1.918 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Betalings-hundeskove? Betalings-hundeskove?

Har lige en forespørgsel.
Såfremt der fandtes indhegnede hundeskove, hvor man mod betaling (fx 50 kr pr time), kunne være sikret, at man var alene i skoven, eller i hvertfald kun sammen med nogle man selv havde valgt at invitere, ville i så benytte jer af det?
Jeg mangler ofte et sted, hvor jeg trygt kan slippe min hund løs, så for mig ville det være skønt og jeg ville nyde at benytte det smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• køleskab bipper 1.000 kr.
  • Slutrengøring 1.000 kr.
  • IKEA malm seng samles 650 kr.
  • Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutning og opsætning af lamper + reparation af afbryder (kan ikke tænde og slukke lamper) 1.000 kr.
  • Græsslånning 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betalings-hundeskove?
  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 961
    #2   5. apr 2017 JA!!! helt bestemt.

vi mangler enormt meget et sted hvor rollo kan være uden snor i indhegning. - pg jeg ville med glæde betale, hvis det gjorde at man så havde indhegningen for sog selv i den betalte periode

• #6   5. apr 2017 Jeps - jeg har selv haft et par tråde herinde om emnet. Har ledt med lys og lygte efter et brugbart sted smiley

• #7   5. apr 2017 Ja - helt klart, hvis det ligger i mit nærområde (min tid er ikke til at jeg fx skal kører 1 time hver vej for det). Jeg har en hund, der ikke er sikker at slippe løs uden et hegn. Og ja, my bad at jeg ikke har fået lært hende ikke at rende efter alt hvad der bevæger sig smiley Mine hunde har det fint med andre hunde, men den ene er ret 'blød' og bliver let tromlet og 'ked af det'. Det er risikoen for stor for i de små frimærker vi har her i området.

• #8   5. apr 2017 "I disse år har vi også indhegnede områder af ung skov, som ingen gider at gå tur i. Områderne er indhegnede for at beskytte dem mod hjorte, der gnaver de nye træer ned.. Men der er låger i hegnene, så man kan gå derind med sin hund hvis man har brug for det. Helt gratis! "
    .....æææhhhh det vil da undre mig meget hvis det rent faktisk er tilladt at bruge disse indhegninger som 'hundeskov'. Med mindre der er skiltet med at det er hundeskov så er det som udgangspunkt forbudt at slippe Fido løs.

• #10   5. apr 2017 Nej, min have er ekstrem stor med masser af muligheder for snusen og graven, den indeholder stor græsplæne lidt prydbede oppe ved huset og frugtskov, samt en sø.
    Så de har bedre muligheder for at udfolde sig uden snor i vores private hundehaveskov end de ville have i en af de der indhegnet Hundeskove smiley
    Her lukkes heller ikke fremmede hunde ind hverken mod betaling eller gratis medmindre Tante Gurli giver lov og det gør hun meget sjældent smiley

• #12   5. apr 2017 Ja, det ville jeg helt bestemt smiley
    Jeg har det ærligt talt stramt med, at mange hundeejere slipper Fido løs i fritløbsområder/hundeskove uden at have et sikkert indkald - hvilket kan være til stor gene for os, som gerne vil gå i fred med vores hunde smiley

• #13   5. apr 2017 Ja, hvis det lå tæt på smiley Vi har ikke bil, så har ikke mulighed for at køre for det.. Men ellers ville vi bruge det til træning.

• #14   5. apr 2017 Ja for pokker!

• #15   5. apr 2017 Jeg siger det samme som isabelle

• #16   5. apr 2017 Ja!! Vi havde et sådant sted, som vi var meget glade for, men de har banket prisen så højt op nu, at vi ikke kan være med mere.

• #18   5. apr 2017 Nej..

• #19   5. apr 2017 Ja, det tror jeg alle myndeejere gerne ville smiley

• #20   5. apr 2017 Frem med lommeregneren. smiley

Et hegn vil nok koster cirka 300 kr. pr løbende meter.

Så er vi tilbage til, at det skal så hegnes ind, og lad os nu bare sige at nogen gør selv, og at der betales udenom skattefar (hvis man har samvittighed til det), så kræver det nogen besøg for at få pengene hjem igen. Med mindre det er en meget lille bitte skov....

Det er meget få private der gider lave den investering, men dermed ikke sagt at der ikke findes en eller anden entusiast der vil gøre det.

Personligt er vi meget glade for de offentlige tilbud, men vores køter er også super social med andre hunde.

Skal det projekt lykkes, så skal det nok være i en storby.

