{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.355 visninger | Oprettet:

Fødsel {{forumTopicSubject}}

Hej Alle:)
Håber der er nogen der kan byde ind med lidt erfaring mhs til hunde fødsel:)
Vores dejlige tæve Cilla er høj-drægtig og det er både hendes og vores første forløb. Vi synes, at vi har sat os ret godt ind i div scenarier ang fødsel og er helt klar - dog har jeg et spørgsmål...
Hendes fødselstidspunkt har været forventet til denne weekend og hun gik da også igang med gå hvileløst rundt natten til fredag - fortsatte dette hele fredag og pustede rigtigt meget. Hun er gået fra kosten og har ikke spist siden torsdag aften. Denne adfærd fortsatte hele natten igennem - med 1000 tissepauser(sådan føles det ihvertfald:)) og vi tænkte: jep:) det er vist nu det skal til at være..
men nu... nu sover hun ... ingen pusten, ingen rastløshed - bare en træt og rolig hund:)
Så.. er det normalt at de sådan tager en pause - uden at få veer? For det synes jeg IKKE jeg har læst/hørt om alle de steder jeg har søgt information?
Håber som sagt at nogle af jer erfarne hunde folk kan byde ind med nogle gode svar?:) På forhånd tak:)


Kommentarer på:  Fødsel
  • #4   28. jan 2017 1000 tak for svar:)) så tager vi det heeelt med ro;) ligesom hun gør;)

  • #6   28. jan 2017 Ja det må man sige;) kl 15 startede veerne, og så kom der 10...! Hvalpe:) 9 levende og 1 foster/hvalp som ikke var færdig-udviklet og som var dødfødt .. vores tæve er helt og aldeles færdig og havde brug for hjælp hele vejen igennem.. stakkels pige:) en lang nat venter... smiley

  • #7   29. jan 2017 Du må endelig poste et billede afde kære små smiley

  • #8   29. jan 2017 Et morgen foto af den nye flok<3
    Det har været en lang nat - mor er meget meget træt og virker desværre ikke interesseret i hvalpene.. de får lov at die, nok mest fordi vi siger at hun skal være i kassen, og fordi hun er for udmattet til at protestere:( vi håber det blir bedre når hun får energien tilbage:)
    Men lækre lækre små nye basser<3
    Mix af: mor:brun labrador/islandsk fårehund og far: australsk hyrdehund


    profilbillede
  • #9   29. jan 2017 Hvad siger dyrlægen? Måske er der en hvalp tilbage, eller andet der skal behandles, tæven og hvalpene bør helt sikkert ses efter af en dyrlæge i dag

  • #10   29. jan 2017 Jeg ville også få tæven tjekket, især fordi hun reagere som hun gør.

  • #12   29. jan 2017 Vi var i kontakt med dyrlægen allerede lørdag aften:) over flere gange - og i samråd med hende besluttede vi at se tiden an natten over og op ad dagen idag. Hun sagde at så hurtigt et fødselsforløb (15.00-21.00/ 10 hvalpe) nemt kunne overvælde hende - oveni udmattelsen. Og hun havde ret:) heldigvis! Det går meget bedre nu - hun spiser selv støt, genfinder energien og passer hvalpene meget bedre - med kun støtte og opmuntring fra os<3
    Og hvalpene benytter sig af tilbuddet om fri bar, og arter sig perfekt:)
    Vi kontakter naturligvis vores gode dyrlæge igen i morgen, så alle kan fortsætte den gode udvikling<3
    1000 tak for de dejlige beskeder - fantastisk forum hvor man kan få god hjælp og vejledning<3


  • #13   29. jan 2017 Stort tillykke med de ni vapser smiley
    Dejligt at høre hundemor har det bedre nu smiley


Kommentér på:
Fødsel

Annonce