1.173 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Hoste/dårlig vejrtrækning Hoste/dårlig vejrtrækning

Gaia har noget høfeber/astma, som hun typisk behandles for en gang i løbet af sommeren, og har det så fint resten af året uden symptomer.
I september begyndte hun at døje lidt med hoste/vejrtrækning, hun fik en ny Prednisolonkur og tænkte at så var den ged barberet. Men det er så fortsat og har taget gradvist til.
Hun er ellers sit vanlige selv -altid oplagt til skæg og ballade, vågen, vagtsom og helt som hun plejer. Hun hoster ikke hele tiden, men typisk når hun falder til ro om aftenen, så kommer der et par host. Ellers handler det mest om at hun hurtigt virker forpustet, bliver træt på gåturene osv. (hun er normalt umulig at køre træt). Hun sover mere har jeg indtryk af og virker ligesom lidt "slap" efter ret kort tids arbejde.

Hun er blevet testet for hjerte-lungeorm, er blevet lyttet på flere gange uden anmærkninger, har ikke haft feber, lungebetændelse eller andet undervejs, og der har self været snakke med dyrlægen undervejs -både dyrlæge og jeg selv har tilskrevet de første symptomer hendes astma, men nu er det jo ligesom blevet lidt mere end det.

Nu skal vi jo så igang med lidt større tests og undersøgelser, vi har en tid til at få tjekket hjerte og lunger i første omgang.

Men tænker om nogen herinde mon har oplevet lignenden symptomer/har hunde med hjerte- og/eller lungeproblemer, der kan sige om dette lyder lignende eller...? Ja, tanker om det modtages gerne smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hoste/dårlig vejrtrækning
  • #1   1. jan 2017 Hvordan er hun testet for hjerteorm?

• #2   1. jan 2017 Afføring -men har talt med dyrlægen om at få taget en blodprøve, når nu vi alligevel skal derind, netop fordi jeg har læst ret mange steder, at afføringsprøven ikke nødvendigvis er retvisende.

• #3   1. jan 2017 Kan det ikke være en virus (kennelhoste)?
    Tori har bronkitis, som viser sig ved en enkelt host i ny og næ. Hun får prednisolon efter behov - nogle gange en kort kur og ellers cirka en pille hver måned, og den tager det med det samme.

• #4   1. jan 2017 Malene -kennelhoste burde kunne udelukkes. Det har stået på i lang tid nu jo. Jeg kan self ikke udelukke at det, da det startede rent faktisk VAR hendes astma, der var problemet, men Prednisolonkuren dæmpede det kun en smule (normalt får hun det i 10 dage og så er symptomerne helt væk), og efterfølgende anden behandling mod astma hjalp heller ikke. Jeg bilder mig ind at hosten også lyder anderledes end "astmahoste" men jeg synes det er svært at vurdere.

• #5   1. jan 2017 Hvorfor jeg spørger er netop, at afføringsprøver kan vise negativ og hunden alligevel har hjerteorm. Jeg har selv prøvet det, min hund døde, da det blev opdaget for sent. Han havde ikke rigtig nogle symptomer, før det var for sent. Hans hjerteorm blev opdaget ved røntgen og ultralydsskanninig. Hjertet havde forstørret kammer og der var ormelignende ting i overgangen bronkie/lunger. Han blev forsøgt bahandlet, men desværre for sent

• #6   1. jan 2017 Jeg tror faktisk det var netop din historie jeg har læst. Jeg undrer mig dog over, hvorfor man alligevel bliver ved at teste med afføringsprøve, når den nemt kan være misvisende.
    Nå, men hun skal have lavet røntgen og have scannet hjertet -kan man mon så gå ud fra, at de opdager, hvis der alligevel er noget?

• #7   1. jan 2017 Er hun tjekket for næsemider?

• #8   1. jan 2017 Hvis der er forandringer og orm, så burde det kunne ses. Jeg stoler ihvertfald ikke på de afføringsprøver mere

• #10   1. jan 2017 Hun har ikke fået antibiotika nej -men en lungebetændelse burde vel også kunne høres når dyrlægen lytter, og feber har hun heller ikke haft ?

