{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
923 visninger | Oprettet:

Politi-sjusk koster familiehund livet {{forumTopicSubject}}

Politi-sjusk koster familiehund livet. Ekstrabladet kan berette om en 11 år gammel hund, som blev aflivet efter 9 dages ophold på et dyreinternat, uden at ejerne var blevet kontaktet, til trods for, at hunden var chipmærket.

Politiet oplyser, at den vagthavende betjent ved en fejl ikke havde fået noteret, at hundens familie havde efterlyst den! Politiet havde heller ikke orienteret familien om, hvor man anbringer optagen hunde, så de selv havde haft mulighed for at holde kontakt med internatet.

Læs mere om sagerne her:

(link fjernet)

(link fjernet)

DKK har mange, mange gange i årenes løb gjort både politiet og Justitsministeriet opmærksom på, at politiets interne procedurer mht. hunde simpelthen ikke er i orden. Der sker alt for mange fejl.

"Nu må politiet snart forstå, at hunde i vore dage ikke bare er en "ting", som man har til at holde vagt eller gå på jagt. De er familiemedlemmer, og når de forsvinder, så skal der være et system, som virker, og hvor politiet ikke blot gang på gang beklager, at der er sket en fejl," siger kommunikationskonsulent Vibeke Knudsen.

"Det er muligt - på meget enkel vis - at oprette et "kartotek" på en almindelig computer (f.eks. i programmet Access, som ligger på de fleste computere i forvejen). Så vil enhver vagthavende landet over kunne gå ind og finde ud af, om der er noteret en efterlyst hund i systemet. Men man kan efterhånden blive i tvivl om, hvorvidt der overhovedet er en vilje til at håndtere denne opgave. Og man skal huske, at en korrekt håndtering af sager om bortløbne hunde ikke er mere ressourcekrævende en fejlagtig håndtering," fortsætter Vibeke Knudsen.
--------------------------------------------------------------------
taget fra DKK hjemmeside


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politi-sjusk koster familiehund livet
  • #1   29. nov 2006 Suk...

  • #3   29. nov 2006 Jamen dog...stakkels hund og stakkels familie... :o(.

    Utroligt dårligt at de ikke tjekker efter chippen...det er da ellers deres job...!!!


  • #4   29. nov 2006 *Pernille-Lars* L ---> Nåh...øv...synd for jer og jeres kat..! Jeg var blevet tosset, hvis det skete for min kat...

    Både min kat og min hund har hundetegn på...med navn og telefon nummer...tager ingen chancer...


  • #6   30. nov 2006 ja vi har oplevet det med vores første kat, den var forsvundet og vi ringede rundt til falck og politi og alle internater og efterlyste den (den var øremærket) Og efter 3 dage får vi afvide at der er nogen der har set falck hente en død kat samme dag den forsvandt og ja det var vores de havde bare ikke tjekket den og derfor fandt vi kun ud af de havde den fordi vi selv ringede ind og oplyste dem om de havde hentet en herude... det er under lat kritik...

  • #7   30. nov 2006 Sådan noget må bare ikke ske.. ved næsten ikke hvad jeg skal sige til det... tænker bar på hvad nu hvis det var en af mine to babyer... nøj.. sjusk...

  • #8   30. nov 2006 Ejer burde ha lært den hund,at blive hjemme...

  • #9   30. nov 2006 Stine det er ikke altid lige nemt!

  • #10   30. nov 2006 Har nogen ikke en god oplevelse med chips. Ellers vil jeg da holde op med at chipse og øretatov. mine dyr.
    Ikke penge ud af vinduet her hos mig.
    Jeg tager een gang om året mine hunde op for at se om chipsen sidder hvor den skal.
    Har oplevet at den var væk så den skulle chipses igen.
    Vores kæledyr er nok nederst på politiet liste over sager der skal gøres noget ved.


  • #11   30. nov 2006 Tja Jeg har ikke store til overs for ejer.. Sorry men det er altså min mening.. Syntes tværtimod at det,at hun tar det helt roligt,når en hund stikker af,siger lidt om hende... At man så afliver for hurtigt,er da tragisk.. men en hund i den alder,er det jo de færreste der vil gi et nyt hjem og tror at man har vuderet at det var til hundens bedste...Det er så en brøler

    Mine får tjekket chip,ved deres årlige vacc og jeg har da heldigvis aldrig prøvet,at en hund er rendt her fra... Det r jo min pligt at sørge for det ikke sker.. enkelte uheld,kan jeg ha forståelse for,men ikke gentagende gange.. smiley


  • #12   30. nov 2006 jeg kan helt tilslutte mig hvad Stine skriver om at en hund ikke skal løbe hjemmefra op til flere gange - og politiet er ikke interesserede i bortløbne hunde og det må man altså lære at leve med -

    hvad angår chip, så mener jeg at det bliver påkrævet om et par år - men det hører nok til en anden tråd .....


Kommentér på:
Politi-sjusk koster familiehund livet

Annonce