Hund med skadet bagben. Hund med skadet bagben.
Hejsa,
Jeg er virkelig i syv sind.
Min svigerfar og hans kones hund kom til skade med det ene bagben i fredags.
Jeg var på besøg i går formiddags, og der støttede den slet ikke på bagbenet. Men iflg. deres eget udsagn, så gik det bedre. Og de mener ikke, at hunden har ondt. Så det skal nok bare have ro.
Men hvis den ikke engang støtter på benet, så har den MEGET ondt.
Det gør det jo så ikke bedre, at hunden er svært overvægtig. (Cairn Terrier, som vejer 12-13 kg).
Men det der piner mig er, at de SLET ikke har haft kontakt til dyrlægen. De bruger generelt ikke mange penge på hunden. Den lever af det billigste foder fra Lidl, for det er "godt nok".
Jeg vil ikke være uvenner med dem, så jeg har meget diplomatisk skrevet til dem, at hvis ikke det bliver MARKANT bedre i løbet af et par dage, så synes jeg, at de skal kontakte dyrlægen. Om ikke andet så for, at få noget smertestillende....
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Jeg ville tilbyde at betale den dyrlægeregning - for hunden skal undersøges med det samme.
Det er ikke bare synd, det er også piv-ulovligt ikke at få hjælp til hunden.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.784
Det er direkte brud på dansk lov at lade en hund gå med smerter.
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 861
Men jeg kunne selvfølgelig tilbyde, at køre for dem.
aug 2006
Det er ikke ok, at hunden går sådan.
mar 2010
aug 2006
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 963
Jeg ville også ønske, jeg kunne have gjort noget. Han fik heldigvis fred til sidst, men der gik tid nok før det skete. Så skal man altså ikke have dyr..
Man føler sig så magtesløs.
mar 2010
Nu skriver "konen", at det går bedre med hunden, og at den støtter mere på benet nu. Jeg ved ikke, hvad jeg skal tro på.
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.252
mar 2010
Håber virkelig, at det er rigtigt, at det går bedre med hunden.
dec 2008
mar 2010
Jeg har kæmpet en kamp uden lige for, at få dem til, at indse, at de skal fodre den hund med noget andet end foder fra Lidl. Men jeg har efterhånden opgivet.... Havde jeg pengene, så købte jeg en stor sæk foder og gav dem. Men det ville jo være det sammen igen, når sækken var tom.
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.518
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 4.350
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 351 Svar: 8.097
Deres lille hund har været udsat for ALT for meget, og jeg kan ikke gøre noget som helst ved det.
Den er røget ud af en kørende bil. Blev ikke undersøgt.
Den er blevet kørt ned, men de ville ikke tage den til dyrlægen, fordi den hverken er chippet eller forsikret.
Den var muligvis drægtig, men de ville ikke tjekke denveddyrlægen.
Den har et stort væskende sårpå ryggen lige nu. De mener det er allergi, jeg mener det er hotspot. Ingen dyrlæge, er deres svar..
Sidste år måtte jeg betale dyrlæge regning på en en kanin, de ikke ville have tjekket fordi "den kommer sig nok"
Den var blevet bidt af et dyr om natten.
2 punkterede øjne og en ødelagt snude var dyrlægens svar.
Om jeg fatter man vil have dyr, hvis ikke man gider tage sig af dem
mar 2010
Jeg er sikker på, at hvis det er noget, som kræver operation eller et længerevarende forløb, så bliver hunden aflivet.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
mar 2010
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.518
mar 2010
Jeg er virkelig nervøs for, at det er noget mere alvorligt.
mar 2010
Jeg har haft så mange søvnløse nætter over den hund i forvejen. Jeg bliver så ked af det hver gang jeg ser den.
mar 2010
Så nu er jeg sat på sagen med, at finde noget slankefoder til den. Mine bedste bud er Essential Contour eller Acana Light & Fit. Hunden er vant til, at få det billigste fra Lidl.
Hvis ikke det er blevet bedre efter Påske, så skal den i narkose og undersøges nærmere.
maj 2015
Følger: 52 Følgere: 1010 Emner: 210 Svar: 5.475
Tænk at lade være med at søge dyrlæge til en hund der ikke vil støtte på det ene ben
Ville de også have set tiden anden hbis det havde været deres søges der var kommet ttil skade?
dec 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 51
Frit fra hukommelsen er der nemlig forholdsvist lavt energiindhold i det billige foder, så det ikke sikkert at hunden slanker sig ret meget på et foderskift(det er nok mængderne, der er problemet).
Vores gamle labrador tabte sig faktisk seks kg, da vi skiftede fra en anerkendt mærke, til supermarkedsfoder, da energiindholdet var hele 23 % lavere i det billige foder.
mar 2010
dec 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 51
mar 2010
Jeg har altid vejet foder af til min egen hund. Det er meget rart, at have styr på, hvor meget foder den får om dagen.
dec 2008
mar 2010
Nu skal jeg bare have fundet nogle foderprøver, så jeg kan se om kræet overhovedet vil æde det.
mar 2010
Og så siger konen i huset, at de vil fortsætte med det supermarkedsfoder, som hunden har fået hele tiden.
