{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
719 visninger | Oprettet:

Ska jeg lade ham kastereres?Nogle råd? {{forumTopicSubject}}

Hej,
Vi går til træning/agility i DCH, og det ville jeg egentlig gerne blive ved med. Men jeg er ved at være godt træt af Rasmus, når vi er afsted. Han gøer efter andre store hunde, han vil gerne løbe over og dominere de andre hunde, når det ikk lige er hans tur til at løbe banen igennem. Jeg gør alt for at distrahere og aktivere ham på en anden måde, men det hjælper kun nogle gange, og ikke altid... (og agility er jo uden snor, men nogle gange har vi lang line på).
Herhjemme er der slet ingenting. Hverken strint indenfor eller noget. Det er kun når vi er til træning engang i ugen, at han er sådan, og lige nu, efter endnu en træningstur, er vi blevet spurgt om, vi vil fortsætte. Har mest lyst til at sige nej smiley Men det er så let at opgive, og han er virkelig glad for at springe osv....

Så jeg tænker på kastration? Nogle gode erfaringer? Tror jeg vil ringe og snakke med min dyrlæge om det også.

Rasmus er en meget kærlig hund, men han vil gerne bestemme over andre han-hunde, og ja når han nu er den lille lort som han er, tror han det hjælper at gø dem op i hovedet *LOL* Den sorte hund på vores hold er total lige glad med ham, men det fatter Rasser ikke. Så jeg prøver selvfølgelig altid at distrahere eller aktivere ham.
Vi tumler og leger med ham på gulvet herhjemmme, og han stopper, når vi sir stop. Altså han holder igen når vi ikke gider tumle med ham mere, og blir ikke ved.

Han er 21 mdr (22 mdr her d. 30. november). Det kan også være han bare er total teenager? Og vokser fra det med tiden, og ved at jeg ikke opgiver det jeg mener, når jeg sir NEJ?
'

Gode råd modtages....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ska jeg lade ham kastereres?Nogle råd?
  • #1   12. nov 2006 De fleste hunde, og især hanhunde går ind i den sidste lømmelalder omkring 2 årsalderen. Det er der de bliver mentalt kønsmodne
    Hvis det er det så går det over


  • #2   12. nov 2006 Alex- lømmel, ja tak smiley OK tak for svaret.....

  • #3   12. nov 2006 Åh.... jeg føler med dig!! jeg har et ligene problem! og det har medført at vi har holdt en længere pause fra agility træning. Jeg vil ikke kastrere Simba, jeg vil finde et sted hvor der er plads til en hund der er lidt hormon forstyrret!

  • #4   12. nov 2006 Heidi - ok, jeg er heller ikk så vild med tanken, men hvis det ku hjælpe....Men jeg er heller ikk så vild med, at de andre hold træner så tæt op af vores bane. De træner jo også ofte med løse hunde, selvom det er en KÆMPE mark. Træneren siger, at banen vil blive hegnet ind, det ku i hvert fald være en stor hjælp smiley

  • #5   12. nov 2006 Jeg er også konstant irriteret... Simba kunne ikke finde på at gøre en anden hund noget! men man vil jo heller ikke være i vejen! Jeg har også foreslået vores træner at vi hegner agilitybanen ind, men de mener jeg skulle få styr på Simba ;o) og det vil jeg da give dem ret i, men hvor ville det være rart at finde et sted at komme med ens hund, uden den behøver at være 100% lydig!!! Jeg er kun af sted fordi det er en sjov ting at have med sin hund!

  • #6   12. nov 2006 *Heidi - netop... Rasmus gør heller ikk de andre hunde noget, han har bare travlt med at vise at han er en stor stor hund *G* og han er jo så glad for det. Har set at Utika i Arden har deres bane hegnet totalt ind...Men det er nok godt nok en helt anden pris at træne der..

  • #7   12. nov 2006 Heidi : Skal vi prøve med den boldtræningjeg vi snakkede om ?
    Hvad siger du til mandag eftermiddag eller tirsdag engang ? altså i morgen eller i overmorgen ?


  • #8   12. nov 2006 Vi er begyndt at bygge vores egen bane! For det er efterhånden ikke sjovt at til træning længere! jeg skal bruge forholdsvis meget tid på at skælde ud på Simba... også er det altså ikke så sjovt længere!

  • #9   12. nov 2006 Det er fint at jeres hunde ikke gør noget, men det gør den anden hund måske......

