{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.997 visninger | Oprettet:

Hundefoder og hormonet testosteron {{forumTopicSubject}}

SPØRGSMÅL TIL DE HUNDEFODERVIDENDE MENNESKER:

Jeg har en hanhund, der er rimelig meget hanhund smiley
Jeg vil tro hans testosteron niveau er højt.

Jeg ved at man ved mennesker kan afbalancere hormon niveau hos mennesker. Det samme burde da være gældende hos hunde ? Eller ?

Pt. får han Taste of the Wild med fisk (pacific stream canine).
Indeholder 32 % protein, 15 % fedt. 21 % laks.

Kunne det afbalancere at have et lavere indhold af protein ? Højere indhold af kulhydrat ? Jeg tænker også på den fede fisk, der jo er kendt for at indeholde tungmetaller..
Hvis det skulle have en dårlig effekt på hans hormonniveau, vil jeg jo hellere give ham et andet foder smiley

Jeg skal til at bestille en ny omgang foder, så kunne jeg jo prøve noget andet smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundefoder og hormonet testosteron
  • #1   10. dec 2016 På hvilken måde er han meget hanhund? Det kan jo være det kan klares med træning/opdragelse smiley

• #2   10. dec 2016 Jeg tænker Bella har helt styr på både træning og opdragelse smiley

Hvad med at få målt det hos dyrlæge først?

• #3   10. dec 2016 Hvordan kan man afbalancere testosteronniveau hos mennesker uden at give medicin?

Det ville undre mig stort, hvis du fandt foder, der ville gøre nogen som helst forskel på hans testosteronspejl, det må jeg indrømme...

Jeg er enig - træning og opdragelse.

• #5   10. dec 2016 Frk. Jensen
    Han er meget glad for tæver og alt skal pisses på. Selvfølgelig kan meget af det trænes væk, det er jeg helt med på, og det er jeg i fuld gang med :-).

Louise
    Tak for tilliden smiley smiley

Det kan tænkes at man kan teste for hormonniveauet. Men det er ikke sygeligt,-på nogen måde. Der findes jo hanhunde der er meget hanhunde og nogen der ikke er det så meget- det er almindelig kendt smiley
    Jeg tror Potte er meget hanhund, uden jeg har bevis på det, andet end hans adfærd.

CH
    Man kan afbalancere hormonniveau (en smule) ved hjælp af kost. Jeg ved at man bl.a. kvinder der lider af PCO (som giver øget testosteron niveau), kan spise sig ud af en del af det.

Enig, man kommer langt med træning, men det ER svært når man, i en træningssituation, har en hanhund med stiv diller - så er det svært at nå ind smiley

• #6   10. dec 2016 Skrighundene...
    Jeg overvejer stadig kemisk kastration, hvis det ikke kan tackles nok med træning.

• #7   10. dec 2016 Jeg er klar over at der er nogle kostanbefalinger til kvinder med PCO, men så vidt jeg ved har der aldrig kunne dokumenteres at de skulle kunne dæmpe symptomerne.
    Og da slet ikke at det sænker testosteronniveauet hos disse kvinder.

Man kan måske gøre det med plantehormoner, men så er vi i samme genre som medicin.

• #8   10. dec 2016 CH
    Det er kostanbefalingerne jeg hentyder til smiley

• #9   10. dec 2016 Ja, det er jeg med på.

Min pointe er, at det ikke giver nogen indikation for, at man kan ændre hundens testosteronniveau med foder.

• #11   10. dec 2016 DKK - Nej - der er formodninger om, at en speciel kost kan lindre symptomer hos kvinder med PCO.

Det er der i øvrigt ved mange sygdomme, men kun ved ekstremt få er det dokumenteret.. Diabetes, eksempelvis.
    Og ved syndromerne er low fodmap nok det nærmeste vi kommer til dokumenteret virkningsfuld diæt for folk med irritabel tyktarm.

Der er så vidt jeg ved intet, der indikerer at man med kost kan nedsætte mængden af testosteron, der produceres.

• #13   11. dec 2016 CF.. og CH
    Nej, Jackpot har ikke PCO eller insulinresistens smiley

Jeg holder stadig på at kost kan ændre på hormonbalancen- til en vis grad.
    Men vi behøver ikke at være enige.

Jeg er igang med mere konsekvens i træningen i forbindelse med hans uønskede hanhundeadfærd, og det ser ud til at have en gavnlig effekt. Om jeg kan eliminere det helt, må tiden vise. Ellers har jeg besluttet at give ham en kemisk kastration, og se om det har effekt. Hvis det har, kan det være at jeg kastrere ham.

• #14   11. dec 2016 Noget drift i træningen kan løse det problem, men det bliver vi næppe heller enige om..

• #15   11. dec 2016 Ch
    Jo, det er vi helt enige om smiley

• #16   11. dec 2016 smiley

Kommentér på:
Hundefoder og hormonet testosteron

Annonce