Hunden går på 4 ben, når den går almindeligt. Men lige så snart, at den "traver", så går den kun på 3 ben. Han skal til dyrlægen igen efter Påske, hvis han stadig halter...
Jeg ved snart ikke, hvad jeg skal stille op.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.539
Hvis de vil det, kan de også få den ned i vægt på et supermarkedsfoder.
mar 2010
maj 2008
Jeg synes heller ikke, det kan være spor dyrt at fodre en så lille hund, men alt er jo relativt. Sammenlignet med det, de plejer at købe, så føles det sikkert dyrt.
Man kan ikke tvinge folk til at købe et bestemt foder til deres hund, man kan kun forsøge at påvirke, og det har du gjort, og det hjalp ikke. Er de indstillet på, at hunden skal tabe sig ? Eller er de ligeglade ?
Hvis de er indstillede på, at den skal tabe sig, så kan det også lade sig gøre på Lidl foderet, men er de slet ikke indstillet på at gøre noget ved overvægten, så hjælper selv det bedste light foder jo ikke på det.
mar 2010
Og den bliver ikke opereret for den skade, så vil de hellere aflive hunden.
maj 2008
mar 2010
Jeg har kæmpet en kamp i de sidste 4-5 år, for at få dem til, at indse at det godt kan betale sig, at fodre med et foder af god kvalitet. Skaffet dem gratis og billigt foder m.v. Og hver gang er de gået tilbage til supermarkedsfoder...
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.007
Ja det går udover hunden, men det gør det jo alligevel.
Du kan ikke tvinge dem alligevel.
aug 2008
At de ikke vil skifte foder må de jo selv om.
aug 2008
Et korsbånd tager tid at komme over.
mar 2010
Men hvis ikke de gør noget for at få hunden til, at tabe sig, så bliver det ben nok aldrig godt med den overvægt.
maj 2008
Man kan ikke altid bare stoppe halthed fra den ene dag til den anden. Vi andre må også ind i mellem leve med en periode med smerte, hvis vi er kommet til skade. Og den er på smertestillende.
Vi kan synes, hvad vi vil om deres måde at have hund på, men det er ikke nogen politisag.
Der er kampe, man ikke kan vinde, og du har virkelig forsøgt. Drop det.
maj 2008
Jeg tror ikke, den kommer sig over det ødelagte korsbånd, men behandlingen er trods alt i samarbejde med en dyrlæge, og så længe dyrlægen ikke har stået og råbt: "dyrmishandling", så er det næppe muligt for Gitte, at overbevise dem over, at behandlingen ikke er ok.
aug 2008
Zenta rev sit korsbånd halvt over for nogle år siden og hun haltede VOLDSOMT, meldingen lød på ro, som i HELT ro i X antal uger, jeg mener det var 6 uger, hun måtte ikke gå tur og hun måtte kun luftes i haven i snor. Hun haltede meget længe. Men vi undgik at det sprang helt, hvilket jo var ideen med at holde hende i totalt ro.
At de ikke gider skifte foder, jamen det må de jo selv om. Man kan jo ikke tvinge dem, heller ikke selvom det er bedst for hunden.
aug 2008
Præcis!
Og det er sådan set også derfor jeg siger til TS at jeg havde ladet dem sejle deres egen sø.
For man bliver satme frustreret over ikke at kunne trænge igennem og når alt kommer til alt, så kan TS jo ikke gøre mere end at forsøge at overtale dem og det har hun jo gjort, uden held.
aug 2008
Synes ikke at det er fair at gøre Gitte til syndebuk her.
Hunden HAR været ved dyrlæge, (Ja mange dage for sent), for 4-5 dage siden hvor meldingen og aftalen lød på ro, og hvis ikke den stopper med at halte, så dyrlæge igen.
Ja hunden halter stadig, det gør hunde med korsbånd der er ødelagt, det er der egentlig ikke noget underligt i.
Der står jo ingen steder skrevet at de ikke har tænkt sig at opsøge dyrlæge igen hvis ikke den stopper med at halte og hvis jeg var Gitte, så ville jeg trække mig og så holde øje med om de opsøger dyrlæge hvis ikke den stopper.
Det er jo det aftalen lyder på.
Hvad er det I mener dyrlægen skal gøre nu? Udover den dyrlægen allerede har gjort? Altså givet ordre på ro?
Da Zenta rev sit korsbånd halvt over haltede hun vel i 4 ud af de 6 uger hun skulle holdes i ro, men jeg stolede da på min dyrlæge der havde anbefalet absolut ro og det var jo også det der skulle til.
Om den her familie evner at holde hunden i ro og få den ned i vægt, så den stopper med at halte, det ved jeg ikke, men så må hunden jo til dyrlæge igen som den også skal hvis ikke det bliver bedre.
aug 2008
Som sådan ser jeg det heller ikke som et problem at de vælger at aflive fremfor at operere, ja det lyder koldt, men det vigtigste må da være at de gør noget, om det så er det ene eller det andet. Det er jo ikke alle der har hund på samme måde.
