{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
881 visninger | Oprettet:

Eksport til Sverige {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der ved hvordan det foregår når en hvalp med DKK-stamtavle skal til Sverige (så skal den vel overføres til SKK). Jeg er godt klar over indføringsreglerne, men er lidt i tvivl angående registreringen i den svenske kennelklub.

Jeg har nemlig lige haft besøg af et hold supersøde svenske hvalpekøbere, som gerne vil have en hvalp fra det kuld jeg planlægger til sommer.

Jeg tror de er noget nær de perfekte hvalpekøbere; opdrættere (stueopdræt) med samme holdninger til sundhed og avl som jeg selv, går på udstilling og på jagt og på markprøve og lidt spor, så jeg synes det er så fedt hvis en af Maggies hvalpe kan blive vist og trænet både til udstilling og markprøver.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Eksport til Sverige
  • #1   23. nov 2006 Hvis de vil udstille den, skal den jo nok højst sandsynligt overføres til SKK, men det klarer de nok selv.
    Jeg har dog oplevet at i Sverige og Norge ejes hunde, der ikke er omregistreret til den klub de tilhører (SKK & NKK)

• #2   23. nov 2006 altså hvis man køber hvalp i sverige skal man selv overfører den til DKK så det skal de vel også selv gøre til SKK?
    Det skal måske bare være en eksport stamtavle og ikke bare en alm?

Men det burde stå på deres hjemmeside

• #3   23. nov 2006 Det foregår på samme måde, som hvis du sælger en hund til et hvilket somhelst andet land. Du udfyldet ejerforholdet med navn og adresse(husk at skrive hvad land) på ny ejer(og der behøver ikke at være ny ejers underskrift på). Så sender du den til DKK. Og så modtager den nye ejer automatisk ejerforholdet, som de så selv kan sende ind til SKK.
    Jeg plejer dog at bede DKK om at sende ejerforholdet retur til mig, for så har jeg styr på, hvornår den er afsendt fra DK.

• #4   23. nov 2006 Der bliver i øvrigt ikke lavet en eksport stambog, men der er påstemplet export pedigree certificate på ejerforholdet.

Kommentér på:
Eksport til Sverige

Annonce