  • #10   12. nov 2006 Alex N: Hej Tina! det syntes jeg vi skal... Jeg arbejder i Ringkøbing lige nu så jeg er først hjemme når det er mørkt, så det kan være jeg skal op på træningsbanen efter træning på søndag


  • #11   12. nov 2006 måske jeg sku springe næste sæson over og begynde igen til næste efterår

  • #12   12. nov 2006 Heidi : Der er jo julefrokost på lørdag sååååååå..........
    Ja jeg ved da ikke hvor frisk du er


  • #13   12. nov 2006 Der er et udenørs lys ved klubhuset og så lyset fra bilen.... Det kan fint gå

  • #14   12. nov 2006 Pia: det er det jeg prøver men det er træls, for det er sådan en god træning, og hyggeligt!

    Alex: det er måske ikke lige på søndag, vi skal gøre det, men vi må lige snakke sammen om det


  • andreas t
    andreas t Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #15   12. nov 2006 Ofte handler det om din hund er i lømmelalder.. i den dch hvor jeg har trænet mine hunde snakker vi meget om at hunden gerne vil dominere når den gør sådan - og enkelte har sågar årøvet at dominere deres hund på forskellige måder når de har haft samme problem som dig. Derved har nogen af dem lykkedes i at få hunden til at forstå at den skal forholde sig roligt og så skal ejeren nok give besked hvis deres hund skal give hals og lign.

    Jeg tror du skal sætte hunden på plads og fortælle den hvem der bestemmer... men det blot et gæt..


  • #16   12. nov 2006 Forstår jeg dig ret? Er der kun problemer med Rasmus, når det ikke er hans tur til at løbe på agilitybanen - altså bliver han ved dig mens i løber eller stikker han af fra dig mens i arbejder?



  • #17   12. nov 2006 Hvis det er som Helle siger, altså kun når han ikke selv skal løbe, er det så ikke bare at sætte en line på ham ?

  • #18   12. nov 2006 Pia
    Uha det er noget vi ofte ser i vores klub og det er også rigtig træls for os der ikke er på ag-banen, for som en skriver; måske gør din hund ikke noget, men det kan jo være min gør.. Min hund har haft fat i en lille cairn der syens den måtte stikke af fra AG-banen og det er altså møg-ærgerligt for alle parter.
    At indhegne banen kan selvfølgelig være fint nok og jeg tror også vores skal indhegnes når vi får en ny træningsplads, men det løser jo ikke problemet, det er i mine øjne symptom behandling og hvis den skal indhegnes, så sørg for at henet står langt fra banen,. Hvis man vil i konkurrence,er banen jo ikke indhegnet.
    Jeg tror en del af løsningen kan være at træne en masse kontaktøvelser, lydighed, indkald etc. på steder hvor der er forstyrrelser. Og så skal du jo simpelthen have ikke mindre end verdens bedste belønning, så du kan konkurrere med de andre hunde om hans opmærksomhed.
    Mht. kastration kan du jo prøve en kemisk kastration inden du evt. beslutter dig for og imod. Nogle gange gør det livet lettere for hanhundene hvis ikke de er styret af seksualdriften.
    Men, jeg tror jeg ville se henover vinteren før jeg fik ham rigtig kastreret, det kan meget vel være han falder lidt til ro igen.Men, prøv evt. den kemiske kastration et par gange.
    Hvis du finder den helt suveræne løsning på problemet, kan du så ikke lige skrive for så kender jeg nogle der skal have opskriften :o)


  • #19   12. nov 2006 Andreas- han BLIR sat på plads.....tro mig...JEG bestemmer

    Helle - han blir hos mig når vi arbejder, og det er kun når det ikk er hans tur at han skal aktiveres på en anden måde. Jeg har ofte en bold med som vi leger med

    Alex - vi har nogle gange en line på ham, fordi de andre hold nærmest træner klods op ad os (dvs. det har vi også sagt, vi synes er for meget, det er dog ikke kun min hund, der på det punkt blir distraheret af andre)

    Tanja - tak for svaret smiley Jeg tror også vi sætter næste sæson i bero og leger og træner herhjemme smiley Han kommer blandet andre hunde alligevel, da han altid er med os til folkerace på banerne, og det nyder han. Så det er ikk fordi han ikke kan omgås andre, fordi vi sætter træningen i bero til vinter sæsonen evt. starter..

    Tak for alle svarene


Kommentér på:
Ska jeg lade ham kastereres?Nogle råd?

Annonce