654 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Solsikke8
Solsikke8
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 8

Hjælp med køn Hjælp med køn

Hej. Vi står og snart skal vælge en tæve eller en hanhund (Tibetansk spaniel) Vi er meget i tvivl, så vi vil blive glade hvis jer med kendskab til Tibber, vil komme med jeres erfaringer omkring plusser og "minusser" i forhold til køn af denne race. smiley Til sidst vil vi også gerne høre om erfaringer med at lære den race at være alene hjemme og hvor meget de gø'er? Vi har mødt en del tibber hos opdrætteren og har læst meget om den race, men vil gerne høre fra nogle private som selv har erfaring med dem. Tak på forhånd smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp med køn
  • #1   14. maj 2017 Nu hvad der angår tæver og hanhund vil jeg sige er smag sag. Jeg er helt klar til tæver har haft 3 tæver (en var en Tibbe blanding) og 1 hanhund og er 99% sikker på vi ikke får en hanhund mere.

Min blanding gøede ikke det vilde, der var pomeranie i hende også og den kan være rigtig larmende også. Hun sagde noget når der kom nogen og det var det. (Dog blev hun overfaldt to gange på tur i snor, så det gjorde hund gøede af andre hunde i snor de sidste år)
    Men alene hjemme træning tages som hunden er til, nogen har nemmer ved det end andre.

• Solsikke8
    Solsikke8 Tilmeldt:
    maj 2017

#2   14. maj 2017 Mange tak for dit svar AnsofieK ? Må jeg spørge hvorfor du ikke vil have en hanhund igen? smiley

• #3   14. maj 2017 Hvad der står i bøgerne passer ikke altid med virkeligheden. Hellere studér hunde som kommer fra opdrætter, forældre hundene og hvalpene.

Jeg har kun haft tæver, så kan ikke sige så meget om den sag. Nogle racer kan - særligt blandt hanner - være egetkønsaggresive, men det har jeg ikke indtryk af at Tibetansk spaniel er..

Tillykke med den lille vaps smiley

• Solsikke8
    Solsikke8 Tilmeldt:
    maj 2017

#4   14. maj 2017 Tak Buch smiley Vi glæder os meget selvom der er knap 7 uger til vi får den. Vi har været hos opdrætter en gang og det er nogle dejlige hunde der, kunne bare godt tænke os at høre fra andre også mht. valg af køn smiley

• #5   14. maj 2017 Angående køn, så er det jo en smagssag og der er både fordele og ulemper ved begge køn.

Hvis ikke du skal avle, så ville jeg ikke lægge mig fast på køn. Jeg ville vælge den hvalp, som jeg synes bedst om, og som opdrætteren synes passer bedst til jer.

Hvor meget de gøer er jo op til jer, det har også noget med opdragelsen at gære.

• #6   14. maj 2017 Jeg synes de har lidt for meget deres egen herre. Tror jeg er kommet frem til, synes bare bedre om tæver.

• Solsikke8
    Solsikke8 Tilmeldt:
    maj 2017

#7   14. maj 2017 Altså jeg kan ikke sige at den vi vælger aldrig skal prøve at have et kuld hvalpe, men så er det også det. smiley Vi er umiddelbart mest til tæver, da det er det vi har erfaring med fra tidligere hund, men er i tvivl om en hanhund ikke kunne være ligeså god smiley Vi skal vælge hos opdrætter om et par uger.

• Solsikke8
    Solsikke8 Tilmeldt:
    maj 2017

#8   14. maj 2017 AnsofieK okay ja det er nok en smagssag. smiley

• #9   14. maj 2017 Jeg har kun haft tæver, så kan ikke guide så meget på det punkt. Men generelt er der ikke så stor forskel på tæve og han ved tibber, som ved mange andre racer. Tibber har fx meget sjældent egetkønsaggressivitet.

Dem jeg kender med tibber, har alle haft nemt ved at lære at være alene hjemme. Saga var også enormt nem på det punkt. Selvom de er selskabshunde, så er de også ret selvstændig, så de hviler godt i sig selv - hvilket er skønt til alene træning, og upraktisk til lydighed, for der skinner selvstændigheden også igennem smiley

De er oftest glade for deres egen stemme, Saga giver altid lyd, hvis der kommer en hund i nærheden af vores hus.
    Mennesker er dog altid velkomne, de kan gå frem og tilbage som de vil, uden at hun reagerer! Det er først, hvis de decideret går ind i vores have, at hun giver lyd.
    Jeg har også boet i lejlighed med hende uden problem, hun reagerede ikke på folk der gik rundt i opgangen - men hvis det bankede på, SÅ startede maskinpistol gøet smiley

• Solsikke8
    Solsikke8 Tilmeldt:
    maj 2017

#10   14. maj 2017 Line, Saga og Dumle. Mange tak for det meget fine svar smiley Vi har læst at de gø'er når der kommer folk i hjemmet, hvilket er rigtig fint, så længe den kan stoppe igen smiley . Vi vil bare gerne lære den ikke at gø af andre hunde, når vi skal gå tur, så vi håber det kan trænes hvis den gør det. Det lyder godt med din erfaring om at de tibber du kender, har været gode til at lære at være alene smiley Det skal selvfølgelig trænes, derfor har vi 4 ugers sommerferie, så det kan indlæres i et fint tempo smiley i øvrigt super dejlig tibbe pige du har smiley

• Solsikke8
    Solsikke8 Tilmeldt:
    maj 2017

#12   14. maj 2017 Haha, tak Isabelle smiley

• #13   14. maj 2017 De er jo udelukkende avlet til at give alarm, og ikke til at "tage action" smiley
    Selvom de kan stå og kæfte op, er de derfor på ingen måde aggressive, alt og alle bliver elsket højt, også selvom det er fremmede der vader ind i haven!

De plejer derfor også at være rimelig nemme at stoppe igen, hvis man blot venligt men bestemt gør dem opmærksom på, at man har hørt deres alarm, og at man nok skal overtage derfra.

Hvilken opdrætter skal du have hvalp fra? smiley

• Solsikke8
    Solsikke8 Tilmeldt:
    maj 2017

#15   14. maj 2017 Ja har godt læst om deres evner Line smiley Ville bare gerne høre om de generelt gø'er meget når det ikke er nøvnedigt. smiley opdrætter har ikke sat dem offentligt til salg endnu, så venter lige med at svare på det, men det er en fra DKK smiley

• Solsikke8
    Solsikke8 Tilmeldt:
    maj 2017

#16   14. maj 2017 Stine H, tak for beskeden, det lyder fint med dem du kender. Dejligt smiley

Kommentér på:
Hjælp med køn

Annonce