1.896 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hund ala Leonberger? Hund ala Leonberger?

Hej folkens.

Min kæreste og jeg har snakket en del om hvad vi gerne vil have i en hund når det engang bliver aktuelt for os. Jeg er startet tidligt fordi jeg gerne vil gøre mit forarbejde bedre til den næste hund, og langt bedre end jeg formåede at gøre med Meeko. (Han har det i øvrigt fantastisk.

Nå men vi sad så og snakkede om at alfa og omega er at det vi får er en god familiehund, som skal kunne med børn.

Vi kiggede og faldt over leonbergeren, som både er en super tiltalende hund af udseende, med dens fine efterårsfarver, og bygning, men mest af alt måden den er beskrevet på i temperament som er her;

Som familiehund under vore dages bolig- og levevilkår er Leonbergeren en behagelig partner, som uden problemer kan tages med overalt, og den udmærker sig ved at være særdeles venlig over for børn. Den er hverken sky eller aggressiv.
Som selskabshund er den en tiltalende, lydig og frygtløs ledsager i alle livets situationer.

Blandt de krav, der stilles til et fast og sikkert væsen, hører især:
• Selvsikkerhed og overlegen ro,
• middel temperament ( bla. også lyst til at lege),
• villighed til at underordne sig,
• god evne til at lære og at huske,
• ufølsomhed over for støj.

- Desværre for os, er dette jo bare en molos og en rigtig stor hund, og der er ikke en mega stor chance for at vi kommer til at bo et sted hvor jeg med god samvittighed ville få en så stor hund.

Er der racer som minder om denne race, men i en mindre indpakning?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund ala Leonberger?
  • #3   31. dec 2016 Ulla - Det lyder træls smiley
    Jeg har faktisk aldrig mødt en på udstilling, men det var min plan at slæbe ham med til forår/sommer xD

Med småt mener jeg i lejlighed/rækkehus xD

Lens - Jeg synes bare ikke at hunde som dem egner sig i lejlighed/rækkehus?

• #5   31. dec 2016 Jeg tænker at i hvert fald med hensyn til lejlighed, er trapper ikke det bedste. Og så er en leonberger en hund, der kræver (eller i hvert fald foretrækker) et køligt sted at ligge, og det kan være svært at skaffe i i hvert fald nogle lejligheder. Mit indtryk er hunde, der gerne vil ligge en del ude.

Jeg synes nu mest, jeg har mødt søde leonbergere.

Den skal jo ikke fare rundt inde i huset, så det er mere om man selv kan acceptere, at den fylder det halve gulv, og at man hele tiden skal skræve over den. Jeg vil mene, at man skal være meget opsat på det, for at have en så stor hund i en lille bolig, men så kan det også godt lade sig gøre.

• #6   31. dec 2016 Altså jeg bor i en et værelses med en lille dreng på 60 kg smiley han skal jo ikke krudte af indendørs (selvom han tager sig nogen ture ind imellem)

• #8   31. dec 2016 Altså, jeg har bestemt set leo hanner på udstilling, der ikke skulle for tæt på andre hanner, men jeg synes ikke, det har været normen. Og dem jeg har mødt irl. har virket behagelige.

• #11   31. dec 2016 Langt de fleste hunde kan bo i lejlighed, for ikke at sige nærmest dem alle.
    Inde skal de være i ro, så pladsen har egentlig ikke det store at sige.

• #12   31. dec 2016 Det er bare lidt ærgerligt for de hunde, der foretrækker at opholde sig ude, hvis der ikke er have.

• #13   31. dec 2016 Min tanke er os at jeg helst vil have en have hvis det skulle være, så den har muligheden for at ligge ude, især om sommeren. Men også grundet at der er mange steder hvor der så ikke er elevator, og jeg kan eller vil hverken bære en så stor hund eller byde den at gå på trapper hver dag.

• #19   31. dec 2016 Tidligere udstillede vi en del med leonbergerne fordi specialklubberne arbejdede sammen om klub udstillinger, men det ligger efterhånden nogle år tilbage i tiden. Der oplevede jeg dem overvejende venlige, men med enkelte undtagelser.

Jeg synes, der er stor forskel på lejlighed uden have og så rækkehus med have, når man snakker store langhårede bamser.

• #20   31. dec 2016 Jeg har kun kendt søde og nemme Leo'er.
    Så rolige, at man nærmest ikke bemærkede de var der, trods deres størrelse smiley

• #24   1. jan 2017 kræver hvad ??

• #27   1. jan 2017 Batdog - Efterhånden? Sødt af dig at få det til at lyde som om jeg har haft et hav af hunde. Meeko var min nr 2 og han ikke blevet omplaceret. Han bor hos mine forældre og det gør han fordi der har vi begge boet og jeg blev enig med dem om at det var synd at fjerne ham fra deres hund Ziva, som han er meget knyttet til. Men tak for lige at minde mig om hvorfor jeg stoppede med at bruge denne side. For nogle af jer tror åbenbart ikke man bliver ældre eller klogere med tiden. Jeg har ikke haft dyr siden Meeko, udover når jeg passer ham og/eller Ziva og Meeko bliver 4 år lige om lidt.

Derudover så er det en ongoing process at vi taler om hund, men det har jeg måske ikke lov til fordi jeg har omplaceret en hund tidligere og jeg tænkte på Meekos bedste da jeg lod ham blive hos mine forældre, i enighed med mine forældre. Og i øvrigt med den aftale om at hvis det nogensinde skulle gå galt så kommer han hjem til mig igen.

Tak for svarende til jer andre (:

• #29   1. jan 2017 Batdog. Jeg vil ikke diskutere det her men hvis du lige gider ulejlige dig med at kopiere det ind i den nye tråd jeg har lavet, så skal jeg nok svare så godt jeg kan på de ting du skriver.

Dog vil jeg lige sige at jeg ikke overvejer at købe ny hund anytime soon, og jeg er ked af hvis det lyder sådan.

Kommentér på:
Hund ala Leonberger?

Annonce