7.610 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Vaccine mod hjerte/lungeorm, findes det? Vaccine mod hjerte/lungeorm, findes det?

Som overskriften siger, findes det?
Mødte en som sagde hans hund var vaccineret mod hjerte/lungeorm, men jeg har aldrig hørt om sådan en og den er da meget relevant når man som mig bor i et højrisiko område og har en hund med hjerteorm som bare ikke vil slippe ham (ok, i hans tilfælde vil det nok være for sent at vaccinere).

Men hvis der findes sådan en vaccine, hvor kan man så læse om det

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vaccine mod hjerte/lungeorm, findes det?
  • #2   5. nov 2016 Nej der er ingen vaccine for så havde Caos helt sikkert fået den, eftersom han syntes snegle er meget spændende, æder græs osv og selvfølgelig fordi jeg ved at her findes ræve der hvor vi ofte går ture

• #3   5. nov 2016 Lige nu får min hund ormekur hver måned, hver gang vi prøver at stoppe så begynder han at hoste igen, men så snart han får sin ormekur så stopper han med at hoste inden for få dage. Lorteprøver viser altid negativ og han har kun fået taget snaptest en gang (som var posetiv), dyrlægen siger nemlig at den ikke er pålidelig når først hunden har haft ormene en gang for så vil antistofferne vise sig i testen altid. Og dyrlægen har åbenbart ingen bedre ideer end at bare give ormekur hver måned (og altid samme ormekur, milbemax).
    Bassen har kronisk bronkitis som dyrlægen mener er på grund af ormene, men heldigvis så mærker vi kun lidt til det de dage hvor det er meget koldt og fugtigt.

Så en vaccine havde da været guld værd. En skam det ikke passer hvad ham med hunden sagde smiley

• #4   5. nov 2016 Jeg ville få dyrlægen til at undersøge lungerne, de kan jo være ødelagte.

• #5   5. nov 2016 Han har været igennem røngten og bronkierne ser ikke super godt ud.

Min gamle hund havde lungeorm og lungerne var gennemhullede og der var forbedringer at se på lungerne efter behandling med en anden ormekur (billeder blev taget med 1 års mellemrum), det er der ikke ved ham her. Men selvfølgelig så er der forskel på lunge og hjerteorm

• #7   5. nov 2016 milbemax skal han ha en gang om ugen i 4 uger, det er den normale kur imod hjerte-lungeorm, så forstår ikke han skal ha hver måned, når den normale kur er hver uge i 4 uger

• #8   5. nov 2016 Tror jeg skal have en snak med dyrlægen igen. Eller måske få en anden dyrlæge til at se på sagen. Føler lidt at det er som at snakke til en dør.

Min gamle hund fik kuren en gang om ugen i 4 uger og derefter en gang om året, og han blev bedre. Det var så en anden dyrlæge, og det er ikke en mulighed at gå tilbage til ham. Så har heller ikke kunne forstå denne dyrlæges måde at gøre, men da det også er en anden ormekur så tænkte jeg de viste bedre. Men når der ingen bedring sker så begynder jeg at tvivle (også på om der måske kunne være noget andet der giver hosten og de dårlige lunger).

• #9   5. nov 2016 Ja kunne godt være en anden dyrlæge vil være mere optimal smiley

• #12   6. nov 2016 Hmm hvad med Advocate? Det gives så vidt jeg ved også mod hjerte/lungeorm. Var det en ide at prøve at skifte pga evt resistens.

• #13   6. nov 2016 Caroline: hvilken dyrlæge bruger du?

Min gamle hund fik Advocate, som jo virkede fint, men min dyrlæge mener at milbemax er bedre også selv om den åbenbart ikke gør hunden rask.