• #21   5. apr 2017 Ja!
    Vi lever på andres venlighed når vi benytter private indhegninger at løbe frit i. Sønderjylland er håbløst bagud med indhegnede hundeskove.

Ved Viborg er der en privat skov med hegn,som man kan betale for at bruge. Den brugte vi ofte inden vi flyttede.

• #22   5. apr 2017 JA! Jeg har en husky, og sådan en er altså ikke lige at få et sikkert indkald på... Hvilket vil sige, at hun i normale hundeskove, kan finde på at løbe over til andre hunde, uden at have fået lov. Og det går jo ikke smiley Der skal jo være kontrol over kræet. Så lige nu er hun kun løs i haven, samt i mine forældres have (som heldigvis er gigant-stor).

Så jeg ville helt klart elske at benytte sådan et sted!

• #25   5. apr 2017 @17: Orv det lyder ret fedt smiley

• #26   5. apr 2017 "Det er meget få private der gider lave den investering, men dermed ikke sagt at der ikke findes en eller anden entusiast der vil gøre det. " Altså nu leder vi jo rent faktisk efter et sted hvor vi kan købe nogle hektar selv i Køgeområdet, som vi kan hegne og plante til. Vi er ganske udmærket klar over at det ikke bliver billigt smiley
    Men vi mangler SÅ meget et sted hvor vi kan slippe vores hunde løse. Vi kunne godt finde på at lave en ordning hvor man kan købe adgang til at bruge det og nej, det komme man ikke til at spinde guld på smiley

• #27   5. apr 2017 Vi har sådan et område, man kan leje her i federilshavn kommune smiley

Joy4dogs har nogle store marker man kan leje i x antal timer smiley

• #28   5. apr 2017 Det gad jeg godt. Især hvis det var et rart sted at gå. Jeg -og hunden- ville synes, at en flad mark var for kedelig. Et stykke skov med hegn til at holde folk ude ville være super godt

• #30   5. apr 2017 Ja.

Vi bruger meget de offentlige hundeskove, og det plejer at være problemløst.

Men det med, at man selv kunne sammensætte den flok man ville lukke ens hund sammen med, giver mening for mig. Der er flere af de hunde fra Kias "flok" gennem de sidste mange år, som ikke kan komme i de offentlige hundeskove mere, fordi de er for aggressive etc. over for fremmede hunde. De ville elske at kunne krudte af, med de hundevenner, som de godt kan med, i en hundeskov igen.

• #33   5. apr 2017 Hvis jeg havde sådan et område i nærheden, så ville jeg bestemt benytte det smiley

• #34   5. apr 2017 Jeg synes det kunne være interessant at arbejde videre med tanken... Tænker en smart løsning, hvor man betaler med en app, som så sender en stregkode som skal scannes ved lågen, så man er SIKKER på der ikke kommer andre. Hmmm, lægger hovedet i blød smiley

• #35   5. apr 2017 Husk, hvis der er så mange der gerne vil lægge penge til det, så husk vi er et foreningsland. smiley

De regler kan man lige så godt udnytte.

• #36   5. apr 2017 #35
    På hvilken måde, mener du?

• #37   5. apr 2017 jeg tænker der skal være et max for hvor længe og hvor meget skoven må reserveres, så der ikke er 2-3 stykker der "besætter" skoven så andre aldrig kan komme til

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 298
    #39   5. apr 2017 Vi ønsker os rigtig meget sådan et tilbud !

• #40   5. apr 2017 #37
    Tror du ikke, der vil komme et naturligt leje, når det koster penge?

• #41   5. apr 2017 nej ikke hvis de har penge nok

• #42   5. apr 2017 @Pia.
    Som en siger i kan få støtte til et sådan projekt, plus søge støtte fra diverse fonde hvis det er en forening.

Tilgengæld.

Hvis du ikke har erfaring med en forening, så er det en rigtigt god ide, at gå sammen med nogen der har erfaring.

Det er ikke så meget det at stifte en forening der er en udfordring. Næh, det er at styre medlemmerne der er det sværeste i starten. smiley

Nogen mennesker er, øh, meget følelsesstyrede, og det kan være spændende at arbejde med. smiley

• #44   5. apr 2017 Ja hvis stedte var stort nok.

• #46   6. apr 2017 Bor tæt på en kæmpe skov, men der har jeg naturligvis altid hundene i snor. Ville være fedt med en indhegnet skov, hvor hundene kunne løbe løs, uden at genere dyrelivet, eller andre hundeejere, så ja, jeg ville også gerne betale for at låne en skov i 1 time smiley

Kommentér på:
Betalings-hundeskove?

Annonce