792 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Stine T
Stine T
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

hundens afføring hundens afføring

Hej,

Vi står i den situation, at vores lille hund Tulle på 7 måneder, laver nummer to sindsygt mange gange om dagen.

Vi har skftet foder, som er anbefalet af dyrelægen - men uden resultat.
Hun får fodder to gange dagligt, morgen og aften, også lidt godbidder om eftermiddagen.

Men dagene ser ofte sådan her ud:
kl. 06:00 ud og pølse
kl. 07:00 ud og pølse

så får hun sin morgen mad

kl. 07:45 ud og pølse.
så er hun alene til kl. 15-16 stykker.

Så kommer 4 omgang når vi kommer hjem.
så får hun aftenmad kl. 16:30-17 stykker

så pøller hun for 5 gang ..
Jeg syntes det er meget voldsomt! især fordi hun ikke spiser lige så meget, som anvist på posen af fodder.

Nogen der har nogle råd? eller har prøvet lignende.
Det er stået på en måned nu - og har været i kontakt med dyrelægen.

mvh
Stine

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af to stk. Ballofix-ventiler 500 kr.
  • Maling oprydning 600 kr.
  • Klippe ligusterhæk og bortkøring af affaldet 1.999 kr.
  • Tømrer søges til rådgivning og delvis hjælp ved renovering 205 kr.
  • Skift af 3/4 tommer brugsvandsrør 1.764 kr.
  • Lugning af bede 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hundens afføring
  • #1   31. jan 2017 Hvilket foder bruger du?

• #2   31. jan 2017 Hvad fodre du med? og hvor meget snack, ben osv får hun?

• Stine T
    Stine T Tilmeldt:
    jan 2017

#3   31. jan 2017 Virbac hedder det.
    Før fik hun Eukanuba fodder, som har været helt fint lige índtil for en måned siden. smiley

Det gør også at hun er meget urolig om natten. Hun vågner kl. 2 og jeg presser på, og beder hende ligge sig igen, og kan som regl presse den til 5-6 stykker .. men ofte falder hun ikke helt til ro, før hun har været ude.

hun får lidt leverpostej når vi går hjemmefra, og hun skal være alene.
    så får hun måske 10 små godbidder eller en lille pølse om dagen, til at træne med.

• #4   31. jan 2017 Hvordan ser afføringen ud?

Pølser, knolde, smattet?

Hvilken farve?

• Stine T
    Stine T Tilmeldt:
    jan 2017

#5   31. jan 2017 Det er meget alm. ikke tyndt eller noget, og farven er normal.
    Det startede egentlig med dårlig mave, også var det lidt grønt i farven..

men nu er det normalt igen, det eneste der ikke er normalt er antal gange hun skal pølse om dagen.

• #6   31. jan 2017 Kan du tage et billede af indholdet i foderet? for kan ikke lige finde noget brugbart på google smiley

• #7   31. jan 2017 Og en regulær portion hver gang?

• Stine T
    Stine T Tilmeldt:
    jan 2017

#8   31. jan 2017 Til hvalpe af hunderacer under 10 kg.

Dehydreret svinekød og fjerkræprotein, ris (min. 7 %), animalsk
    fedt, hele ærter, kartoffelstivelse (min. 4 %), hydrolyseret animalsk
    protein, træstof, roesnitter, hestebønnebælge, mineralsalte,
    hørfrø, fiskeolie, frukto-oligosakkarider, psylliumfibre, betaglukan
    fra gær, pasteuriseret Lactobacillus acidophilus.

der er link til det her:

http://www.dyrenesbutik.dk/virbac-hpm-baby-dog-small-toy?gclid=COLp6P2v7NECFViJsgodZW0Evg

• Stine T
    Stine T Tilmeldt:
    jan 2017

#9   31. jan 2017 Ja CH - det er en normal ''portion'' afførig hvergang.
    ikke små klatterier eller noget.

• #11   31. jan 2017 Ok..
    Når du nu har oplevet dette med flere forskellige typer foder, så ville jeg nok slå koldt vand i blodet og se tiden an - såfremt at hunden på alle andre måder fungerer som den skal, naturligvis.

Når hun nu laver reelle portioner hver gang er der jo ingen tvivl om, at hun SKAL ud, det er ikke bare dårlig vane eller en tillært ting for at opnå noget andet.
    Hvor længe har det stået på på den måde?

Jeg ville som sagt se tiden lidt an og se, om det ikke regulere sig lidt af sig selv.

• Stine T
    Stine T Tilmeldt:
    jan 2017

#12   31. jan 2017 Det har stået på i en månedstid nu.
    Hun er frisk og fuld af energi og leg så intet der.

det eneste der har forandret sig, er at hun pludselig ikke sover igennem om natten mere, og så at hun har så meget afføring.

Men tænker det med natte roderiet kan skyldes puperteten.

• #13   31. jan 2017 LIge hvad den nattur angår, så ville jeg faktisk - for alles skyld - give hende lov til at komme ud og gøre sig ren når hun siger til.
    Også for at ikke at negligere hendes signaler, det giver en lidt tosset indlæring når renlighedstræningen ellers er gået så fint som den tilsyneladende er.

