Hjælp med køn Hjælp med køn
Hej. Vi står og snart skal vælge en tæve eller en hanhund (Tibetansk spaniel) Vi er meget i tvivl, så vi vil blive glade hvis jer med kendskab til Tibber, vil komme med jeres erfaringer omkring plusser og "minusser" i forhold til køn af denne race. Til sidst vil vi også gerne høre om erfaringer med at lære den race at være alene hjemme og hvor meget de gø'er? Vi har mødt en del tibber hos opdrætteren og har læst meget om den race, men vil gerne høre fra nogle private som selv har erfaring med dem. Tak på forhånd
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 54 Hunde: 4 Emner: 76 Svar: 2.762
Min blanding gøede ikke det vilde, der var pomeranie i hende også og den kan være rigtig larmende også. Hun sagde noget når der kom nogen og det var det. (Dog blev hun overfaldt to gange på tur i snor, så det gjorde hund gøede af andre hunde i snor de sidste år)
Men alene hjemme træning tages som hunden er til, nogen har nemmer ved det end andre.
maj 2017
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 8
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 160 Svar: 2.208
Jeg har kun haft tæver, så kan ikke sige så meget om den sag. Nogle racer kan - særligt blandt hanner - være egetkønsaggresive, men det har jeg ikke indtryk af at Tibetansk spaniel er..
Tillykke med den lille vaps
maj 2017
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 188 Svar: 10.559
Hvis ikke du skal avle, så ville jeg ikke lægge mig fast på køn. Jeg ville vælge den hvalp, som jeg synes bedst om, og som opdrætteren synes passer bedst til jer.
Hvor meget de gøer er jo op til jer, det har også noget med opdragelsen at gære.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 54 Hunde: 4 Emner: 76 Svar: 2.762
maj 2017
maj 2017
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 641
Dem jeg kender med tibber, har alle haft nemt ved at lære at være alene hjemme. Saga var også enormt nem på det punkt. Selvom de er selskabshunde, så er de også ret selvstændig, så de hviler godt i sig selv - hvilket er skønt til alene træning, og upraktisk til lydighed, for der skinner selvstændigheden også igennem
De er oftest glade for deres egen stemme, Saga giver altid lyd, hvis der kommer en hund i nærheden af vores hus.
Mennesker er dog altid velkomne, de kan gå frem og tilbage som de vil, uden at hun reagerer! Det er først, hvis de decideret går ind i vores have, at hun giver lyd.
Jeg har også boet i lejlighed med hende uden problem, hun reagerede ikke på folk der gik rundt i opgangen - men hvis det bankede på, SÅ startede maskinpistol gøet
maj 2017
maj 2017
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 641
Selvom de kan stå og kæfte op, er de derfor på ingen måde aggressive, alt og alle bliver elsket højt, også selvom det er fremmede der vader ind i haven!
De plejer derfor også at være rimelig nemme at stoppe igen, hvis man blot venligt men bestemt gør dem opmærksom på, at man har hørt deres alarm, og at man nok skal overtage derfra.
Hvilken opdrætter skal du have hvalp fra?
maj 2017
maj 2017
Hjælp med køn