6.115 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 47 Svar

Mikrobil og hund Mikrobil og hund

Er der nogle med mikrobil og hund og hvordan har i hunden med?
Der er selvfølgelig ikke meget plads i bagagerummet og jeg tænker det er en ret umulig sag og finde et bur der kan stå der, uden at lægge bagsæderne ned - som jeg gerne undgår. Også selvom min hund ikke er så stor.

Jeg tænker især på når vi er til træning og hunden selv lige skal ligge i bilen. Jeg er ikke meget for at have Tucker i en sele når jeg ikke er der, for han filtrer sig selv ind og er han løs, så hopper han rundt i hele bilen - som ikke bliver så smart med en mudret hund.

Kan man bare sætte hunden om i bagagerummet?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mikrobil og hund
  • #3   10. okt 2016 Men når man nu ikke vil lægge sæderne ned smiley Det er faktisk netop en Picanto jeg nok får hjem.

• #10   10. okt 2016 Jeg vil bare gerne bruge bagsæderne også. Jeg har jo en 8kg hund, så han fylder jo ikke vildt meget. Jeg har bare ikke meget styr på bure, så ved ikke om man kan få nogle som kan rumme ham og samtidig være i et lille bagagerum.

• #11   10. okt 2016 Vi har en Toyota Aygo. Vores to mops sidder på bagsædet spændt fast på en sikkerhedssele. Få gange har vi haft dem i et bur (uden at slå sædet ned) og det er gået - dog med lige med nød og næppe, men det kunne lade sig gøre.

• #15   10. okt 2016 Det var selvfølgelig en mulighed jeg ikke lige havde overvejet med bur på bagsædet smiley

• #16   10. okt 2016 I øvrigt har vi bare et gammelt tæppe liggende på bagsædet og vi har også købt sådan et her i Harald Nyborg, så de ikke har adgang til forsæderne. http://www.harald-nyborg.dk/p7395/hundeafskaermning-b60xl70cm-xx

• #17   10. okt 2016 Sæt buret på bagsædet og spændt det fast med selen. Så kan du bruge bagagerummet til bagage smiley
    Da vi kun havde to hunde, havde vi en lille Fiat, og da sad de bare begge frit i bagagerummet.

• #19   10. okt 2016 Ida K - det var da også lidt smart, endnu en idé smiley

Men tror jeg må ud og kigge på nogle bure, se hvor stor en størrelse man skal op i og så finde ud af om det kan stå et sted. Det vil jo være det sikreste for hunden.

• #20   10. okt 2016 Bugsy - ved du tilfældigvis hvad det er for et bur?

Og ja generelt - hvor meget plads skal en hund have i bur?

• #21   10. okt 2016 Tænker også at et bur, spændt fast på bagsædet, må være løsningen, når nu du ikke vil lægge bagsædet ned.

• #22   10. okt 2016 Nu ved jeg ikke om bagagerummet er større i den du skal have, men i mine forældres picantoer (de har to) ville der på ingen måde være plads til et bur i bagagerummet uden at lægge noget ned, det er simpelthen for småt.. Der kan jo kun lige stå en sportstaske i bredden smiley

En mulighed er måske at ligge et sæde ned, eller midtersædet og et andet sæde? Så har man stadig 2 siddepladser (det ene sæde bagi + sædet foran) ud over den der kører smiley

Alternativt kan jeg kun, som de andre siger, se den mulighed at sætte et bur på bagsædet.

• #26   10. okt 2016 Mit bur er på 60*45*53 og er som sagt til mops, der kan godt sidde to, så der er god plads til en også. Og det kan som sagt lige stå på bagsædet i en Aygo.

• #27   10. okt 2016 I vw up kan du ligge et sæde ned og så stille et bur der ellers kan du sætte et bur på bagsædet. Men en 5 dørs bil er nemmest.
    Jeg have en Lupo og den er 3 dørs og måtte ligge hele bagsædet. Bryder mig ikke om at have dem bag i, hvor køre der en op i dag, bliver hunden mast.

• #28   10. okt 2016 Jeg vil heller ikke som en normal ting, have ham løs bagi når han er med. Det ville udelukkende være til træning (1,5km) hvor han netop kan være møgbeskidt - og måske endda kun mens vi er deroppe og så stadig i sele til og fra.

Men pga. sikkerhed vil jeg helst om jeg kan finde et bur. Så når bilen kommer hjem må der måles lidt og så må vi ud og kigge bure og se hvad løsningen bliver smiley
    Bilen der er kig på er en 5dørs og med splitbagsæder, så der er nogle muligheder.

• #29   10. okt 2016 Mine to er et stofbur på bagsædet fra og til træning.

• #31   10. okt 2016 Jeg har ikke selv bil, men da keg havde Robin og lånte min kærestes bil (Ford Ka) lagde jeg et tæppe på bagsædet og så var han der.

