1.276 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Afskyelige prutter Afskyelige prutter

Vores 8 mdr gamle OEB prutter... ja, det gør den race jo generelt, men han prutter hver 3-5. minut og de stinker simpelthen så fælt, at vi nærmest ikke kan være i samme rum!
Han havde for et par mdr siden det samme problem og der skiftede vi foder. Det hjalp, indtil for et par uger siden...

Er man ude i et foderskift igen?
Vi har holdt ham fra haven, da han æder ALT han kan komme i nærheden af.... pinde, slået græs, blade osv.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• køleskab bipper 1.000 kr.
  • Slutrengøring 1.000 kr.
  • IKEA malm seng samles 650 kr.
  • Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutning og opsætning af lamper + reparation af afbryder (kan ikke tænde og slukke lamper) 1.000 kr.
  • Græsslånning 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afskyelige prutter
  • #2   2. feb 2017 Hvordan er afføringen og hvad foder i med?? Og hvad får han af godbidder og ben??

• #3   2. feb 2017 Vi fodre med noget der hedder Skyttens.
    Han har haft lind aff i nogle dage, men det har vi fået styr på smiley
    Han får ikke ben og sjældent godbidder. Han får en dentastix en gang i mellem.

• #4   2. feb 2017 Fjern de dentalstix, de stinker på dem. Ubalance i mave skaber mange prutter. Ville give rå ben uden for meget kød og så helst naturlige godbidder, tørret kød ikke røget. Det hjælper her hjemme

• #6   2. feb 2017 jeg kan love dig for at rå kød kan for enes hund til og prutte meget mere og lugte mere ,puha min farmors hund fik det og puha nogle prutter man- føj. jeg vil nok går over til tørkost. heller snak med din dyrlæge om en kost som kan holdes på (:

• #7   2. feb 2017 Han får ikke råt kød, kun tørkost!
    Han får heller ikke ben...

• #8   2. feb 2017 Jeg har virkelig markant mindre prutter når han får rent råt smiley

Meget mærkbar forskel smiley jeg genkender slet ikke hvad fluttershy taler om.

Men selvfølgelig skal man ikke bedømme noget som helst ud fra en enkelt hund som eksempel -hverken min eller fluttershys bedstemors... smiley

Der er da værd at prøve nu i ved det ikke fungerer på tørkost (kvaliteten af tørkost ved jeg også gør en forskel for mange ejere af franske bulldogs..så måske er det værd at investere i noget bedre? smiley )

• #9   2. feb 2017 Det er heller ikke noget forkert og give råt kød slet ikke. (:
    men min morfars hund er os en gammel hund. og har sine særheder smiley
    vores for normal tørkost og et kødben i ny og nær

• #10   2. feb 2017 Siger ikke han skal have råt. Min prutter hvis han får kun råt kød, men han får suppe ben uden kød på. Og så kun naturtøret godbidder. Og så foder je med foder til mod sensitiv mave. Min skal have korn for at maven fungere

• #12   2. feb 2017 Skift foder, og find noget han fungerer bedre på.

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 188 Svar: 10.558
    #13   2. feb 2017 Hvorfor må han ikke få ben?

Hunde skal da have ben for at rense tænder/tandkød.
    Endvidere mindsker man problemer med analkirtlerne.

Synes hellere ikke at Skyttens er et godt foder.
    Prøv at skifte over på et kvalitetsfoder som ikke er lavet af biprodukter og som har en høj kødprocent

• #14   2. feb 2017 Fordi han prutter endnu mere og får tyndski når han får ben... derfor får han ikke ben.

Hvilket foder kan så anbefales?
    Før foderskifte fik han Wilderness Junior.

• #15   2. feb 2017 foder skifte kan ikke bare foder skiftes det skal forgår så man finder en anden foder jeg vil anbefale og snak med dyrlægen om det rette foder. der både kan være mange over sager til at din hund laver tynd puha. det kan være at din hund mangler noget i kroppen heller har fået orm som gør at hvalpe ofte for tynd mave af. smiley

• #16   2. feb 2017 Jeg ved godt at man ikke bare skifter foder...
    Han har ikke orm og han har heller ikke tynd mave. Han har haft 3 dage med lind mave, men det har vi styr på smiley
    Skriver at han får tynd mave, når han får ben... derfor får han ikke ben.

• #17   2. feb 2017 der er os noget tørkost foder som der er kød i, men hvor mange gangen for han heller hun mad om dagen. smiley

• #18   2. feb 2017 Han får foder morgen og aften.

• #19   2. feb 2017 Min oeb på 6 måneder prutter så sjældent! Han får barf, inden da fik han tørkost, real Nature wilderness, der pruttede han så hele huset blev forgiftet.

Prøv diverse grupper om OEB'er på Facebook. Der er tit sådanne opslag smiley

• #23   3. feb 2017 Han har jo heller ikke kun fået ben en enkelt gang...

• #25   3. feb 2017 Jeg vil foreslå dig at prøve Taste of the Wild - Pacific Stream Canine
    http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_toerfoder/taste_of_the_wild/taste_of_the_wild/181036?rrec=true

Den er god til hunde der kan have sart mave, eller sart fordøjelse. Og jeg bruger selv Taste of the Wild, jeg springer dog rundt mellem de forskellige varianter smiley

Hvis du ikke vil fodre med ben, så lad være. Men det er rigtig godt for dem, både fysisk, og psykisk.
    Jeg oplever ikke mere luft i maven hvis de får kylling, eller andet fjerkræ. Okseben, vildtben, og hest kan give luft i maven.

Prøv så vidt muligt at give ham naturlige tyggeting, og ikke alle for forarbejdet sager. Du kan købe alverdens tørrede ting fra dyr, det synes de som regel også er lidt sjovere smiley

Men jeg ved også at de der Bulldogs har tendens til at prutte, nogle mere end andre. Min søster har en Fransk, jeg skal ALDRIG have sådan en!

• #26   3. feb 2017 Og os med Bulldogs der barfer forstår ikke folks meninger om Bulldogs prutter og de derfor ikke vil ha en...

Jeg kender en hel del bulldogsfolk som barfer, kæmpe fordelen er ingen prutter, så jo, der er en løsning.

• #27   3. feb 2017 Jeg har ingen ide om min hund prutter mere end andres...eller mindre...

Jeg har aldrig boet med en hund før ham smiley så jeg har intet at sammenligne med...MEN...

Da jeg kombinationsfodrer dvs. han får kvalitetstørfoder, passende rester og råt....
    Så kan jeg klart se en forskel i hvad der stoppes i ham...og hvad der kommer ud...også gas-mæssigt smiley

Råt er klart det der er mindst gasproducerende... lige bortset fra lever-hjertedagene.
    I forhold til kvalitetsfoder er der godt nok også forskel -nu får min hund aldrig rigtig det samme tørfoder to dage i træk, så han er vant til det skifter, men jeg kunne tydeligt lugte forskel og se forskel på hans afføring, dage hvor han måske har spist "hos en ven" der ikke fodrer med samme høje kødandel og mindre eller ingen korn som jeg foretrækker smiley

Kommentér på:
Afskyelige prutter

Annonce