Det må være ubehageligt for hende at skulle holde sig så længe.

• #14   31. jan 2017 Jeg tænker: Gør hun sig ordentlig færdig eller har hun travlt med at komme videre/ind ? Jeg har haft en enkelt hund der aldrig 'tømte' sig ordentligt på en gang; han havde slet og ret alt for travlt til det. Løsningen var at lufte ham i snor når han skulle nr 2 og selv opfører sig meget afslappet. Efter periode forstod han konceptet med at ski** færdig på en gang.
    Jeg tjekkede foderet og må tilstå at jeg ikke synes det er voldsomt imponerende. Og så skal man da lige huske på at de der psylliumfibre altså virker fremmende på tarmperistaltiken smiley Og så er det måske ikke så underligt at vovsen skal 'på potten' hele tiden. Jeg ville finde et foder uden psyllium, hvis det var min hund smiley
    Et foder jeg har haft meget gode erfaringer med hvis mine hunde har haft lidt bøvl med maven er RC gastro-interstinal.

• #15   31. jan 2017 Psylliumfibre virker både/og - for en træg mave virker den afførende og får en tynd mave virker den stoppende.

Jeg er enig med dig i, Mette Marie, at man godt kan tænke at motivet er noget andet og at hunden har for travlt.
    Men hvis den laver reelle portioner hver gang, så tyder noget på at den rent faktisk producerer afføring både hurtigt og i ret store mængder.

• #16   31. jan 2017 Psyllium virker stoppende på en tynd mave fordi den laver væsken om til 'gele' og samme 'gele' får den træge mave til at glide lettere igennem systemet. Dets høje indhold af fibre stimulere tarmperistaltiken. Det er ikke noget jeg ville give med mindre der var en grund og jeg kunne godt mistænke at det måske ikke er så godt for Tulle smiley

• Stine T
    Stine T Tilmeldt:
    jan 2017

#17   31. jan 2017 Det er så svært at finde ud af med det fodder, syntes jeg.
    Hun plejer at gøre sig færdig, og haster ikke. Hvis hun endelig haster, så sætter hun sig et nyt sted, og gør det færdigt.

Det undre mig bare med det fodder, at dyrelægen sagde, at det skulle havde den modsatte effekt, så hun vil stoppe med alt det pølleri.

måske jeg bare skal gå tilbage til det gamle fodder, som virkede fint de første 4-5 måneder.

• #18   31. jan 2017 Hvis hun begyndte at få problemer med maven på Eukanuba, ville jeg ikke gå tilbage til det. Jeg ville prøve et andet mærke og så ville jeg prøve et uden korn.

• #19   31. jan 2017 Jeg ville reagere, som du også gør. 5 gange er alt for meget.
    Min gør det 1-2 gange i døgnet og det er max.
    Og jeg er enig med CH i, at I skal lade hende komme ud når hun beder om det. Forestil dig hvis du selv skulle holde dig flere timer smiley

• Stine T
    Stine T Tilmeldt:
    jan 2017

#20   31. jan 2017 Problematikken ligger i, at hun ofte vækker os bare fordi hun syntes det er lidt hyggeligt, og andre gange skal hun ud. Så det er lige det der med at finde balance gangen. ??

• #21   31. jan 2017 Hunde vækker os ikke fordi det er hyggeligt. De vækker os fordi de har et behov. Så enten skal hun skide, og ellers er hun ikke træt nok før sengetid.

Mht den store mængde afføring er det et tydeligt tegn på at hunden ikke optager sit foder godt nok.
    Får hun for meget af gangen?
    Jeg ville vælge et bedre foder uden alt det fyldstof som dit foder har. Du skal dog være lidt forsigtig med kornfrit, hvis hun har tendens til blød mave. Nogle hunde reagerer en del på skiftet fra lavkvalitets- til højkvalitets foder.

• Stine T
    Stine T Tilmeldt:
    jan 2017

#22   31. jan 2017 Jeg har haft snakket med en adfærdspykolog om det, og hun sagde at det fordi hun vil lege og prøver os af. Så hvis hun ikke falder til ro først gang jeg beder hende om det kl. 2, så skal hun ud , hvis hun falder til ro , skal hun ikke. Og det er 50 % af gangene det bare er for hyggens skyld.

Men prøver at finde noget andet foder, så håber jeg det virker

• #23   31. jan 2017 Mere aktivering ingen sengetid. Det hjælper smiley

• #25   1. feb 2017 Når hunden laver en normal mængde afføring 5-6 gange i døgnet så må det betragtes som værende temmelig meget.
    Normalt kan man forvente 2-3 gange i døgnet ved en hund i den alder, så det er dobbelt så meget.

Det er netop ikke fordelt.

Men eftersom det startede på et andet foder og fortsatte på det nye er det svært at forudsige om et skift vil forandre noget.
    Hundens optag virker ikke kompromitteret eftersom hunden får mindre foder end den anbefalede og alt fungerer normalt.

Jeg må nok indrømme at jeg synes et foderskift giver mest mening hvis det er skift til råt.

Kommentér på:
hundens afføring

Annonce