{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
789 visninger | Oprettet:

Morgen sur vovse {{forumTopicSubject}}

Dana fik gennem striglet pelsen i går, hun er gået i fæld, sikkert pgå sin løbetid smiley
Så der var allerede kommet filter totter og for filan hvor blev hun tosset og dybt fornærmet smiley
Jeg opnåede at blive bidt i armen og pt er hun bare drøn fornærmet og rigtig mopset smiley

Andre der har langhåret vovser der bare hader at blive striglet? smiley

Vedhæfter billede af en mopset køter der ikke engang gider se på mig når jeg kalder smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Morgen sur vovse
  • #1   24. apr 2017 uha hvor tarveligt at du børster hende! smiley

nej Gustav elsker det, men det betyder jo også bad og føntørre og føntørren er altså det bedste i verdenen smiley

• #2   24. apr 2017 Dana hader når jeg bader og børster hende smiley
    Men hvis der er et mudderhul i haven så bader hun glædeligt smiley
    Hun har det helt fint med at være møgbeskidt, dog bliver hun hys hvis der sidder grene eller burre i hendes pels, dem SKAL jeg pille ud, helst med det samme smiley

• #3   24. apr 2017 Hvor må det være træls for jer begge to.

Kia elsker at blive børstet, uanset hvornår. Oftest ryger hun en tur i åen, og når hun er tør, så bliver hun børstet igennem, ude i hundeskoven (jeg slipper for hårene, og fuglene får pels til rederne) smiley

Det ville være virkelig belastende, hvis ikke hun ville børstes, da hun er i fæld en meget stor del af året ...

• #4   24. apr 2017 Hvad med søer og åer? Kan hun ikke lide at bade i dem?

• #5   24. apr 2017 Dana elsker at bade alle steder, søer åer mudderhuller, og stranden smiley
    Bare ikke på mit badeværelse smiley
    Jeg havde ikke badet hende i går, jeg striglede hende for filter og løs uld.
    Men når man når til det fine lange hår ved lysken og hendes bukser går hun grassat smiley Og det er ligemeget hvor forsigtigt man børster, hun flipper stadig helt ud og bliver gal smiley

• #6   24. apr 2017 Alvin hader det også som pesten.
    Han bliver ultra stresset, og nægter at tage godbidder eller andet imens.

Der er bare ikke noget at gøre - han SKAL børstes relativt jævnligt.
    Ingen af os synes dog det er en fest...

• #9   24. apr 2017 Det ville jeg blive godt og grundigt træt af...
    Men medgivet, det gør sikkert naller de lidt tyndhudede steder...

Mine hunde er komplet hjernevaskede. De forbinder det at ordne pels med sjov og ballade. Vi leger altid og belønner med bold undervejs.
    Bellen står dog helst ikke alt for stille, så der er stadig lidt at arbejde med.

• #10   24. apr 2017 Det er ikke hver gang hun børstes at hun bider, jeg har faktisk ikke oplevet at blive bidt af hende før under børstning.
    Det er heller ikke et bid i den forstand med huller og blod, man kan slet ikke se hvor hun bed mig.
    Men hun vrider og vender sig, stresser og snapper efter børsten.

• #12   24. apr 2017 Kan det være noget med analkirtlerne?

• #13   24. apr 2017 Det er her jeg ikke må børste smiley

profilbillede
  • #14   24. apr 2017 Ved lysken, hvor hun har lange fine hår, de lyse der er sort i spidserne, og de helt hvide

profilbillede
  • #15   24. apr 2017 Det ser heldigvis ud til jeg er tilgivet smiley
    Hun vil gerne kæles nu, meeen ser selvfølgelig lidt små fornærmet ud smiley

profilbillede
  • #16   24. apr 2017 Alvin spottede at jeg fandt tingene frem til klip og børst - og stak af smiley

Han står pænt imens - men han hader det...

profilbillede
  • #17   24. apr 2017 Om jeg fatter at der er mere hår tilbage på hunden når vi er færdige smiley

profilbillede
  • #19   24. apr 2017 Jeg har forsøgt at give godbidder imens. Han stresser så meget at han ikke vil tage imod dem smiley