• #33   10. okt 2016 Nu er det sådan, at man kan få lavet bur til alle biler, så hvorfor får du ikke lavet et bur som passer til bilens bagagerum ?
    Der er rigtig mange smede som laver specialbyggede bure.
    Nogle produktionsskoler gør også, ellers så henvend dig på diverse træningspladser og spørg om de kender nogen, som bygger bure, for på rigtig mange træningspladser har man en eller anden som bygger dem, eller kender en.

• #34   10. okt 2016 Jeg har en Kia Picanto. Ellie er i sele - også har jeg sådan et cover til bagsæderne, så de ikke bliver beskidte.

Jeg har desværre ikke plads til bur, da jeg tit har passagerer med, og derfor ikke kan ligge sæderne ned smiley

• #35   10. okt 2016 Jeg har et såkaldt hundetæppe til bilen. Det er ikke et tæppe, mere et overdække til sæderne.
    Det minder om det her: http://m.zooplus.dk/shop/hund/hundetransport/biltaeppe/beskyttelsestaeppe/181806
    Men mit har sider ved dørene og en lynlås på den side mod forsæderne. Når jeg kører er den gerne lynet ned, så jeg kan se Coco. Skal hun være alene i bilen lyner jeg op, så kan hun ikke komme ud af det, og så clicker jeg selen op, så hun ikke kan komme galt afsted med den.

• #37   10. okt 2016 hmm bur i en smart bil? smiley

• #38   10. okt 2016 Jeg tænker at et specialbygget bur lyder ret pebret.

• #39   10. okt 2016 Lab i bagagerum på Up.. går fint.

• #41   10. okt 2016 Bugsy

Der er fint plads til en 8 kg hund bag i en Picanto., har en god bekendt, som har sin Franske Bulldog bag i en Picanto, der er masser af plads til den.

Erika med Tucker

Et special bygget bur behøver ikke at være særligt dyrt. Du behøver jo ikke at bestille et hos Håkon eller andre firmaer.
    Prøv at undersøge de muligheder jeg skrev om i #33.
    Det sidste specialbyggede bur jeg købte betalte jeg 1800 kr for , det var et dobbeltbur
    Jeg kunne have fået det for 1600 kr, men ville have det pulverlakeret i en bestemt farve, så det kostede 200 ekstra.

• #42   10. okt 2016 Jeg er så "heldig" at have en Kia Rio, hvor der er plads til Marco i bagagerummet. Jeg ville helst have et bur i bilen, men det er ikke muligt når jeg ikke vil ligge sæderne ned.

Men mange af mine veninder, så har mikro biler - de ligger sæderne ned, også er der fint med plads til bur smiley

• #43   10. okt 2016 Louise

Hvis der er plads til Marco i bagagerummet nu, så er der også plads til Marco i et bur i bagagerummet.
    Man kan få bygget bure der passer lige ind i den bil man har.

• #44   10. okt 2016 Anni - Som jeg skriver ønsker jeg IKKE at lægge sæderne ned. Så NEJ der er ikke plads til bur smiley

• #45   10. okt 2016 Louise

Man behøver jo hellere ikke at lægge bagsæderne ned.
    Buret behøver jo ikke at vende i kørselsretningen.

Man får lavet et bur, på samme størrelse som bagagerummet.
    Eksempel: Hvis bagagerummet er 1,70 bredt, og 50 cm dyb, så laver man et bur som er 1,70 cm bredt og 50 cm dyb.

• #46   10. okt 2016 Problemet er at bagkanten af bilen er meget høj. Så med mindre åbningen af buret er i toppen, så er det pænt svært at få et bur ind i den bil. Det er prøvet.
    Men tænker heller ikke, at det er noget vi behøver diskuterer her.

• #47   10. okt 2016 Hvis ladekanten er højt, så laver man en ramme i højden af ladekanten og lægger under buret.
    Det har jeg også under buret af min bil, plus mange andre som jeg kender har hævet buret på samme måde.

• #48   10. okt 2016 Og nej, selvfølgelig behøver vi ikke at diskutere det her, men der kunne jo være andre, som kunne bruge nogle af de forskellige forslag, blandt andet TS, om søger gode råd.

• #50   10. okt 2016 http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundetransport/bokse_bure/plast/400643

Sådan et har jeg brugt i lille Fiat punto, høj kant har ikke været et problem da lågerne skydes til siden , tager lige forbehold for at jeg ikke lige har fundet linket med de rigtige mål, for bilen er ikke hjemme så kan ikke lige måle men der er fin plads i mit til min hund på knap 7 kg, på en kort tur så kan jeg med lidt god vilje også have min søsters hund i samtidig (9 kg ca)

• #51   10. okt 2016 Anni - Problemet er at kanten på bagsæderne er skæve, så hvis man hæver buret, så er der ikke meget plads fra selve bagsmækken til selve kanten på bagsæderne. Bagsiden på bagsæderne er skæve, så der er mest plads i bunden.

