hundens afføring hundens afføring
Hej,
Vi står i den situation, at vores lille hund Tulle på 7 måneder, laver nummer to sindsygt mange gange om dagen.
Vi har skftet foder, som er anbefalet af dyrelægen - men uden resultat.
Hun får fodder to gange dagligt, morgen og aften, også lidt godbidder om eftermiddagen.
Men dagene ser ofte sådan her ud:
kl. 06:00 ud og pølse
kl. 07:00 ud og pølse
så får hun sin morgen mad
kl. 07:45 ud og pølse.
så er hun alene til kl. 15-16 stykker.
Så kommer 4 omgang når vi kommer hjem.
så får hun aftenmad kl. 16:30-17 stykker
så pøller hun for 5 gang ..
Jeg syntes det er meget voldsomt! især fordi hun ikke spiser lige så meget, som anvist på posen af fodder.
Nogen der har nogle råd? eller har prøvet lignende.
Det er stået på en måned nu - og har været i kontakt med dyrelægen.
mvh
Stine
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.963
jan 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
Før fik hun Eukanuba fodder, som har været helt fint lige índtil for en måned siden.
Det gør også at hun er meget urolig om natten. Hun vågner kl. 2 og jeg presser på, og beder hende ligge sig igen, og kan som regl presse den til 5-6 stykker .. men ofte falder hun ikke helt til ro, før hun har været ude.
hun får lidt leverpostej når vi går hjemmefra, og hun skal være alene.
så får hun måske 10 små godbidder eller en lille pølse om dagen, til at træne med.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Pølser, knolde, smattet?
Hvilken farve?
jan 2017
Det startede egentlig med dårlig mave, også var det lidt grønt i farven..
men nu er det normalt igen, det eneste der ikke er normalt er antal gange hun skal pølse om dagen.
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.963
aug 2006
jan 2017
Dehydreret svinekød og fjerkræprotein, ris (min. 7 %), animalsk
fedt, hele ærter, kartoffelstivelse (min. 4 %), hydrolyseret animalsk
protein, træstof, roesnitter, hestebønnebælge, mineralsalte,
hørfrø, fiskeolie, frukto-oligosakkarider, psylliumfibre, betaglukan
fra gær, pasteuriseret Lactobacillus acidophilus.
der er link til det her:
http://www.dyrenesbutik.dk/virbac-hpm-baby-dog-small-toy?gclid=COLp6P2v7NECFViJsgodZW0Evg
jan 2017
ikke små klatterier eller noget.
aug 2006
Når du nu har oplevet dette med flere forskellige typer foder, så ville jeg nok slå koldt vand i blodet og se tiden an - såfremt at hunden på alle andre måder fungerer som den skal, naturligvis.
Når hun nu laver reelle portioner hver gang er der jo ingen tvivl om, at hun SKAL ud, det er ikke bare dårlig vane eller en tillært ting for at opnå noget andet.
Hvor længe har det stået på på den måde?
Jeg ville som sagt se tiden lidt an og se, om det ikke regulere sig lidt af sig selv.
jan 2017
Hun er frisk og fuld af energi og leg så intet der.
det eneste der har forandret sig, er at hun pludselig ikke sover igennem om natten mere, og så at hun har så meget afføring.
Men tænker det med natte roderiet kan skyldes puperteten.
aug 2006
Også for at ikke at negligere hendes signaler, det giver en lidt tosset indlæring når renlighedstræningen ellers er gået så fint som den tilsyneladende er.
Det må være ubehageligt for hende at skulle holde sig så længe.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 7.593
Jeg tjekkede foderet og må tilstå at jeg ikke synes det er voldsomt imponerende. Og så skal man da lige huske på at de der psylliumfibre altså virker fremmende på tarmperistaltiken
Et foder jeg har haft meget gode erfaringer med hvis mine hunde har haft lidt bøvl med maven er RC gastro-interstinal.
aug 2006
Jeg er enig med dig i, Mette Marie, at man godt kan tænke at motivet er noget andet og at hunden har for travlt.
Men hvis den laver reelle portioner hver gang, så tyder noget på at den rent faktisk producerer afføring både hurtigt og i ret store mængder.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 7.593
jan 2017
Hun plejer at gøre sig færdig, og haster ikke. Hvis hun endelig haster, så sætter hun sig et nyt sted, og gør det færdigt.
Det undre mig bare med det fodder, at dyrelægen sagde, at det skulle havde den modsatte effekt, så hun vil stoppe med alt det pølleri.
måske jeg bare skal gå tilbage til det gamle fodder, som virkede fint de første 4-5 måneder.
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.419
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.013
Min gør det 1-2 gange i døgnet og det er max.
Og jeg er enig med CH i, at I skal lade hende komme ud når hun beder om det. Forestil dig hvis du selv skulle holde dig flere timer
jan 2017
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 159 Svar: 12.794
Mht den store mængde afføring er det et tydeligt tegn på at hunden ikke optager sit foder godt nok.
Får hun for meget af gangen?
Jeg ville vælge et bedre foder uden alt det fyldstof som dit foder har. Du skal dog være lidt forsigtig med kornfrit, hvis hun har tendens til blød mave. Nogle hunde reagerer en del på skiftet fra lavkvalitets- til højkvalitets foder.
jan 2017
Men prøver at finde noget andet foder, så håber jeg det virker
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 159 Svar: 12.794
aug 2006
Normalt kan man forvente 2-3 gange i døgnet ved en hund i den alder, så det er dobbelt så meget.
Det er netop ikke fordelt.
Men eftersom det startede på et andet foder og fortsatte på det nye er det svært at forudsige om et skift vil forandre noget.
Hundens optag virker ikke kompromitteret eftersom hunden får mindre foder end den anbefalede og alt fungerer normalt.
Jeg må nok indrømme at jeg synes et foderskift giver mest mening hvis det er skift til råt.
hundens afføring