{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.086 visninger | Oprettet:

til dem med muskelhunde {{forumTopicSubject}}

nu har jeg så flere gange læst og fået at vide at muskelhunde ikke udsender advarselsignal eller opfatter den anden hund overgiver sig.

hvordan reagere jeres hunde????

begge mine, knurre af de hunde de ikke kan lide,rejser børster og forstår de ikke det begynder de at gø,

under leg, stopper mikey fint når den anden siger fra og ikke gider mere, Lilo er dog lidt mindre klog og stopper først lidt efter og det noget vi arbejder med, da hun heller ikke helt forstår når det slut når det kommer til mennesker, det noget jeg regner med hun sagtens kan få lært

så undre vi os over den med kæben låser, jeg har endnu ikke oplevet den gøre det på mikey, selv ikke engang dyrelægen kunne få ham til det, er det alle muskelhunde der gør det, for Mikey har vist ikke helt fattet at det så er en ting han skulle kunne


nu dette indlæg ikke for at starte endnu en diskution om kamp/muskelhunde, mundkurve osv, det er et indlæg til dem MED muskelhund, da jeg gerne vil høre om deres er racetypisk i forhold til hvad der bliver sagt i medier osv


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  til dem med muskelhunde
  • #1   17. nov 2006 ikke ment om de dræber hunde osv

  • #2   17. nov 2006 mine advare også... og xenia rejser børsterne og sætter sig ved siden a mig og kigger på de andre hunde. og knurre lidt... milo viser tænder nogen gange og rejser børsterne... men begge er meget nemme og styre.. og de har aldrig gjordt nogen noget................

  • #3   17. nov 2006 når mine små piger ser ander hande rejser de også børster. men gør de næsten altid også her hjemme, de gør aldrig. de kan fint stoppe, og vis de "glemmer" det skal jeg bare sig nej så stopper de. Amiga kan godt være lidt voldsom, men hun passer på chili.

  • #4   17. nov 2006 der må jeg sige at jeg ved det ikke, da jeg fra dag 1 fortæller mine hunde hvad jeg accepterer og viser dem hvor langt de må gå, da jeg fik liegh hjem prøvede hun da grænser af hos de små voksne hunde, så der måtte jeg gå ind og hjælpe de små med at bibeholde deres position, da liegh opfattede dem som legedyr, mine hvalpe som er født her tager det som en normal ting at de små er over dem i flokken. alle taler hundsk.

  • #5   17. nov 2006 Tror nu heller ikke det er generelt, at muskelhunde ikke taler hundesprog...
    MEN der er så lige de der ca. 10% (hæng mig ikke op på tallet...), der genetisk set ikke taler ønskesproget...


  • #6   17. nov 2006 Og sorry, JEG har jo ikk muskelhund....og de 10% kan jeg ikke huske, hvor jeg har fra....øv...

  • #7   17. nov 2006 Vores rejser børster, så det ikke til at tage fejl af, hvornår man lige skal være ekstra vågen.

  • #8   17. nov 2006 Ja Taco er jo kun en stor baby på 7 mdr.
    Han har ingen ide om at han skulle være farlig.

    Men fatter lynhurtigt når "den gamle" tæve siger fra... Det koster nemlig øretæver hvis man ikke hører efter


  • #9   17. nov 2006 jeg er sikker på at de kan lærer det, da jeg fik tessa 4 år gammel, gik hun total stiv og med rejste børster og hale når hun så en anden hund, og hun troede at hun skulle have kontrol med alt og alle, i løbet af 2 uger viste hun at det var mig som havde kontrollen, og hun slappede fuldstændig af, nu ser hun overhovedet ikke til den side hvor der kommer en anden hund og hun læser lynhurtig den anden på lang afstand. så det kan lade sig gøre at lærer en hund hundsk.

  • #10   17. nov 2006 min er bare legesyg hun rejser ikk børster af andre hunde kun af folk med hat på... og tro slet ikke hun ved der er noget som hedder at bide...nok lidt fat dum...smil men vores dejly familie hun som finder sig i alt oz fra andre hunde ..hun vil tager det hele som en leg...


  • #11   17. nov 2006 det med at kæberne skulle låse sig fast er bare en myte, det kan de ikke... Men pga. hundens kæbeskruktur har den et fastere greb end andre hunde generelt... og så er det også noget med stædighed at gøre.


  • #12   17. nov 2006 Tager jeg helt fejl når jeg siger at knurre og rejse børster ikke bør være hundens første sprog?.... Burde den ikke sende en masse dæmpende signaler?
    Ja måske det bare er mig.....


  • #13   17. nov 2006 at en hund knurre og rejser børster behøver ikke være pga aggresivitet, det kan også være den er usikker. en anden hund kan kende forskel. og vi mennesker hvis man kender til hunde.

  • #14   17. nov 2006 Ja det er jeg nok klar over, men det er godt nok sjældent jeg ser at en hund starter med at rejse børster, knurre og gø.
    En sund hund ville vel sende en masse dæmpende signaler inden den når dertil......?


  • #15   17. nov 2006 ja men det er jo ikke sikkert ejeren ser dem.
    og hvis en hund før er blevet overfaldet, kan den reagerer ved at stive sig af inden et møde.


  • #16   17. nov 2006 Tjalfe advare også, men det er meget sjældent, normalt laver han en masse dæmpende signaler... har kun set ham advare en gang, og det var hvor han var ude og lege med han mor og bror, og de tæskede han bare helt vildt, til sidst blev det åbentbart for meget, og han stod med stive ben, rejste børster, og knurrede en smule...

    han er dog ikke så god til at finde ud af hvornår det er nok med hensyn til andre hunde når de leger... han er lidt voldsom, men fatter godt når det virkelig bliver for meget for den anden hund, så det arbejder vi lidt på og det er også bleven meget bedre....

    og mennesker er han rigtig sød ved, og især børn... han sætter sig pænt ned og venter på der bliver sagt hej til ham.... dog er han en smule bange for STORE mænd.... hehe ...


  • #17   17. nov 2006 gør han Charlotte *GGG*

    synes da altid han skal hen og kysse mig med det samme *GGG*

    Tabu laver osse en masse dæmpende signaler, for til sidst at lægge sig på ryggen og totalovergive sig.

    har endnu ikke set ham advare eller rejse børster, da siturationen aldrig er nået så langt ud


  • #18   17. nov 2006 problemet med dem er at de heller ikke ser den anden hunds signaler .

  • #19   17. nov 2006 Dem jeg har oplevet bide,har ikke gjort tegn til noget før de sad i flæsket på den anden hund.+ de ikke har tydet undekastelse fra den anden hund.De er avlet til at bevare blikket overfor deres bytte.

  • #20   18. nov 2006 ja vores vimse (amstaff/rottvailer)
    han er ikke så gammel endnu men når vi går med ham i snor og kommer om ved anden hund, piver han helt vild først og gør kun hvis den anden begynder..
    Men ellers ikke noget...
    Det med at stoppe er han god til ved os, men ikke ved andre, desværre... Når han leger med vores anden vil den godt stoppe men kun til den anden hund provokere.
    samt den forstår nem andre hunde....


Kommentér på:
til dem med muskelhunde

Annonce