Udstillings sakse og kamme. Udstillings sakse og kamme.
Kære udstillings folket.
Jeg står og kigger på sakse og kamme inde på pitstop-pets. Og jeg kan se at der er KÆMPE forskel på saksens priser. Sågar også smørkammene. Ved kammene fra den billigste til den dyreste, er der 700 kr op til, og ved saksene er der en forskel på over 4.000 kr!!
Så... Mit spørgsmål er om de dyreste virkelig er de bedste? (For kammene ligner hinanden på en prik) og kan man lige så godt købt en saks til 200 hvis man ikke arbejder som hundefrisør.
Hvad skal jeg gå efter?
Det skal lige siges at jeg er kæmpe fan af Pitstop-PETs, og betaler gerne for noget godt. Men jeg vil heller ikke "skyde gråspurve med kanonkugler" hvis i forstår ???? håber på gode input...
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.919
Du skal helt sikkert op og betale omkring de 5-800kr for en god saks, når det er til trim - de billige er bare IKKE gode efter min mening. De klipper dårligt, og man ender med man står og rykker i pelsen, fordi saksen ikke klipper hårene over.
Jeg har aldrig prøvet de helt dyre sakse, men jeg vil gerne tro, at de er endnu bedre end dem, jeg har, men man skal jo også overveje hvad ens behov er.
Kamme erj eg mindre klog på. Jeg har nogle teflonbelagte kamme, som jeg er glad for, da de glider bedre gennem pelsen. Jeg ka nslet ikke huske, hvor jeg har dem fra, men de var nu heller ikke billige, omend de heller ikke var de dyreste.
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.247
Dem jeg har koster omkring 600-1000 kr for en saks, og jeg har haft mine i mange år. De mega dyre sakse til flere tusinde kroner, har jeg ikke prøvet, til gengæld har jeg prøvet de billige til et par hundrede kroner, og de duer simpelthen ikke.
Min første prioritet ift at investere i trimmeudstyr har altid været, at købe nogle gode sakse, så har jeg sparet på køb af børster, kamme og karter.
Hen ad vejen kan man så købe noget kvalitet der , men det er jo de færreste der lige fra start af, bare kan gå ud og købe det bedste af det bedste indenfor det hele.
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 917
En lille skarp pote saks
En effililer saks
En almindelig saks
Jeg købte for nogle år siden et sakse sæt fra østrand med både effiler og almindelig saks - et fornuftigt sæt til ca 600-700 kr. Jeg har været glad for det og det har klaret det værste. Jeg købte så sidste år en god effiler saks til 600 kr og hold nu kæft en forskel, det gør altså en forskel
Mht kamme så har jeg en stor kam og en lille kam. Den store vil jeg vælge en der er rund hvor man skal holde på, det er klart det mest behagelige.
Hvis du vil købe gode sakse kan du med fordel kigge på frisørsaks.dk
Udstillings sakse og kamme.