11.187 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

12 ugers vaccine priser? 12 ugers vaccine priser?

Ja jeg var ved dyrlægen i dag, og få en 12 ugers vaccine på min cavalier hvalp, og måtte bøde 830 kr. og den skal revaccineres om 4 uger til samme pris igen.
Så den skal altså vaccineres 3 gange, er det noget nyt? Husker da kun at de fik 2 gange før i tiden.
Er det bare mig eller er det ikke blevet vildt dyrt?
det er endda ved en lille lokal dyrlæge i Sønderjylland. Jeg var ret chokket over prisen, men betaler jo selvfølglig hvad det koster smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  12 ugers vaccine priser?
  • #1   15. nov 2016 hold da op det er dyrt, jeg giver 420 for en 12 ugers vaccination!
    og har aldrig i mit liv hørt om re-vaccination når de er 16 uger??
    undskyld men nu kender jeg ikke din dyrlæge, men det lyder godt nok lidt som fusk?
    jeg har 3 små der skal have 12 ugers vaccination d. 30 i den her måned d. 1 koster 420 de to sidste koster omkring 345 pr. stk.

• #3   15. nov 2016 Jeg Var i Sommersted som sammenarbejder med Rødding.

De sagde det var normalen hos dem med 3 gange.
    Min søster siger at i Kolding sagde de også 3 gange.
    Jeg har bare aldrig hørt om det før.

• #4   15. nov 2016 2 gange er nok, det siger min dyrlæge. smiley

• #5   15. nov 2016 Her er det også kun gjort 2 gange.

Jeg gav omkring 600kr. for 12ugers vaccinen. (for 4 år siden smiley )

• #6   15. nov 2016 Det kommer an på hvilken vaccination din hvalp har fået som 8 ugers, hvis den bare har fået puppy varianten, så bliver den nød til at få fuld vaccination to gange efterfølgende altså som 12 og 16 ugers.
    Men hvis din hvalp har fået den alm. fulddækkende vaccination som 8 ugers, så behøver den ikke blive vaccineret igen som 16 ugers.

Jeg tror også at jeg kom af med omkring 700 kr. ved sidste vaccination. Syntes priserne stiger hos alle dyrlæger.

• #7   15. nov 2016 Jeg har ikke haft hunde i 6 år, og husker ikke hvordan det hænger sammen mere.
    Jeg har dog lige taget et billede så i kan se det

profilbillede
  • #9   15. nov 2016 Min 13 ugers fik 12 ugers vaccine og skal først vaccineres om et år. Jeg gav 400 kr smiley

• #10   15. nov 2016 Jeps dyrlægen ved bedst - var faktisk heller ikke det med de 3 gange, mere at jeg synes det var blevet dyrt smiley

• #11   15. nov 2016 Udfra hvad jeg kan se på dit billede, så er din hvalp fuld vaccineret nu, så at vaccinere den igen om 4 uger er spild af penge og for ikke at tale om overvaccination.
    Kom du først igen om et år med god samvittighed.

• #12   15. nov 2016 Vi giver omkring 600 kr for tjek og vaccine.
    jeg har kun revaccineret ved 12 uger, det er det både min dyrlæge og min opdrætter dyrlæge sagde der skulle.
    hvis der er forskel på 8 ugers vaccinen, kan man evt ringe og spørge den dyrlæge, hunden er vaccineret ved, som 8 ugers og spørge hvad de anbefaler, ud fra den de har givet.
    der er ingen grund til at spilde 800 kr ekstra hvilket altså er en smule små pebret.
    Når jeg har alle 3 med på en gang giver jeg 1300 kr med forskellige recepter jeg skal have også.

• #13   15. nov 2016 Tre vaccinationer hos hvalpe er unødvendigt!
    To hvalpevaccinationer, én vaccination ved 15 mdr, én ved 2 år og så derefter kun hvert fjerde år. Sådan er anbefalingen nu.
    Når dyrlæger anbefaler flere vaccinationer, er det kun fordi det handler om deres pengepung. Hunde har hverken brug for, eller godt af, for mange antistoffer.
    Der skal dog vaccineres årligt for leptospirose og kennelhoste, såfremt man ønsker dækning herfor. Alt afhænger af ens brug af hunden og hvor man opholder sig med den.

• #14   15. nov 2016 Få givet hvalpen rabiesvaccination nu, så kan du vaccinere i Tyskland fremover og spare halvdelen af den pris du netop har givet smiley

• #15   15. nov 2016 Nu er hunden jo din, så du bestemmer helt hvordan du ønsker den behandlet.

• #16   16. nov 2016 Jeg synes altså også at det for mig at se, ser ud som om den faktisk er færdig?

• #17   16. nov 2016 Det er ikke antallet af vacciner der er gældende, det er tidspunktet for den sidste. producenten skriver at den sidste skal gives når hvalpen er 16 uger. i reglen burde hvalpen være dækket fra moderen indtil den er 12 uger, og så giver man en der og en igen ved 16 uger

• #18   16. nov 2016 Jeg giver 8-12-16. Herefter booster efter et år, og så hvert andet år (ville gerne give hvert tredje, men enkelte lande vil have at det er hvert andet).

• #19   16. nov 2016 Mange tak for svar alle sammen.
    Jeg gøre nok som dyrlægen har sagt, også selvom jeg synes det virker lidt unødvendigt.

• Anne-Marie B
    Anne-Marie B Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 1 Svar: 9
    #20   16. nov 2016 Der er kommet nye vaccinations-anbefalinger, så hvor mange vaccinationer der skal til afhænger helt og aldeles af hvilke retningslinjer din dyrlæge følger.
    Men det bliver ligenu diskuteret en del og tro mig, der er ingen dyrlæger der er interesseret i at vaccinere mere end højst nødvendigt.
    Men nogle gange er det ikke nok med to, hvis den første vaccine eksempelvis ikke dækker for leptospirose for der skal to gange til

Kommentér på:
12 ugers vaccine priser?

Annonce