• #52   10. okt 2016 Jeg har en Renault twingo som jeg købte i marts. Super god mikrobil uden læssekant og med god plads til bur smiley

profilbillede
  • #53   10. okt 2016 Til info har jeg normalt kun lagt det ene sæde ned. Har siden billedet er taget købt et artfex hundebur til hundene i stedet. Ville gerne have noget sikkert smiley

• #55   10. okt 2016 Jeg har en twingo fra 13, har smidt et gitter op mellem bagsæder og bagagerum smiley der sidder en på 20 og en på 5 kg omme uden problemer og kan vende sig og ligge sig smiley dog købte vi også kun bilen da det var den med størst bagagerum, så der var plads til hundene.

• #56   10. okt 2016 Jeg har en Aygo .. jeg har stofbure til mine - som netop er nemme at slå sammen, hvis man skal have nogle med smiley

Det passer med - i aygo'en at buret kan stå med den lange sidde mellem førersædet og bagsædets ryglæn - så står det i spænd.

• #58   10. okt 2016 Hvid schæfer i Skoda citigo

profilbillede
  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 435
    #59   11. okt 2016 Jeg har en picanto (Den er til salg på gul&gratis) smiley

Til vores behov lagde vi det ene sæde ned, så var der lige plads til bur i bilen.

• #61   14. okt 2016 Vores første bil var den gamle Ford Ka og vi købte det her bur http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-KA-96-08-REG-SLOPING-CAR-DOG-CAGE-BOOT-TRAVEL-CRATE-PUPPY-GUARD-/150978338062. Buret passer som fod i hose ned i bilen. Nu kører jeg Nissan Micra, og der passer buret også rigtigt fint ind. Jeg synes også det er meget rart ikke at skulle slå sæderne ned, men kunne det ikke havet ladet sig gøre, var det jo sådan det var.

• #63   16. okt 2016 Brug et gitter mellem bagagerum og bagsæde og lad ham have hele bagagerum - uden hattehylde selvfølgelig

• #65   17. okt 2016 Prøvede at smide hunden i bag i dag - bare for at se hvad han fylder der. Pt. sidder han i sele på bagsædet.
    Planen er dog blevet at købe et bur og så lægge den ene del af bagsædet ned. Jeg er bare mest tryg ved bur, når jeg nu selv pludselig er chaufføren smiley

profilbillede
  • #66   17. okt 2016 ja ellers bliver hunden kastet omkring. bur er bare bedst.

• #68   17. okt 2016 Trine G - Det gør den ikke nej. Men tanken om hvad der kan ske hvis en bil brager op i bagenden af en er bestemt ikke rar smiley

• #69   17. okt 2016 .......men det er rart med et bur, så kan man have bagklappen til at stå åben når det er varmt, samt at buret holder lidt på mudder og hår

• #72   17. okt 2016 Trine jeg er ikke enig.
    For rigtig mange år siden var jeg modstander af bur.
    Begge mine hunde kunne ligge i bilen med bagklappen åben uden at de sprang ud.
    Men, så var der lige den dag, hvor der var en anden hund som sprang ind i bilen til dem.
    Tre hunde som slås i en bil er ikke så sjovt.
    Det endte ikke så galt, men fra den dag blev jeg fortaler for bur.

Ved uheld mener jeg også at bur er bedst. Hvis hunden er løs i bilen og ruderne er smadret, så kan hunden stikke af i panik.
    Det kan koste hunden livet.
    Er den i bur, så ved man hvor man har hunden.
    Dermed ikke sagt, at hunden ikke kan komme galt af sted ved uheld når den sidder u bur.

• #73   18. okt 2016 Bur er rigtig fint, hvis man køber et crashtestet et. Ingen af de bure, der har været vist her i tråden er crashtestede, og helt ærligt, så kan man næsten ligeså godt have en løs hund i bilen. Buret skal kunne holde til et uheld, rigtig mange bure holder ikke til det tryk, der opstår ved et uheld, og så bliver hunden trykket igennem buret og ud i kabinen...

• #78   18. okt 2016 Hvis du selv har kunnet presse det ned imellem forsæde og bagsæde, kan du godt regne med, at det ikke er nok, at det står i spænd smiley

• #82   18. okt 2016 Trine
    Man kan få hundebure, som kan "nødåbnes" bagpå, hvis bagklappen er trykket ind og ikke kan åbnes.
    Hvis det er en personbil man har hvor buret står bagi og bagklappen er trykket ind og ikke kan åbnes, så kan man jo lægge bagsædet ned og hive buret ud den vej.

AS
    Crashtestede bure holder hellere ikke til et uheld. De "krøller" også sammen.
    Det værste crashtestede bur er vist Variocage.
    Fint og flot ser det ud, men desværre, så ruster rørene indefra fordi de ikke er behandlet indvendig.
    Jeg har set et Variocage bur fra et uheld og det var ikke et godt syn.

Bugsy
    Jeg mener, at der kun findes to slags bure som er crashtestet- men kan godt være at jeg tager fejl.
    Det er Variocage og ProLine

Kommentér på:
Mikrobil og hund

Annonce