Næsemider kendte jeg slet ikke til, men det vil jeg da også lige spørge til.

• #11   1. jan 2017 Coco har haft det, hvor hun fik nogle mærkelige vejrtrækningsanfald.. de kommer netop når hunden er i ro fordi det er der miderne typisk kan finde på at bevæge sig.. De kan genere vejrtrækningen og netop gøre at hunden ikke bevæger sig meget fordi den ikke har helt frie luftveje (så vidt jeg husker smiley )

• #12   1. jan 2017 Altså jeg går j og forestiller mig alt muligt grimt, kræft, slemme hjertelidelser og hvad har vi -så den dyrlægetid kan bare ikke komme hurtigt nok smiley

Så glædeligt at læse om ting jeg slet ikke havde tænkt, og som endda kan behandles ret simpelt smiley

• #16   2. jan 2017 Bitgitta -Kræft behøver jo ikke være kommet samtidig med astmaen (for astma g høfeber har hun helt stensikkert -hun var gennem en større udredning dengang).
    Men det er j nok mest fordi man går og forestiller sig det værste, mens man venter.
    Og nej, hun ryger dog ikke smiley

• #17   2. jan 2017 Jeg håber I får løst mysteriet. Det andet er jo uudholdeligt. God bedring til bassen.

• #20   16. jan 2017 Øv, skulle have været til hjertescanning i morgen, men det er så aflyst grundet sygdom (dyrlægens altså)... Så nu må vi vente igen... Men i mellemtiden har (endnu en gang) lytten til hjerte og lunger + røntgen ikke vist noget.
    Så satser på vi kan få scannet i næste uge istedet -om ikke andet så for at vide om der skal ledes andre steder.

Er der i øvrigt nogen der har en idé om hvad sådan en hjertescanning koster -det har jeg nemlig helt glemt at få spurgt om smiley

• #22   16. jan 2017 Ingen pris på scanning på hjemmesiden nej, desværre. Må lige spørge, når vi aftaler en ny tid. De scanner (næsten) kun om tirsdagen, da det er en dyrlæge fra en anden klinik der kommer dertil og hjertescanner, så satser på en tid i næste uge.

Gaia har det helt som hun hele tiden har haft det -frisk og klar når man vil noget med hende, men hoster, virker forpustet og er hurtigt træt. Tror ikke hun har det super, så vil bare gerne snart vide hvad hun har så vi kan gøre noget ved det smiley

• #24   17. jan 2017 Vi var så heldige, at vi lige kunne blive presset ind på torsdag i Gråsten. Så nu får vi forhåbentligt svar på torsdag, om det er hjertet, eller hvis ikke, hvad vi så skal have undersøgt.
    Gaia hoster nu heller ikke så meget, når hun går tur eller løber omkring. Hun hoster mest når hun slapper af om aftenen og så kan gøen udløse et hosteanfald også.
    Men håber vi får svar torsdag, så vi kan komme igang med at gøre noget ved det. Har lidt ondt af hende -hun er jo ellers en aktiv dame, og nu bruger hun det meste af døgnet på sofaen, det dur ikke

• #26   19. jan 2017 Så er vi hjemme igen, ikke et hak klogere smiley

Det er selvfølgeligt dejligt at hjertet har det godt, men nu skal der så konfereres med dyrlægen igen, og nok kigges nærmere på lungerne... Så stakkels Gaia der hader at være ved dyrlægen, må lige stramme sig an og tage en tur mere.

• #27   19. jan 2017 Øv, det ville have været rart med en afklaring.

• #29   20. jan 2017 Det er ikke hjerte-lungeorm (dyrlægen der scannede, kom med en længere forklaring på, hvordan det også ville være synligt på scanningen, hvis hun var så angrebet, at hun havde de symptomer hun har).

Self kan det være astmaen der er blevet værre -men hosten lyder ikke som astmahoste og behandlingen mod astma har heller ingen effekt what so ever. Uanset, så får lungerne nu et eftersyn, vi skal afsted på tirsdag, og så må vi se, hvad de siger smiley

Kommentér på:
Hoste/dårlig vejrtrækning

Annonce