Hund ala Leonberger? Hund ala Leonberger?
Hej folkens.
Min kæreste og jeg har snakket en del om hvad vi gerne vil have i en hund når det engang bliver aktuelt for os. Jeg er startet tidligt fordi jeg gerne vil gøre mit forarbejde bedre til den næste hund, og langt bedre end jeg formåede at gøre med Meeko. (Han har det i øvrigt fantastisk.
Nå men vi sad så og snakkede om at alfa og omega er at det vi får er en god familiehund, som skal kunne med børn.
Vi kiggede og faldt over leonbergeren, som både er en super tiltalende hund af udseende, med dens fine efterårsfarver, og bygning, men mest af alt måden den er beskrevet på i temperament som er her;
Som familiehund under vore dages bolig- og levevilkår er Leonbergeren en behagelig partner, som uden problemer kan tages med overalt, og den udmærker sig ved at være særdeles venlig over for børn. Den er hverken sky eller aggressiv.
Som selskabshund er den en tiltalende, lydig og frygtløs ledsager i alle livets situationer.
Blandt de krav, der stilles til et fast og sikkert væsen, hører især:
• Selvsikkerhed og overlegen ro,
• middel temperament ( bla. også lyst til at lege),
• villighed til at underordne sig,
• god evne til at lære og at huske,
• ufølsomhed over for støj.
- Desværre for os, er dette jo bare en molos og en rigtig stor hund, og der er ikke en mega stor chance for at vi kommer til at bo et sted hvor jeg med god samvittighed ville få en så stor hund.
Er der racer som minder om denne race, men i en mindre indpakning?
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
Jeg har faktisk aldrig mødt en på udstilling, men det var min plan at slæbe ham med til forår/sommer xD
Med småt mener jeg i lejlighed/rækkehus xD
Lens - Jeg synes bare ikke at hunde som dem egner sig i lejlighed/rækkehus?
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.498
Jeg synes nu mest, jeg har mødt søde leonbergere.
Den skal jo ikke fare rundt inde i huset, så det er mere om man selv kan acceptere, at den fylder det halve gulv, og at man hele tiden skal skræve over den. Jeg vil mene, at man skal være meget opsat på det, for at have en så stor hund i en lille bolig, men så kan det også godt lade sig gøre.
jul 2008
Følger: 16 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 1.058
maj 2008
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.005
Inde skal de være i ro, så pladsen har egentlig ikke det store at sige.
maj 2008
jun 2012
maj 2008
Jeg synes, der er stor forskel på lejlighed uden have og så rækkehus med have, når man snakker store langhårede bamser.
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 351 Svar: 8.097
Så rolige, at man nærmest ikke bemærkede de var der, trods deres størrelse
aug 2004
Følger: 47 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 85 Svar: 2.044
jun 2012
Derudover så er det en ongoing process at vi taler om hund, men det har jeg måske ikke lov til fordi jeg har omplaceret en hund tidligere og jeg tænkte på Meekos bedste da jeg lod ham blive hos mine forældre, i enighed med mine forældre. Og i øvrigt med den aftale om at hvis det nogensinde skulle gå galt så kommer han hjem til mig igen.
Tak for svarende til jer andre (:
jun 2012
Dog vil jeg lige sige at jeg ikke overvejer at købe ny hund anytime soon, og jeg er ked af hvis det lyder sådan.
Hund ala Leonberger?