{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.149 visninger | Oprettet:

Minion om egetkønsaggression {{forumTopicSubject}}

Sorry, Minion, John kunne ikke lige tåle mit standpunkt, så han blokerede mig smiley smiley

Vi må tage den her i stedet.

Du skrev:

"Men jeg bliver tit forvirret når man taler egetkønsagrassion versus usikkerhed, for tit handler det her "usikkerhed" om eget køn. men der bliver tit skrevet usikkerhed i de her situationer...

hvis jeg oprettede en tråd om at min hanhund reagerede meget negativt på andre hanhunde, ville det nok ende ud i at det var usikkerhed, frem for egetkønsagrassion, og så er det at blondie her tænker... hvorfor det? "


For mig er det to ret forskellige ting. Ligesom det sjældent handler om usikkerhed ved schæfertæver når de angriber, men derimod egetkønsaggression, så er det jo en gang imellem på samme måde med hanner i andre racer.

En rottweilerhan, der bliver tosset på en anden rottweilerhan på grund af egetkønsaggression er langt mere oplagt end at det sker for en schæfer.
Det er jo fuldstændig raceafhængigt.

Og der må jeg sige, at jeg kender schæferen bedst - den kender jeg til gengæld ret godt *GG*


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Minion om egetkønsaggression
  • #1   29. okt 2016 Velkommen i klubben CH, jeg blev det dog længe før dig smiley
    Wonder why ..
    smiley


  • #2   29. okt 2016 Haha, Janni - det kan være brutalt når alle ikke synes ens hund gør alting fantastisk *GG*
    Der skal så ikke så meget til, tydeligvis smiley


  • #3   29. okt 2016 smiley

  • #5   29. okt 2016 Man kan jo sige, at også egetkønsaggressive individer har meget lidt tolerance overfor andre hunde. Det er jo generelt ikke et træk, der er så hamrende let at have med at gøre om det kommer af usikkerhed eller anden årsag.

    Årsagen til egetkønsaggression... Hmmm.. det er jo et ord, vi har vedtaget, men har vi nogensinde rigtig gået i dybden med, hvad det skyldes?
    Med hanhunde kunne man jo snildt sige stor produktion af testosteron. Det kniber lidt med tæver selvom det måske også kan være relevant.

    Egetkønsaggression hos kastrater af begge køn - findes det mon?


  • #6   29. okt 2016 Lidt ot fra et ellers fremragende Emne, men er i alle filtreret fra Johns tråde? smiley

  • #7   29. okt 2016 Jeps, Tante G...

  • #8   29. okt 2016 Nå ja, der skal vist heller ikke så meget til før man bliver filtreret fra der smiley
    Jeg troede bare at det kun var mig der var en styg og ubehøvlet person for det er da vist et stykke tid siden at jeg røg på filter der smiley
    Men netop til emnet, hvad så hvis en kastrat reagere negativt på tæver? Som i :SKRID, jeg vil slet ikke snakke med dig.


  • #9   29. okt 2016 Nej, det ser ud til, der er lidt følsomhed overfor andres holdning til tingene der smiley
    Fred være med det, det er hans tab smiley

    Hvis en kastrat reagerer negativt på tæver.. Det ved jeg sgu ikke lige. Jeg kender som sagt min egen race bedst og der, ville jeg undre mig og tænke, at den hanhund har lidt issues.
    Om det så handlede om kastration og den manglende testosteron og dermed den manglende tolerance overfor tæver, som man normalt ser, kan man jo i bund og grund kun gætte om.

    Men helt generelt, så er det jo ikke en hund, med overskud, der reagerer med udfald mod en anden hund.
    Aggression har altid en årsag, og hvis det ikke er hormonelt betinget med egetkønsaggression, ved jeg ikke hvad det er...


  • #10   29. okt 2016 Det er Anton jeg tænker på, han laver ikke udfald og kan sagtens ignorere, men de skal ikke opsøge ham så knurre han og beder dem skride, det virker som om det kun er Dana der må eksistere i hans lille verden og det kan vist ikke være fordi han ikke reagere på tæve duft, for det gør han og synes bestemt at de dufter dejligt, han vil bare ikke i nærheden af tæven.
    Som for eks sønnen s amstaf bl, der smutter han som regel op på en stol hvis hun kommer mens hun er i løbetid, hun bliver så forelsket i ham, men når hun ikke opdager det kan han godt snige sig til en sniffer.


  • #14   29. okt 2016 Du kommer så ikke til at bestemme hvad jeg skriver og hvad jeg opretter af tråde, John smiley

    Men jeg har et råd til dig - hvis du ikke magter andres mening, så lad være med at oprette tråde og indlæg.
    Når man har den slags følsomhed, så bliver det hurtigt et fast arbejde med blokeringsknappen.
    Og spild af arbejde at oprette og slette tråde, man alligevel ikke ønsker kommentarer i smiley

    Held og lykke med projekt kønsmodning, tror det bliver farverigt smiley


  • #16   29. okt 2016 Lenschow : ved egetkøn er det netop samme køn som hunden selv, ja det er korrekt.
    Der er ikke noget galt i at en hund er egetkønsagrrassiv, eller at det ligger til bestemte racer at være det.
    Man skal blot som hundeejer være opmærksom på det.
    Vores schæfer var det, hun skulle slet ikke i nærheden af en anden tæve, men legede fint med hanner . Det var en udfordring, men vi vidste det og tog hånd om det.

    Anton... ??? Jeg ved ikke hvad der stikker ham, han vil kun være sammen med Dana, og han har ellers boet mere eller mindre sammen med 2 røde sataner af et par gravbasse-tæver, da min bror havde ham.


  • #17   29. okt 2016 Tante Gurli, som du beskriver det lyder det egentlig bare mest til, at Anton er en hund, der ikke rigtig gider andre og bare siger at de skal futte af.

    Kender mange af den slags hunde, hvor det ikke handler om aggression overhovedet, bare kommunikation. Synes umiddelbart det lyder ret sundt, egentlig...


  • #18   29. okt 2016 CH : Jamen så skal han da heller ikke påduttes andres selskab smiley

    Der er ingen grund til at vi overskrider hans grænser, han skal have lov til at være den hund han nu engang er.
    Han er super sød og kærlig overfor ALLE mennesker, det kan Minion bestemt skrive under på smiley
    Næ, det var skam mig der var lidt usikker på om det skyldes usikkerhed, eller andet, så tak for svar smiley


  • #20   31. okt 2016 Kan man lave nogle paralleller, der så siger, at når "udfaldene" ikke går på køn, men fx. på race, størrelse el. andet - så er der størst sandsynlighed for, at det er baseret på utryghed/usikkerhed?

  • #21   31. okt 2016 Så kan man da konkludere, at de store vogtere nok er utrygge og usikre. Andre basale problematikker, som vi lige skal have løst?

  • #22   31. okt 2016 Som jeg kender vogterne, så reagerede de på ALLE trusler, og skelner netop ikke mellem størrelse, køn eller race. Så nej, det var ikke lige dem, jeg tænkte på smiley

    For at være helt specifik.
    Der er en del hunde, der fx. reagerer på store sorte hunde. På "ulvelignende" hunde. På fladsnudede hunde. På langhårede hunde. Osv osv. Som ikke har problemer med andre typer/racer.


  • #24   31. okt 2016 Smerter og territorial-forsvar "burde" vel ikke få den til at skelne ift. størrelse og race?

Kommentér på:
Minion om egetkønsaggression

Annonce