1.867 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Info om italiensk mynde Info om italiensk mynde

Søger info omkring den italienske mynde da jeg er faldet meget for den ??

Dog bliver det først om 1-2 år når jeg har fundet et nyt sted og bo så de er massere plads at løbe på ??

Men jeg har nogle spørgsmål.

1. Hvilken prisklasse ligger de i?
2. Hvilke avlere er der jeg kan kontakte?
3. Hvor hurtig fryser de har læst de ikke er gode til kulde men hvornår skal man ligge dækkener på dem?
4. Hvor meget motionere den?

Ellers bare kom med slt i ved ??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Info om italiensk mynde
  • #1   8. apr 2017 Der er ikke så mange italienerejere herinde, så det kan godt betale sig at blive medlem af nogle af de Facebook grupper der er her i Skandinavien og spørge derinde.
    De fryser - cirka altid smiley
    De ligger på omkring 10-15 tusinde kan jeg forestille mig.
    De er rimelig aktive - mere end whippets, men hvor meget tid man lige bruger på sin mynde afhænger meget af om de kan løbe frit. Jeg kan feks sagtens tage en vandretur på 4 timer med mine azawakher - de er så ikke trætte når vi kommer hjem, hvor imod hvis de får lov at løbe løs en times tid så kan de godt sove smiley

Mht opdrættere så kommer det nok an på hvad du lægger vægt på. Tror ikke jeg vil anbefale nogle i DK - og der er også sjældent hvalpe.

• #2   8. apr 2017 Det jeg kan fornemme er nogle af udfordringerne ved racen er at få dem renlige og være alene hjemme. Så det skal man ville kæmpe lidt for hvis man vil have sådan en.

Hvis vi taler sygdom har jeg en klar opfattelse af at der er noget hudhalløj man skal være lidt obs på - ikke noget folk taler højt om men jeg kan læse i diverse fora at der er et problem.
    Derudover skal man passe på at den ikke springer ned fra meget høje ting - de kan snildt komme op men til gengæld er der dæleme mange der brækker benene når de springer ned.

Jeg synes de fleste jeg møder er nogle rigtig søde og MEGET hengivne hunde - ikke særlig reserverede generelt.

Generelt en sund lille hund som kan leve i maaaange år, men som kræver lidt mere end man måske lige tror.

• #3   8. apr 2017 C.G, kan du ikke anbefale nogle af de skandinaviske grupper hvis du ved hvad de hedder? Jeg har virkelig ledt OVERALT efter en dansk gruppe (mest fordi der kan være forskel på hundene i DK og andre lande), men det virker umuligt...

• #4   8. apr 2017 Det med at være alene hjemme bliver intet problem da mine hunde er med overalt og maks er alene hjemme 30 minutter af gangen smiley Super med massere info så jeg kan blive rigtig klog på racen inden jeg måske skal have en smiley

• #5   8. apr 2017 Funke der er denne

profilbillede
  • #6   8. apr 2017 Og denne

profilbillede
  • #7   8. apr 2017 Og mange flere på engelsk - blandt andet denne

profilbillede
  • #8   8. apr 2017 Fedt, tak!

• #10   8. apr 2017 Fordi de har sådan nogle tynde ben vel og overvurderer deres evner til at lande rigtigt - synes oftest jeg hører det om unghunde...

• #12   9. apr 2017 Vi havde en italiener på Fellas hvalpehold. En dag kom den med benet i KÆMPE forbinding - den var faldet i et musehul og brækket forbenet smiley

• #14   9. apr 2017 Kommer an på forsikringsselskabet - hvilket det også gør med bulldoggen smiley Jo mere forsikringsselskabet kender til en race des flere klausuler - som regel smiley

Kommentér på:
Info om italiensk mynde

Annonce