Hvis ikke den dyrlæge der har tilset hunden er gået totalt i selvsving over hunden, så bør vi andre måske heller ikke gøre det. Og slet ikke banke TS oven i hovedet, hun forsøger i det mindste.
Hunden har som sagt været ved dyrlæge og derfor er det jo egentlig ikke så meget mere at gøre lige nu. Det er nok de færreste der går ind og operere på et korsbånd der ikke er sprunget.
Jeg ville derimod holde øje med om de opsøger dyrlæge igen som aftalen lyder på.
mar 2010
Jeg har bestemt mig for, at jeg ikke vil bruge mere krudt på dem nu. Jeg kan simpelthen ikke nå indtil dem.
Dog vil jeg stadig spørge ind til, hvordan det går med hunden og holde øje med om den kommer til dyrlægen efter Påske.
aug 2008
Jeg synes Gitte har gjort meget for at nå ind til dem og jeg ville ikke blive ved og ved og ved, for jeg ved da hvor frustreret man bliver når man møder den slags modstand og folk der ikke vil hører. Det er sku ikke sjovt og det er som at slå i en pude!
Om Gitte vil være uvenner med ejer eller ej, det tror jeg ikke ændre noget som helst for hunden alligevel.
mar 2010
Jeg håber bare for hundens skyld, at den snart får fred for dens lidelser. Og deres latterlige måde, at holde hund på.
aug 2008
Det er tydeligt at du ikke kan nå ind til dem alligevel. Og det eneste du får ud af det er følelsen af afmagt og en enorm frustration.
Jeg ville også holde øje med om de opsøger dyrlægen igen som de skal. Om ikke andet, så må de aflive hunden.
mar 2010
Det er virkelig frustrerende. Og jeg kan ikke sove om natten.
De har hele tiden sagt, at hunden ikke skulle opereres, og så skulle den bare aflives.
aug 2008
Det er ikke fair at slå dig oven i hovedet. Hunden er ikke din og du har jo virkelig forsøgt at nå ind til dem, du er også nødt til at stoppe på et tidspunkt, for det ændre jo åbenlyst ikke noget for hunden alligevel.
Som Lene skrev, så er man også nødt til at være realistisk og jeg tror som sagt ikke at det ændre en skid at du gør dig uvenner med dem, det ændre intet for hunden alligevel.
Men jeg ville som sagt holde dem til ilden omkring at opsøge dyrlæge igen som aftalen lyder på, om ikke andet så for en aflivning.
mar 2010
Jeg må ned og lure på, om hunden stadig halter efter Påske. Og ellers ender det jo nok med, at det er os, der skal køre for dem til dyrlægen.
maj 2008
Gitte har tilbudt praktisk hjælp, kørsel til dyrlæge, finde egnet foder osv. og det tror jeg, er til mere hjælp end bare at "skabe sig".
For mig at se er det værste de mennesker har gjort at trække den så længe før, den kom til dyrlæge.
At den er overvægtig og bliver fodret med billigt foder, er en skæbne, den deler med enormt mange hunde. Skal man overfuse alle, der holder hund på den måde ? For mig lyder det som den rigtige beslutning at få den aflivet, hvis den ikke kommer sig af sig selv. Ikke alle kan eller vil betale en dyr operation, og hvis de alligevel ikke kan holde den i ro efterfølgende, bliver operationen sikkert alligevel ikke nogen succes.
maj 2008
Men betyder det, at vi slet ikke skal kommentere i sådan et opslag ?
mar 2010
De holder hunden på en indhegnet terrasse, så den ikke tonser rundt nede i haven. Den går helt amok, hvis den ser en kat, en bil eller lignende.
Jeg må vist snart ned og se, om det virkelig passer. Og om den har tabt sig.
mar 2010
aug 2008
aug 2006
En anden ting er, at lade en hund gå med smerter.... Jeg kunne ikke gøre det, det må jeg indrømme...
aug 2008
Hun kan intet gøre når ejer ikke vil lytte.
Jeg fatter slet ikke hvorfor hun bliver ved med at pine sig selv på den måde.
maj 2015
mar 2010
Jeg håber virkelig, at der er nogle, som anmelder dem.
aug 2008
Jeg bliver sku lidt trist over at skylden og ansvaret skal smides hen på dig.
mar 2010
aug 2008
aug 2008
maj 2015
Et er at hunden er fed men at drn nægtes dyrlæge når den tydeligt har ondt, det ville jeg ikke være vidne til, så hellere melde ud at jeg nok ikke kommer så længe deres hund bliver nægtet dyrlæge
Men det ér jo nemt at skrive, når man ikke sidder i den situation som du gør. Så er det jo ikke bare lige
Og jeg synes virkelig du har kæmpet! Jeg bliver bare så ked af det liv den hund har..havde foretrukket at være lykkelig uvidende, når nu der INTET er at gøre ved det..
aug 2006
Det kan du jo gøre, du er jo den, der har konstateret at hunden ikke får den pleje, den har brug for.
Hund med skadet bagben.