{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
786 visninger | Oprettet:

General undren over Anton. {{forumTopicSubject}}

Eller rettere hans adfærd.

Anton er en lille glædeshund, han elsker alle mennesker ubetinget, blot han høre de ankommer ude på gårdspladsen smiley
Det er noget anderledes når det drejer sig om hans egne artsfæller smiley

Hunde der vil hilse, siger han : SKRID ! til, han løfter læber og knurre, laver ikke udfald eller lign, han bliver stiv og står bare der og er vred.
Fatter den anden hund det ikke, går han over til at råbe : SKRID ! I sidste ende, snapper han efter den anden hund, hvis den bare ikke vil fatte at han ikke gider dem.

Men går vi forbi en have hvor der er en hund der gøer, eller piver, eller møder en hund der holdes i snor på afstand som enten gøer eller piver, så logre han med halen og piver selv smiley Som om han gerne vil hilse eller lege. Det er så ikke tilfældet hvis han får lov til at hilse, så er vi tilbage til : SKRID ! igen smiley
Han kan sagtens lukkes sammen med andre hunde, blot de lader ham være i fred, han opsøger ikke ballade på nogen måde.
Jeg fatter bare ikke det der hvor han selv piver og logrer med halen smiley

Den eneste hund han kan lege med og hygge med er Dana, han knuselsker hende simpelthen bare, og kan slet ikke undvære hende overhovedet. Hvis jeg tager Dana med en tur over og lege med Balou, kommer Anton selvsagt ikke med, men han er helt ude af sig selv til hun kommer tilbage smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  General undren over Anton.
  • #1   4. jan 2017 Logren er ikke ubetinget lig med glæde.
    Det betyder lige så ofte utryghed eller angst. Det er en af de mest misforståede ting ved hunde.


  • #3   4. jan 2017 Jeg har også en hund, som jeg undrer mig over, med hensyn til andre hunde. Møder vi en hund på gaden, går Paw helt op i limningen, og mener at den fremmede burde stå på menukortet, men vi har mange gange haft fremmede hunde, som han aldrig har mødt, inde i huset, og der er de hjertelig velkomne. Han gider ikke altid lege, men de må gerne være der.

  • #6   4. jan 2017 Nu er der så vidtjeg husker noget foxterrier i Anton. Det er en meget normal terrierreaktion og det skyldes slet og ret usikkerhed.
    Lens beskriver ret fint hvad det er der foregår i hovedet på dem smiley


  • #7   4. jan 2017 Tak Lens smiley Så er han ikke rasmus modsat, men pænt ens i sin holdning til andre hunde smiley

    Havde blot en ide om, at han var lidt radikal, og måske gerne ville, men ikke alligevel når det kom til stykket.
    Han vil altså ikke andre hunde end Dana smiley


  • #8   4. jan 2017 Minion : Du undre dig bare alt det du vil smiley Her i tråden er der plads til andres undren end lige blot min smiley Så fyr bare løs smiley

  • #9   4. jan 2017 Det er absolut heller ikke unormalt at terriers overhovedet ikke gider andre hunde end sig selv og evt. et par få andre hunde smiley

  • #19   4. jan 2017 Minion : Forsøger Balder ikke altid at bolle noget i smadder ? smiley


    Noget andet er, at hvis en hund viser den reaktion som Anton, bliver det så ikke tit misforstået, som i at hunden gerne vil hilse, fordi den med sin hale udtrykker glæde ( ophidselse )
    Rigtig mange mennesker bruger hundens hale som indikator på hundens humør, er halen nede, er den utryg / bange, er den oppe og logre, er hunden glad. Har skam endda hørt en opdrætter give det samme udtryk : ej halen er oppe og logre, så hun er glad.


  • #21   4. jan 2017 Lens: Det er skrevet bag mit øre, så jeg begår ikke den fejl.
    Har dog ikke gjort det, Anton logrede og pev til en fransk på campingpladsen i sommers, og ejer troede de skulle hilse, jeg var uopmærksom, så Anton nåede at blive lidt sur på den franske, inden jeg fik ham væk smiley
    Men ejer til den franske blev lidt overrasket, fordi han troede Anton gerne ville hilse når han netop pev og logrede.


  • #23   4. jan 2017 En anden ting der kan undre mig er, når Dana skal spille stor og farlig, så kommer hun fræsende for at lande i 3-4 hop, så pelsen kastes rundt, og kun den forreste del får hun til at stritte, så hun synes meget større ved hals bryst og den første del af ryggen, hun bliver sådan løve-agtig at se på smiley
    Men hun ødelægger det så lidt når hun skal knurre truende, for hun lyder virkelig som en hårtørre i baglås, og det er pænt fesent smiley


  • #24   5. jan 2017 Og så kan jeg nu få lov til at virkelig undre mig over Anton smiley
    Da naboen med Balou må skyde genvej i gennem min gårdsplads pgå vandet på vejen, får Balou lov til at hilse på Dana og Anton i gennem hegnet.
    Og Anton var fuldstændig ekset, han stak hovedet ud igennem de firkantet masker og ville så gerne snakke med Balou, og hoppede rundt og lagde op til leg smiley Det skal siges at han egentlig ikke kender Balou, han har hilst på ham en enkelt gang, hvor Balou fik løftet ham op med snuden, fordi Anton er så lille, og Balous hovede er så stort, og Balou ville så gerne snuse til hvad Anton havde der under maven smiley smiley
    Ellers har han kun kunne lugte ham, på Dana når hun har været ovre og lege med Balou.
    Kan det tænkes at han reagere sådan fordi han ved der er hegn i mellem dem ?


Kommentér på:
General undren over Anton.

Annonce