1.692 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

charlotte o
charlotte o
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 39

Fransk bulldog hvalp med sart mave Fransk bulldog hvalp med sart mave

Hej smiley

Cody er ca 16 uger.
Og de sidste 8 uger har han været på skånekost fra dyrelægen - dyrelægen anbefaler at vi holder ham på den skånekost fra Hills.
Men det er ikke et hvalpefoder - og på pakken står der at man skal tilbage til sit almindelige foder når maven er god igen.

Men Codys mave er aldrig rigtig god - han laver stort 5-6 gange om dagen, hvoraf et par af gangene er lidt tyndt.
Han tåler dårligt kødben, jeg kan tydeligt se på hans afføring når han har tygget i kødben.
- vi har prøvet os lidt frem med forskellige ben, som hjorteben, hjortegevir, almindelig lyse ben osv.
Gevir kan han godt tåle - men det gider han selvfølgelig ikke smiley

Jeg ved faktisk ikke hvad vi skal stille op,

Nogen der har erfaringer med hvalpe - måske franske bulldogs med sarte Maver ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher not working 900 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Udskiftning af dørbælg på Samsung EcoBubble vaskemaskine 750 kr.
  • Handyman needed – URGENT (Before 12:00 Today) 1.200 kr.
  • IKEA sofa moduler monteres 800 kr.
  • Stikkontakt 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fransk bulldog hvalp med sart mave
  • #1   15. mar 2017 Hvorfor kom han på skånekost i første omgang? Jeg tænker det er jo det han har fået så længe i har haft ham smiley

• #3   15. mar 2017 I skal have ham undersøgt for parasitter, fx cloristridium (eller noget i den stil, som kommer fra katte og giver hunde rigtigt dårlig mave).
    Tynd afføring er et symptom, som skal udredes.

• #4   15. mar 2017 Først skal i have udlukket om der Giardia. Efter det skal du køre ren skånekost til maven en fin. Han må ikke få andet, brug maden som godbidder. Når den så er fin kan du prøve dig frem med en ting, går det galt, så det tilbage til kun skånekost til maven er fin igen. Var igennem det med min amerikanske bulldog og min Boston (min boston er en Tarmlidelse og min amerikaner var allergi over for mange ting)

• #5   15. mar 2017 Som de andre siger, så skal ham undersøges i bund. Bliver han erklæret sund og rask, og man ikke kan finde årsagen til hans dårlige mave, så kan man finde et hvalpefoder til sendetider hundene så bruge denne som tilskud.

profilbillede
  • #6   15. mar 2017 Enig med de andre - hunden skal undersøges ordentligt med div. prøver.

Hvor er hunden fra? Er det en ordentlig opdrætter? Der har jo været temmelig mange tilfælde af hundehandlere der solgte syge hunde. Var hunden rask, da du hentede den? Hvad siger opdrætter?

• charlotte o
    charlotte o Tilmeldt:
    mar 2012

#7   15. mar 2017 Jeg vidste ikke han havde tynd mave hos opdrætter.
    Men det opdagede vi hurtigt da Vi fik ham hjem.

Vi fik nogle poser med forskellig mad med fra opdrætter - for mor var kræsen, så der var alt fra pedigree, til Royal canin og noget olivers mad.
    Så det var lidt svært at dosere maden korrekt til ham uden at ødelægge hans mave.

Jeg havde ham til dyrelægen dagen efter vi gik ham, hvor han fik ormekur, og antibiotika.
    Lige da vi fik ham havde han rigtig diarré - og efter nogle dage blev hans afførring fast.

Men nu er den fast for det meste - men stadig er par gange om dagen er den tynd, hans afføring er også meget lys, jeg mindes aldrig at han hans afføring har haft en normal farve.

Han er vokset og trives - så derfor har vi set tiden an.

Jeg har lige snakket med dyrelægen og aftalt at jeg kommer forbi med en afføringprøve idag.
    Så formoder jeg at de tjekker for det i også anbefaler han bliver tjekket for.

• charlotte o
    charlotte o Tilmeldt:
    mar 2012

#9   15. mar 2017 Jeg spørger hvad de tjekker for når jeg afleverer den smiley

Jeg har aldrig afleveret sådan en prøve før, er det okay i en pose ?

Jeg kan også sagtens forstå at han fik dårlig mave af at flytte og med alt det forskellige foder - men jeg forstår ikke at den stadig ikke er god efter 8 uger på skånekost.
    - så det er fornuftigt at de nu vil tjekke hans afføring.

• charlotte o
    charlotte o Tilmeldt:
    mar 2012

#11   15. mar 2017 Tak smiley
    Dyrlægen sagde godt nok at jeg bare kunne samle en op.
    Jeg har netop samlet en frisk op - så må se selv nippe hvis de vil smiley

• charlotte o
    charlotte o Tilmeldt:
    mar 2012

#13   15. mar 2017 Underligt dyrlægen ikke sagde det.

Den er netop afleveret
    Og de tjekker også for giardia - jeg får svar allerede senere idag.

• charlotte o
    charlotte o Tilmeldt:
    mar 2012

#14   15. mar 2017 Den var positiv for guardia

Så jeg skal hente piller til ham

Tak for hjælpen - nu er vi på rette spor.

• Anne-Marie B
    Anne-Marie B Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 1 Svar: 9
    #15   15. mar 2017 God ide at få det tjekket smiley
    Der sker ikke noget ved at den er samlet op fra jorden. Sandsyndligheden for at den har ramt lige nøjagtig et sted hvor der er giardia er meget lille.
    Mht foderet, så mener jeg at Royal Canin og Eukanuba har skånekost til hvalpe, så det var måske værd at prøve.
    Til den dårlige mave har jeg haft super gode erfaringer med Diapaste og Diapro.

• charlotte o
    charlotte o Tilmeldt:
    mar 2012

#16   15. mar 2017 Nu har jeg læst lidt om giardia.

Og der står en masse om at rengøre hundens miljø- men dyrlægen sagde at han blot skal have piller.
    Parasitten kan åbenbart leve i mijøet i mange måneder smiley

Nogen med erfaring omkring det ?

• charlotte o
    charlotte o Tilmeldt:
    mar 2012

#17   15. mar 2017 Og ved i om det også smitter til/fra katte.
    Jeg har nemlig 2 katte også

• Anne-Marie B
    Anne-Marie B Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 1 Svar: 9
    #18   15. mar 2017 Hvis det er giardia kan det være rigtig svær at få has på, da oocysterne har en rigtig god overlevelsesevne.
    Hos nogle er det nok bare at give pillen, men er det rigtig genstridig må man skride mere drastisk til værks med rengøringen. Og det er ikke kun omgivelserne der skal vaskes. Hunden skal også - og særligt bagi efter den har haft afførring.
    Nogle typer kan også godt smitte katten, mens andre er artsspecifikke

• charlotte o
    charlotte o Tilmeldt:
    mar 2012

#20   15. mar 2017 Det kan godt lyde omfattende.

Vi må igang smiley

• charlotte o
    charlotte o Tilmeldt:
    mar 2012

#22   15. mar 2017 Du har ret Pia.
    Men jeg vil ikke snakke mere med opdrætter - det har taget 7 uger bare at få ham til at Sende den attest så vi kan få ham omeegistreret.

Jeg vil hellere give de andre hvalpekøbere som jeg har kendskab til besked.
    Og jeg har tegnet sygeforsikring på ham. -

Kommentér på:
Fransk bulldog hvalp med sart mave

Annonce