465 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
Burtræning for hvalp Burtræning for hvalp
Jeg tænkte på om der er nogen af jer, der har trænet jeres hunde til at være i bur når de er alene hjemme..
Og hvordan man gør det fra start af.. Ligger man hvalpen ind, når den sover? eller hvordan??
Masser af tips modtages med kyshånd:-)
0 synes godt om
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.794
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
jan 2005
Tak for jeres svar.. Jeg kan fortælle at Luna fik bur for et godt halvt år siden. Men hun har aldrig været lukket inde i det.. Hun bruger det som hule.. Der er tæppe omkring og i bunden..
Jeg har vænnet hende til det med godbidder og mad.. Det er jo en labrador;-)
Det jeg tænker på er mere, hvor lang tid af gangen den lille ny må være i buret, og hvor lang tid skal vi starte ud med?
Når den ligger sig til at sove (som de jo gør en del som små) skal man så tage den og lægge den ind i buret og lukke lågen?
Hvis ting går som jeg måske tror de gør, så skal vi bo til leje hos en veninde, og vil jo helst undgå at den lille laver nogle skader på hjemmet.. Så tænkte at bur måske ville være et hit:-)
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 1.802
Han er der om natten og når han er alene hjemme.
Det sparer én for rigtig mange ærgelser!!!
Han var vænnet en smule til det fra opdrætteren.
Vi stillede kravlegården op, lod den stå åben og fyldte så alverdens guf, tæpper, legetøj os derind, så han fandt ud af at, her er total hyggeligt at være.
Vi fodrede ham derinde, men lod den hele tiden stå åben, så han kunne gå til og fra.
Når han så var rigtig godt træt, så puttede vi ham derinde og lukkede.
Der gik ikk ret mange dage, inden det var hans "CRIB" :o)
På udstillinger, eller hvis man skal på besøg/ferie, er det super for hunden, at den har sin "hule", hvor den føler sig tryg og godt tilpas.
Vi havde vores gamle GD´er Hector med på weekend hos min gamle mormor i hendes lille-bitte-hus-på ikk-ret-mange-m2 og det gik super. Så længe han bare kunne ligge og hygge i sin kravlegård! ;o)
Og det er rart, at man kan "skærme lidt af", når der kommer gæster, der ikke er heeelt vild med 80 kilo hund i aftensmaden...Eller når der er børnefødselsdag f.eks. Oh skræk oh rædsel, det ku bli et cirkus med små skrækslagne børn, der er overbevist om at :dét dér, dét er ikk en hund - dét er en hest!!!
Jeg foretrækker kravlegården frem for buret, da man selv sætter sektionerne sammen, og kan få den størrelse, som man ønsker. Oscar har ca 6 m2. og kan gå lidt rundt..
Men jeg ved også godt at ikke alle racer kan "holdes inde", hvis ikk der er "låg på"...!
Men super SUPER ting at gøre - både for hunden og for sig selv!! :0)
apr 2006
Følger: 19 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 140
Det blev fra starten vænnet til at være hundens "værelse". Ikke et "straffested" - men et fristed og lege/hyggested...
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 1.802
Der er da ikke noget der er værre end at komme hjem til et hjem der er et virvar af skraldespand-sko-puder-FJEEEER-og tandsæt i det nye egetræsbord.
Så står man der med et blodtryk der er et godt stykke over de 200, men man ved også at skæld ud af hunden ikk er vejen frem.
Resten af dagen blir brugt på at forbande kræet laaangt væk og ærge sig over alle de penge, der efterhånden er smidt i skraldespanden ;o((
Mange jeg-kan-ikk-være-alene-hjemme-hunde (og ejere!!) ville få et meget nemmere liv, hvis hunden blev vænnet til at være i bur/kravlegård!!!
jan 2005
Og den kravlegård ide lyder kanon..
Luna's bur er også hendes hule.. Hun lægger sig derind hvis hun er mentalt træt.. så kan hun ligge i "sikkerhed" derinde og slappe af, hvis I forstår..
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 142 Svar: 3.900
jan 2005
Tak:-)
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.181
8 uger hvis det er en jeg køber så bliver den kørt hjem i buret.
Har bur i bil og i stuen og sovevær.
Bruger godbidder og laver dem til hul med tæpper.
Har også tit en hvalp med på arbejdet hvis det er vinter el. efterår.
Så bliver den lynhurtig renlig og jeg kan lege og lufte den i mine pauser.
jan 2005
jan 2005
Men starter man så ud den dag man får hvalpen hjem? sådan bare lige så småt??? selvfølgelig er jeg der jo selv omkring det..
Burtræning for hvalp