{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.005 visninger | Oprettet:

Erfaring med flyvning af hvalp på 4 mdr {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg søger erfaringer med at flyve med en hvalp på 4 mdr. Han er fransk bulldog og har pas, chip, rabies vaccine og to andre. Så tror der er styr over det praktiske - men søger gerne nogle erfaringer. Flyveturen tager omkring 5 timer og forhåbentlig kan jeg få ham med som håndbagage smiley
På forhånd, tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med flyvning af hvalp på 4 mdr
  • #1   27. feb 2017 Det er lidt bøvlet. Man er nød til at bestille rejsen over tlf, da en rejse med hunden med i flyet kræver særligt check-in tilladelse mm, og det laves ikke over websiderne. Man kan desuden først checke-in i lufthaven ved det kontor som udbyder din rejse.

    derudover koster det 500 at have hunden med i flyet, og du skal have en særlig rejsetaske (dem som kan lukkes til)

    Noget personale er meget venlige omkring hundene, andre er syge i potten, har oplevet begge dele.

    Mange hunde bliver urolige når de oplever propper i ørerne under flyvningen, så hav gerne lidt godbid smuglet med smiley

    God rejse


  • #2   27. feb 2017 Først skal du undersøge, om det selskab du vil flyve med overhovedet tager hunde med.
    Nogle gør slet ikke f.eks Ryan Air.
    Nogle tillader kun hunde i lastrummet f.eks Norwegian.
    Og andre f.eks SAS tillader begge dele, hvis din hund vejer mindre end 8 kg. inklusiv "emballage".
    Vægten kan for øvrigt også være forskellig fra selskab til selskab.
    Det er rigtigt, hvad Buch skriver. Først bestiller du rejsen, og så ringer du til selskabet og hører, om de har plads til hunden, og bestiller plads til den.
    Med SAS koster det 100 euro.
    Det er helt klart en fordel at have hunden med som håndbaggage.
    Dels kan du lufte den, når du har tjekket ind, og den skal først ned i tasken, når du går ombord på flyet.
    Ellers siger mange selskaber, at den skal afleveres 2 timer før afgang.
    Og dertil skal du lægge flyvetiden, samt den tid, det tager at transportere hunden fra flyet til udleveringskranken.
    Jeg har to hunde.
    Den ene lægger sig bare til sove med det samme, mens den anden er lidt urolig i starten, men det går hurtigt over.
    Men 5 timers flyvetid lyder af meget, hvor skal du flyve hen?


  • #3   27. feb 2017 Du skal være opmærksom på, at flere flyselskaber har racer, som de ikke medbringer. Der kan fransk bulldog være på pga vejrtrækningsproblemer.

  • #4   27. feb 2017 Jeg har en god ven, som har en Fransk Bulldog.
    Den har stort set været hele Europa rundt med fly, så jeg tror ikke, racen er et problem.


  • #5   27. feb 2017 Jeg skal flyve fra Lissabon til Amsterdam og fra Amsterdam til Hamborg. Så det er ikke helt 5 timer i fly, men cirka 4 timer i fly og en lille times ventetid i Amsterdam. Jeg har bestemt mig for at at flyve med Vueling, da det er dem jeg finder bedst pt. De tillader hund under 8 kg som håndbagage inkl kasse. Men hvordan er jeres erfaringer med hvalpens opførsel, Torro er til normalt en meget rolig hund, men han er jo heller ikke så gammel

  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #6   27. feb 2017 Jeg vil anbefale dig at bruge fx noget adaptil. Det er meget forskelligt hvordan hunde reagerer.
    Kontakt evt. din dyrlæge, h*n kan rådgive dig bedst.
    Jeg har haft min hund med som håndbagage og gør det gerne igen. Snakkede med min dyrlæge og han anbefalede mig adaptil.


  • #7   27. feb 2017 Jeg har, som skrevet før, ikke haft problemer med mine.
    Den ene sover med det samme.
    Den anden er lidt urolig i starten, men du har jo tasken stående mellem benene,
    så jeg plejer bare at stikke en hånd ned til den, til den falder til ro.
    Det tager ikke mange minutter smiley
    De har begge været 4-5 måneder, da de fløj første gang.


  • #8   27. feb 2017 Kan se Vueling har dårlige anmeldelser. Hvilke flyselskaber har I gode erfaringer med? Jeg skal fra Lissabon og til enten Hamborg, København eller Billund

  • #9   27. feb 2017 Hvis du har hunden med i kabinen, er det så ikke ligegyldigt, om selskabet har fået dårlige anmeldelser?

  • #10   27. feb 2017 måske du kan vænne hvalpen lidt til rejsekassen inden rejsen? smiley

  • #11   27. feb 2017 Jeg kunne godt lide SAS da vi fløj uden for sæsonen. Da vi fløj hjem (i højsæson) var det straks en anden sag smiley

Kommentér på:
Erfaring med flyvning af hvalp på 4 mdr

Annonce