{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny folder om hundehold
  • #1   6. jan 2017 Det er en fin en, men det en skam de har glemt hunderacer på nogle af billederne (: Det er lidt generende for min ocd xD

  • #2   6. jan 2017 Jeg har et spørgsmål om side 18.

    Der nævnes at det ikke er i overensstemmelse med dyreværnsloven at en hund opholder sig i et bur i mere end nogle få timer.

    Hvor lang tid er få timer?

    Er der lovkrav om antallet af timer? For folks grænser er jo forskellige. Nogle mener jo at omtrent 12 timer alene er i orden, andre max 8 timer og andre der mener at max 6 timer bedst.

    Jeg oplever desværre en stigning i ejerer der er blevet anbefalet at have hvalpen i bur når den skal være alene hjemme smiley


  • #4   6. jan 2017 Haha hvis din stationære minder om mit oldtidsfund så hellere trykke på knappen i dag, så er den nok startet op til en gang i næste uge smiley

    Jeg har dog for et par år siden købt en bærbar, så stationær står kun til pynt. Har også måtte smide skærmen ud til den, og uden så tja er der ingen ide i at starte den op smiley

    Øvda at det ikke gælder private. Synes umiddelbart at det er en rigtig kedelig udvikling i det at have hvalp og unghund i dag, at der opmuntres til symptombehandling af en utryg hund, ved at smide den i bur. Ja bevares den bider ikke sofaen i stykker eller gnaver i bogreolen, men den er sikkert stadig lige ulykkelig indeni smiley


  • #5   6. jan 2017 Du kan zoome på både tlf og iPad.

    'Nogle timer' i bur må svare til omkring to.

    Og folderen er for alle. Private skal opfylde samme regler for aktivering, forhold, stimulering mv., idet præcis den del af lovmaterialet gælder alle med dyr.


  • #6   6. jan 2017 Det ser meget godt ud. Det burde være tvangslæsning for alle, der vil anskaffe sig en hund.

    Birgitta - den er for alle hundeejere.


  • #8   7. jan 2017 Fordi folderen ikke er produceret endnu, Birgitta.
    Den er kun lavet i denne første version.

    Du skal klikke på symbolet nede i hjørnet af skærmen, så du får helsidevisning.


  • #10   7. jan 2017 Du milde, her er vi slemme, kan jeg godt se. Hundene kan ligge udstrakt i deres bure, men de kan ikke stå oprejst.

    Og - hvis vi skulle adskille dem som de nævner ved løbetider - sikke en katastrofe. Coffey har forsøgt at kaste sig gennem ruder og døre - tror ikke lige sådan et gitter bremser ham i noget som helst.

    I bilen er der ro.. Men ja, så ligger han der i omtrent 6 timer over natten... I ro... Stakkels hund.

    Nogle gange bliver tingene lidt firkantede....


    profilbillede
  • #12   7. jan 2017 Birgitta, lovmaterialet bag pjecen gælder i flere tilfælde også alm mennesker.
    Ja, pjecen indeholder ting, der henvender sig til opdrættere, og nogle steder også erhvervsmæssigt opdræt, men alt det rundt om gælder alle.


  • #14   7. jan 2017 Synes faktisk det er en ok allround-ting...

    Der er ikke modsætningsforhold i den og det skader vel næppe at få mere viden selvom det aktuelt ikke gælder en selv..


  • #15   9. jan 2017 Den der med, at hundene både skal kunne stå oprejst og ligge udstrakt i burene, det minder meget om de svenske regler. Der er godt nok ikke mange autobure, der kan leve op til det, hvis man har større hunde.....

Kommentér på:
Ny folder om hundehold

Annonce