2.330 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Hundepoter og brandtrapper Hundepoter og brandtrapper

Halløj.
Her hvor vi bor, skal vi op og ned af en enkelt trappe hver dag. Men, det er en brandtrappe. Altså sådan en med små huller i, som passer perfekt til en hundeklo...
Vores hund Simon er nu 2 gange siddet fast i sådan et hul, og kom første gang rigtig slemt til skade hvor han sad fast for efterfølgende at falde ned ad trappen og rive sin negl helt i stykker..
Anden gang skete der heldigvis ikke noget, andet end han blev forskrækket og nu igen er noget upas når vi kommer til trappen. Der er i den ene ende af trinnene noget stof der sidder fast, hvilket gør, at hullerne jo er tildækket. Og han har siden hans første uheld altid gået på stoffet efterfølgende. Og ét sekunds uopmærksomhed har jo så været nok til, at han har trådt udenfor stoffet, og hængt fast....

Så mit spørgsmål går ud på.. hvad gør jeg? Klager til boligforeningen??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundepoter og brandtrapper
  • #1   24. jan 2017 Det er ikke andres ansvar end dit... du må bære din hund ned.

• #2   24. jan 2017 man må vidst slet ikke bruge brandtrappe som alm trappeopgang

• #3   24. jan 2017 Tænkte også det med om det overhovedet må bruges.. men det er på ydersiden, altså udenfor, og så ved jeg ikke om der er andre regler..

Bæres kan han ikke rigtigt, altså jo min kæreste kan måske nok men han er lige det tungere end jeg kan bære. Jeg synes heller ikke det er en holdbar løsning.

• #5   24. jan 2017 Det er ikke noget vi selv må gøre, men det var lidt i de baner jeg tænkte, om man kunne få boligforeningen til. Men det er vidst noget med at de ikke må tildækkes helt, for så er de for glatte når det er frysegrader..
    Men det jeg oprindeligt tænkte var noget i stil med at stoffet kunne gå halvejs ud, istedet som nu hvor det går måske 1/5 del ud. Men jeg tænker, hvorfor skulle de ville ændre på det, blot fordi en beboer brokker sig.. så den er ikke helt nem.

• #6   24. jan 2017 Køb nogle billige dørmåtter, lav nogle huller og sæt fast med strips smiley

• #7   24. jan 2017 uanset hvad syntes jeg du skal ringe til dem, det kan jo ende med et barn får en tå i klemme smiley

• #8   24. jan 2017 Det er som sagt cirka den løsning der er der nu, men det går blot kun 1/5 del ud på trappen, dvs passagen er for smal til at det rigtigt fungerer. Vi må ikke selv sætte noget op.

Hullerne er heldigvis ikke store nok til, at man som barn kan få noget i klemme. Men de passer præcis til Simons kløer smiley

• #11   24. jan 2017 øv smiley jeg ville gøre dem opmærksom på det uanset hvad smiley

• #12   24. jan 2017 Synes at Erika har fat i en god løsning, ville prøve at kontakte boligselskabet. Måske du kan få lov, mod at stå for udgiften og fjerner det ved fraflytning smiley

Hvis er totalt imod, så er strømper en ok løsning

• #13   24. jan 2017 Jeg vil helt sikkert kontakte boligforeningen, og så må vi jo tage den derfra. smiley

Jeg tror muligvis ikke at strømper vil kunne afhjælpe det - han klo vil nok bare 'glide igennem' hvis han placerer den præcist over et hul. Men alle forsøg er selvfølgelig bedre end ingenting! smiley

• #17   24. jan 2017 Jeg tænker da den nemmeste løsning er, hvis trappen kan blive fikset. Jeg ved, der er andre der har problemer med den, en tidliger beboer med en mindre hund og også min mors hund har siddet fast i den.

Det med sokker/sko kunne selvfølgelig måske godt fungere, udover det er upraktisk at skulle ha dem af og på heletiden, samt da han fik revet sin negl af gik han netop med sko, og vi fandt aldrig nogen som sad ordentligt på ham uden at falde af..

Jeg tror somend også godt de måske vil lytte hvis jeg snakker med dem om det, jeg tænkte bare at jo bedre argumenter jeg havde des større chancer for at de går med til en løsning smiley

• #19   24. jan 2017 Mit udgangspunkt er da at snakke med dem ja. Derfor jeg søger andre der måske havde stået i samme situation. Som sagt afhænger deres svar vel af, hvad jeg siger.. så derfor tænkte jeg, at det var godt lige at få nogle argumenter på plads først på, hvorfor de skulle lytte på mig.
    Det er da fint, hvis størstedelen af hg synes det er nemmere at give sko på feks. Jeg synes det er bedre, at trappen er sikker smiley

• #21   24. jan 2017 Der er ingen der ved, om man godt må benytte en brandtrappe som eneste trappe til ens lejlighed? Det var nemlig noget vi undrede os over, lige siden vi flyttede ind.

• #23   24. jan 2017 Jamen altså.. HVAD er en brandtrappe? smiley
    Når jeg søger på google, så ligner det sådan en.. smiley

• #27   24. jan 2017 Det er vel egentlig bare en ståltrappe, de bruges mange steder. Det er også sådan en jeg har.

• #28   24. jan 2017 Er der ikke en anden trappe?
    En brandtrappe er jo som regel en nødudgang, som ikke benyttes udover.
    Hvis det er den eneste trappe til boligen, er der vel ikke tale om en brandtrappe, men nærmere en almindelig trappe, hvor man bare har valgt en ståltrappe, da man satte den op?

Er det en brandtrappe er der helt sikkert en masse regulativer, som du eller boligforeningen ikke kan/må ændre på, er det en almindelig trappe (i stål), kan det være den kan belægges med noget, så din hunds negle ikke sætter sig fast.
    Tal med din boligforening, de må kunne give dig svar.

• #29   24. jan 2017 Lens, det du finder der, hjælper ikke TS, det fortæller faktisk at trappen ikke må belægges med noget som helst;)

• #31   24. jan 2017 Det er nok bare en almindelig ståltrappe så. Det er den eneste trappe der er her ja.

Ja han har vildt kløer på forbenene, hvad tænker du på? smiley

• #34   24. jan 2017 Ja, neglene er selvfølgelig trimmet som de skal være.
    Men det løser jo ikke problemet at min får sko på, mens alle andre hunde sidder fast i den. Det er mere der jeg vil hen.
    De forskellige sko han har prøvet er nogen vi har fået hjælp til at sætte på rigtigt, så ja.. der er da sikkert en type sko derude da passer ham, men den har jeg så ikke fundet endnu. Men jeg er som skrevet også allerrhelst fri for skoene, hvis det kan lade sig gøre smiley

• #35   25. jan 2017 Jeg forstår egentlig slet ikke at neglene sidder fast. I mine forældres hus er der en stålvindeltrappe fra haven op til terrassen og den suser vores hunde op og ned ad hele sommeren, de har aldrig haft uheld. Måske din hunds negle er for lange?

Kommentér på:
Hundepoter og brandtrapper

Annonce