• #20   24. apr 2017 Dana vil heller ikke have godbid i mens, men når hun er færdig er det en anden sag smiley

Jeg tror hun er mere hys pt, fordi hun er tæt på at være højløbsk, så kan damen godt blive en del mere hidsig og markant. Måske derfor hun bed mig smiley
    Vi mærker ellers ikke meget til hendes løbetider, hun hæver ikke op, og holder sig fint ren, og lige omkring hendes højløb er hun en del mere hysterisk, og snerre af alt og alle. smiley
    Men når det er overstået er hun sit fredsommelige jeg igen smiley

• #22   24. apr 2017 Lens: du kommer bare og forsøger dig smiley

Tvivler på at Badetøflen kan lære noget, ud over det hun selv vil smiley

• #24   24. apr 2017 Dana kan slet ikke træne med godbidder desværre, hun fokusere intens, og man skal virkelig passe på at hun ikke begynder at stresse, det gør hun meget let hvis hun forvirres, og ikke lige forstår hvad det er man vil have hende til. Hun vil slet ikke have godbidden smiley

Men jeg har forsøgt at tage hende mens hun sov her i eftermiddags, når man vågner hende vil hun gerne nusses på maven, og det er her det mest ømfindige sted er, nemlig de laaange fine hår og den tynde hud.
    Så jeg nussede hende stille og roligt, og måtte så gerne børste hende med den fine børste ( den med bløde sorte hår på den ene side og på den anden ligner den en alm hårbørste ) Og der fik jeg lov til at nusse hende med børsten, mens hun nærmest sov.
    Efter et stykke tid, gider hun ikke mere, rejser sig og går, og det fik hun så lov til.
    Men det var et lille skridt frem at få lov til at børste hende, uden at hun køre helt op i det røde felt.
    Det skal så siges at jeg egentlig ikke børster hende så tit, netop af den årsag, at hun hader det. Det er kun når det har været strengt nødvendigt at jeg har gjort det, dvs når hun ligner en møl-ædt frakke pgå sin løse uld.
    Men det kan godt være at vi skal til at træne det ordentlig ind med hende, og få hende stille og roligt til at acceptere det smiley

Ps hun bider slet ikke normalt, hun har nappet ja, i leg og når hun render rundt efter vores ankler smiley En enkelt gang bed hun mig i albuen, mest af alt en fejl tror jeg, fordi jeg legede med en anden hund, og hun blev vist lidt besidderisk smiley

• #26   24. apr 2017 Tante ud i hestestalden med hende. Så er hun nulstillet bagefter smiley super let...desværre virker det med garanti ikke på bent!

• #28   24. apr 2017 Ham Hr Vrøvler, kunne jeg finde på at nulstille i en stald smiley
    Og nej, jeg har prøvet at låse Bent inde, og resultatet er at han er meget værre og 10 gange mere højrystet når man lukker ham ud igen, så DET virker med garanti ikke smiley smiley

Bortset fra det, så tror jeg du har ret Lens smiley Måske det er bedre at træne mig stille og roligt frem, i stedet for at gå og trække den, fordi det bliver en sur pligt for os begge der skal overståes, som så desværre ender med stress og ballade smiley

• #29   24. apr 2017 Hvis der havde været gode hundeejerer med i dks stærkeste så havde de druknet, kvalt eller på anden måde nulstillet hr faxevrøvler ( det oprindelige ord gør bare at tråden bliver slettet smiley )

Haha overvejet ikke at lukke ham ud igen smiley

• #32   25. apr 2017 Et godt tip, mens I træner hende i at blive mere tolerant mht. pelspleje, er at klippe filterne/burrerne osv. ud af pelsen, i stedet for at børste dem ud.
    Det ser ikke pænt ud, men det kan hjælpe jer på den lange bane, fordi hun finder ud af at man godt kan blive pillet ved/få ordnet pels i de ømme områder, uden at det gør ondt.

Kommentér på:
Morgen sur vovse

Annonce