå et menneske ihjel, end en hund.

Kommentér på:
Pitbull angreb - hvordan ville i have taklet det?

Annonce