Men overvejer at skifte dyrlæge, for indtil nu så føler jeg mest at jeg har betalt en masse penge (både på hund og kat)og de har endnu ikke kunne give klart svar om noget. Selv da katten havde blærebetændelse, det kostede mig 3000 og de fandt intet og ville derfor ikke behandle, senere samme dag kom jeg til vagtdyrlæge som fandt noget og gav medicin. Og de skulle ellers være dygtige

• #14   6. nov 2016 har du snakket med andre hundeejere i området? Nu du skriver begge hunde har det, må det jo være i området (hvis du ikke gør det, så husk at samle op HVER gang så du ikke smitter andre)

• #15   6. nov 2016 Har skam snakket med andre og der er nogle stykker der har haft problemer, og så er der nogle stykker der ikke ville vide hvis deres hund var syg smiley

Jeg samler skam op, også når jeg går ude på marken eller i skoven, hvilket de fleste hundeejere her i området åbenbart syntes er tosset. Det er ikke normalt at samle op her åbenbart (ligesom ansvarsforsikring også er noget underligt noget ifølge mange af de hundeejere jeg har snakket med). Og godt nok siger min dyrlæge at det ikke smitter så længe hunden får sin ormepille hver måned, men vil ikke risikere noget (dog må jeg indrømme at det kan da smutte at jeg glemmer poserne men det sker max en gang hver 3-4 måned, jeg er jo ikke ufejlbarlig)

• #16   6. nov 2016 øv at de andre ikke vil være med til at holde området "rent"

• #17   6. nov 2016 Vi har en der lufter hunden konsekvent på legepladserne, og har spurgt hende pænt om hun ikke kunne samle op efter sig, hun kunne endda få en pose af mig (selv når jeg ikke har hund med flyder lommerne jo som regel med poser). Men hun syntes det er ulækkert og går bare videre. De fleste går kun med hunden rundt om blokken her om vinteren så der flyder med lort trods der er skilte op at man skal samle op.

Det er dog ikke helt elendigt, der er nogle få der samler op, og vi har da fået et par stykker mere med på ideen. Men det er dog lidt op af bakke

• #18   6. nov 2016 sikke noget, har du forkkaret hende om hjerteorm kan spredes derigennem?

• #19   6. nov 2016 Ja, men hendes hund fejler ikke noget så hun kan ikke se problemet. Og det gør heller ikke noget børnene skal lege i lorten.

• #20   6. nov 2016 smiley hyggeligt

• #21   6. nov 2016 Det lyder meget som her hvor jeg bor, Karen Marie. Her ligger virkelig mange lorte. Det er som om folk tænker, at bare der er en stribe græs eller lidt jord (f.eks. i kanten foran folks hæk) så behøver man ikke samle op.

Det er virkelig ærgerligt, at folk ikke er mere opmærksomme på risikoen omkring orm, og så er det lidt noget svineri. Ulækkert både at kigge på og træde i.

• #22   6. nov 2016 jeg syntes du skal skrive en annonym seddel om hjerte orm og spredning via hunde hømhøm og så putte det i postkasser plus hænge i opgange.

det kan være folk ikke kender til faren, og hvis det kan hjælpe bare lidt er det jo altid noget smiley

• #24   6. nov 2016 Tak Caroline, det vil jeg kigge på

• #25   6. nov 2016 Vores hund startede også på Milbemax - det virkede ikke. Det gjorde Advocate derimod.

En jeg kender brugte Advocate som start, hvor det ikke virkede. Her virkede Milbemax, så det er forskelligt.

Virker Milbemax ikke for din hund, så prøv Advocate. Burde dyrlægen da også foreslå, når det andet ikke virker.... Det kan dræbe hunden, hvis ikke der bliver taget seriøs hånd om det...

• Isabelle J
    Isabelle J Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 1 Svar: 4
    #27   12. apr 2018 Der findes ingen vaccine, har spurgt ham der underviser i fransk hjerteorm på veterinær medicin. Desværre, kunne ellers være genialt.

Kommentér på:
Vaccine mod hjerte/lungeorm, findes det?

Annonce